ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2019: Een bijzonder jaar in 19 foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2019: Een bijzonder jaar in 19 foto's

Bericht door ArrivaBas »

Nu 2020 alweer drie dagen oud is, en een weekje Veluwe op zijn eind is gelopen, wordt het ook tijd voor mijn jaarsamenvatting van 2019. Dit jaar is een vrij bewogen jaar geweest met onder andere het slagen voor mijn VWO-examen en het beginnen aan mijn studie Ruimtelijke Ontwikkeling bij Avans Hogeschool in Tilburg. Misschien is het daardoor dat de gaten zo mogelijk nog groter zijn dan in 2018. -o- Wie alle foto's van 2019 en eerder wilt terugzien kan mijn Flickr bezoeken (en volgen). In dit verslag toon ik 19 (deels nooit eerder vertoonde) foto's, die op dagniveau mogelijk niet in chronologische volgorde staan omwille van de leesbaarheid.

Maar voordat we afdwalen starten we maar met Januari, waarin een gedeelte van de vorige jaarwisseling in Vaals gevierd werd. Bij de rotonde aan de rand van het dorp keert lijn 33 van ASEAG, zoals de eerste foto laat zien:
Afbeelding
Eind januari hebben we enige dagen sneeuw gehad in Nederland. Op woensdag 23 januari heb ik op een vrije middag (Open dagen... <3) wat foto's geschoten bij de Zuidendijk in Dordrecht. Een kleine greep volgt hieronder:
Afbeelding

Afbeelding
In Februari zat het (nu nog) traditionele weekje Veluwe. De N344 tussen Apeldoorn en Voorthuizen blijft een mooie weg voor bosrijke foto's, en een wildwissel leende zich perfect voor een hoger standpunt om ook enkele kleurvarianten van Syntus/Keolis Gelderland die ik nog niet had vast te leggen:
Afbeelding

Afbeelding
Van de rampzalige veldtocht naar een proefstudeerdag in Tilburg heb ik geen foto's gedeeld.
Maart was door examentrainingen en schoolexamens de eerste maand met echt weinig tijd voor foto's. Wel kon ik op 27 maart een (toen) nieuwe Ebusco vastleggen aan de De Jagerweg in Dordrecht:
Afbeelding
April en Mei stonden in het teken van de eindexamens. Daarom zijn er geen foto's gemaakt.
In Juni heb ik ondanks de vele vrije dagen (buiten extra vaak werken om) weinig foto's gemaakt. met enige moeite op het werk kon ik op 1 juni mee naar een voetbalwedstrijd in Eindhoven, waarna ik snel het volgende plaatje kon maken:
Afbeelding
Eind Juli begon mijn zomervakantie. Dit jaar was Vorarlberg weer de bestemming, met overnachting in Böblingen. Ondanks dat dit de derde keer is, was er qua OV in Vorarlberg vrij veel veranderd (in december 2019 nog meer :o ). In Böblingen is er buiten de herstructurering van het VVS-tarief en (een niet vastgelegde) nieuwe spoorconcessie niet veel veranderd:
Afbeelding
In Vorarlberg betroffen de meeste veranderingen voor 2019 de indienststelling van nieuwe bussen. Meestal waren het Setra's:
Afbeelding

Afbeelding
De Montafonerbahn (MBS) heeft zelf vier Setra's in dienst genomen. Twee hiervan zijn in het bezit van Wachter. Ook bij Grass is er een nieuwe Setra in dienst.
Afbeelding
De ÖBB had gepland om medio juli de nieuwe Talent 3 te introduceren in Vorarlberg. Onder een raamcontract kunnen tot 300 nieuwe stellen besteld worden. De 21 stellen voor Vorarlberg waren de eerste order onder dit contract. Tot op heden heb ik nog niets vernomen van een eventuele eerste inzet, en ga ik ervanuit dat het op de vakantiefoto's getoonde allegaartje nog rijdt.
In Augustus zat het grootste deel van de zomervakantie. Op 1 augustus kon ik ook nog bussen uit Tirol vastleggen op de pashoogte van de Silvretta Hochalpenstraße. Hier eindigt vanuit zowel Tirol als Vorarlberg een buslijn:
Afbeelding
Zoals gezegd was er in het Brandnertal ook een nieuwe Setra in dienst gekomen bij Grass, die lijn 81 in het Brandnertal exploiteert:
Afbeelding
Een dag na het bezoek aan de Lünersee kon ik in Feldkirch de zeldzame lijn 70 vastleggen. Deze buslijn van Klaus (boven Feldkirch) naar Schaan (FL) rijdt namelijk overwegend aan de dagranden met een enkele slag na het middaguur:
Afbeelding
Met LIEmobil kan je overigens vaker naar Liechtenstein (en Zwitserland). Dit bedrijf uit Liechtenstein rijdt twee buslijnen naar Feldkirch. In de praktijk blijkt overigens dat de Zwitserse Postauto de meeste buslijnen rijdt, zij het in de door LIEmobil voorgeschreven huisstijl of met totaalreclame:
Afbeelding
Ondanks de beperkte grootte van het dorp Gargellen zijn er overigens genoeg leuke plekjes waar je lijn 87 kan fotograferen *O* :
Afbeelding
Op de terugweg van de vakantie heb ik dit keer geen foto's gemaakt.
In September ben ik begonnen aan mijn studie en daarvoor reis ik (vrijwel) dagelijks op en neer tussen Dordrecht en Tilburg. Soms komt er dan eens was leuks langs tijdens het wachten op de trein. Op 5 september betrof dat een DDAR als trein 2241:
Afbeelding
In Oktober werden de dagen al snel korter en was het met het rooster niet makkelijk meer om foto's te maken tijdens het wachten. Daarom dateert de volgende foto al van November, toen ik op 29 november het avondrood een mooi decor achtte voor een foto:
Afbeelding
Het traditionele weekje Veluwe in het voorjaar werd wegens mogelijk niet parallel lopende vakanties naar voren uitgesteld. Op 31 december heb ik op een van de laatste momenten nog een gasploffer vastgelegd op het eerdergenoemde wildwissel aan de N344:
Afbeelding

Ik hoop voor mijzelf dat 2020 fotorijker wordt. Als de EU mij en een paar vrienden een gratis Interrailpas gunt en als ik ooit eens een tripje op een vrije dag bedenk zal dat snel minder moeilijk worden. (A)
Voor jullie nog een OV-rijk 2020 gewenst!
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2019: Een bijzonder jaar in 19 foto's

Bericht door waldo79 »

Prima serie :pos:
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2019: Een bijzonder jaar in 19 foto's

Bericht door isadora »

Mooie plaatjes, vooral de winterfoto's vind ik fraai. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
ZO6176
Donateur
Berichten: 6000
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2019: Een bijzonder jaar in 19 foto's

Bericht door ZO6176 »

Mooie plaatjes.
umbusko
Donateur
Berichten: 5286
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2019: Een bijzonder jaar in 19 foto's

Bericht door umbusko »

Leuke foto's! Dank voor het delen! :)
Gebruikersnaam
Berichten: 627
Lid geworden op: di 18 apr 2017, 13:51
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2019: Een bijzonder jaar in 19 foto's

Bericht door Gebruikersnaam »

Leuk jaaroverzicht, thanks voor het delen en een goed 2020!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21271
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: ArrivaBas' Jaarsamenvatting 2019: Een bijzonder jaar in 19 foto's

Bericht door Meltrain »

Leuk overzicht. :D Die laatste foto vind ik mooier dan de eerder gemaakte foto's op dezelfde locatie, voornamelijk vanwege het ontbreken van schaduwen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten