{TB199} De Jacht op Ambassador nr.2 (Zaanstreek en Alkmaar)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Trainboy199
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
Locatie: DAV/DMG-gebied

{TB199} De Jacht op Ambassador nr.2 (Zaanstreek en Alkmaar)

Bericht door Trainboy199 »

Hallo mensen,

Ik weet niet echt hoe ik deze moet openen eigenlijk dus laten we maar meteen beginnen.

Vandaag gaan we terug naar begin dit jaar namelijk naar 11 januari 2020.
Op die dag heb ik samen met mijn vriend uit Brabant de Zaanstreek en Alkmaar bezocht.

Na, op een kwartier na gelukkig een seinstoring tussen Leiden en Haarlem misgelopen te zijn, beginnen we onze reis op Station Amsterdam Sloterdijk.
En daar stond de eerste Ambassador al weer klaar om op de foto te gaan, de 3586. Wie zij dat Ambassadors geen HOV bussen zijn? Hier rijden ze gewoon als R-NET! :D
AfbeeldingConnexxion 3586 by Trainboy199, on Flickr

Na een half uur te hebben gekeken op Sloterdijk zijn wij met een Trapwagen en de Noord-Zuidlijn via Vijzelgracht naar Station Noord gegaan.
Waar ons vervoer naar Zaandam al klaar stond. De 3570.
AfbeeldingConnexxion 3570 by Trainboy199, on Flickr

Connexxion rijd in Zaandam met 4 10m Ambassadors, en omdat ik nog nooit in een 10m Amba had gezeten moesten we daar zeker een ritje mee maken. Dus zijn we met de 3486 naar Station Zaandam Kogerveld gegaan. En hem op de terugweg op de foto gezet.
AfbeeldingConnexxion 3486 by Trainboy199, on Flickr

Na in de SNG terug snel even naar de WC te zijn geweest omdat het stationstoilet van Zaandam het niet deed ofzo.
Gingen wij nog even naar het busstation.
Waar de 3565 een ritje ging doen op een normale streeklijn, terwijl hij de R-NET kleurstelling heeft. _O-
AfbeeldingConnexxion 3565 by Trainboy199, on Flickr

En toen gingen we naar Alkmaar.
Eerst lekker even op het busstation rondkijken.
Waar de 8605 er goed voor stond.
AfbeeldingConnexxion 8605 by Trainboy199, on Flickr

Daarna wou mijn reisgenoot lijn 162 nemen omdat hij deze nog niet gedaan had. Op de voorwaarde dat we nog wel een 18xx zouden doen gingen we dus met de 8663 naar Heerhugowaard Icaruslaan. We stonden lang stil op Station Heerhugowaard. Dus een perfecte fotostop.
AfbeeldingConnexxion 8663 by Trainboy199, on Flickr

Daarna weer terug naar Alkmaar, waar de hele buffer inmiddels vol stond met allemaal Amba's.
Op de foto de 5120, 5119, 8474, 5124 en 5106. Waarvan de 5106 er de hele dag al bleek te staan.
AfbeeldingConnexxion 5120 5119 8474 5124 5106 by Trainboy199, on Flickr

Daarna met de 1859 heen en weer op lijn 151 naar Petten Pettermerpluft. Hele mooie rit. En nog even 1 keer genieten van het heerlijke geluid van deze bussen. Op Pettermerpluft stonden we even 2 min stil. Dus vroeg ik aan de chauffeur of ik even een foto mocht maken. Dat vond hij goed.
Nou foto gemaakt, maar hij vroeg mij wel of ik de foto nergens online wou zetten omdat hij zijn gezicht liever niet online wilt hebben.
Dus ik heb hier nog een foto van 23 december 2019, met mijn oude videocamera. Om toch nog te bewijzen dat ik nog in een 18xx heb gezeten.
Dus hier op de foto de 1855 op de halte Sportlaan in Tuitjenhoorn als lijn 157 naar Alkmaar Station op 23 december 2019.
AfbeeldingConnexxion 1855 by Trainboy199, on Flickr

Na Petten was het weer terug naar Alkmaar. Waar inmiddels de 5106 werd weggesleept :lol:
AfbeeldingConnexxion 5106 by Trainboy199, on Flickr

Na met de 8474 naar de halte Koemanlaan te zijn geweest om lekker te eten bij de KFC. Met een nieuwe E-Citea terug naar het station. Moet zeggen ze zitten heerlijk.
Na nog even lekker hebben zitten kijken of we nog een 18xx zagen. Even nog wat nachtfoto's proberen te maken. Meeste waren mislukt. Maar deze zag er nog wel goed uit.
AfbeeldingConnexxion 5125 by Trainboy199, on Flickr

Daarna zijn we met de trein naar Amsterdam Centraal gegaan om met een oude Amstelveense sneltram naar Station Amsterdam Zuid te gaan. En toen was de dag en dus ook dit verslag voor bij.
Bedankt voor het lezen en tot de volgende! :)
Dordtenaar
ZO6176
Donateur
Berichten: 6038
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr.2 (Zaanstreek en Alkmaar)

Bericht door ZO6176 »

Zeker een leuk rondje. Maar was de chauffeur dan zo goed zichtbaar? Anders had je deze toch gewoon kunnen plaatsen?
Gebruikersavatar
Lijn 45
Berichten: 5267
Lid geworden op: do 02 mar 2017, 12:06
Contacteer:

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr.2 (Zaanstreek en Alkmaar)

Bericht door Lijn 45 »

Je had de chauffeur ook kunnen blurren. :wink:
Trainboy199
Berichten: 32
Lid geworden op: wo 30 jan 2019, 10:10
Locatie: DAV/DMG-gebied

Re: {TB199} De Jacht op Ambassador nr.2 (Zaanstreek en Alkmaar)

Bericht door Trainboy199 »

ZO6176 schreef:Zeker een leuk rondje. Maar was de chauffeur dan zo goed zichtbaar? Anders had je deze toch gewoon kunnen plaatsen?
Hij stond er inderdaad heel erg zichtbaar op. Was een foto heel dicht op de bus.
Lijn 45 schreef:Je had de chauffeur ook kunnen blurren. :wink:
Anders werd het wel een heel erg grote geblurde vlek :)
Dordtenaar
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten