Een zonnige zondag door de Achterhoek (10 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een zonnige zondag door de Achterhoek (10 foto’s)

Bericht door Milco »

Op zondag 20 augustus werd er mooi zonnig weer voorspeld. Een plannetje had ik de avond ervoor al bedacht en ik besloot weer eens richting de Achterhoek te gaan. Nadat ik nog enkele goedkoop kaartjes van NS en Ervaar het OV kocht, was het tijd om eerst per trein naar Apeldoorn te reizen. Aldaar zou ik een halfuurtje blijven om naar Hoenderloo te reizen, maar nadat de bus daarheen kwam te vervallen besloot ik om direct langer in Apeldoorn te blijven en daarvandaan rechtstreeks naar Arnhem te reizen.

A fijn, eerst maar eens Apeldoorn door want naar mijn mening stikt het er van de leuke fotolocaties! Na eerst langs de Kayersdijk lijn 11 af te wachten die niet kwam opdagen, besloot ik door te lopen. Via de Burgemeester Jonkheer Quarles van Uffordlaan (driedubbele woordwaarde bij scrabble?) liep ik naar de Welgelegenbrug om aldaar de volgende lijn 11, die wel reed, op de foto te zetten:
AfbeeldingIMG_3038 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik een stukje richting het centrum en vond ik op de Hoofdstraat de volgende leuke locatie voor een foto met een SnelRRReis-bus die wel een vrij bijzonder lijnnummer toont:
AfbeeldingIMG_3046 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik weer terug naar de Kayersdijk om een nieuwe poging te wagen, het was immers een leuke locatie voor een foto! Na nog even geduld hebben werd het wachten beloond en kon ik de EBS 2082 keurig op de foto zetten:
AfbeeldingIMG_3077 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de zogenaamde ComfortRRReis-lijn 302 reisde ik naar Arnhem. Aldaar reed niet alleen het reguliere materieel, maar reden ook treinvervangende bussen naar Oberhausen. Dat zorgde voor wat leuke materieelinzet zoals deze vrij nieuwe gelede MAN die ik hier aantrof op het Willemsplein:
AfbeeldingIMG_3143 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik reisde hierna door richting de Achterhoek en wel met lijn 27 die door Arriva werd uitgevoerd. Eenmaal uitgestapt in Angerlo kon ik even later de tegenbus, uitgevoerd door Hermes, op de foto zetten op de Bingerdenseweg:
AfbeeldingIMG_3171 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hoewel ik hierna verder geen noemenswaardige foto’s maakte, besloot ik niet om hier op de volgende bus te wachten maar door te lopen naar Doesburg. Hiervandaan reisde ik met lijn 27, uitgevoerd door Hermes, naar Doetinchem. Nadat ik daar nabij het centrum was uitgestapt en op zoek ging naar wat leuke locaties, vond ik er een op de Plantsoenstraat alwaar ik deze Limburger aantrof op lijn 82 vanuit Zutphen:
AfbeeldingIMG_3237 by Milco Oudeboon, on Flickr

Op de Terborgseweg kon ik dan weer een door Hermes uitgevoerde rit op lijn 27 onderscheppen:
AfbeeldingIMG_3261 by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat ik het hier wel had gezien, meer foto’s dan deze komen binnenkort wel op mijn website, reisde ik met lijn 51 door naar Vorden. Eenmaal uitgestapt bij het station liep ik terug naar de rand van het dorp, dat is aldaar niet zo heel ver lopen, om de bus in kwestie op de foto te zetten. Deze Limburger die mij hierheen vervoerde kon ik dan ook mooi op de foto zetten op de Stationsweg:
AfbeeldingIMG_3280 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de trein reisde ik vervolgens door naar Zutphen. De uit Zuid-Holland afkomstige Arriva 8797 trof ik aldaar op het Rijkenhage:
AfbeeldingIMG_3334 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik per trein naar Apeldoorn om daar wat te eten en daarna per bus naar Amersfoort Centraal te reizen. Nadat ik daar nog een foto maakte van de ondergaande zon met wat wolken ervoor…:
Afbeeldingthumbnail_3dc421b3-bb7f-4e2b-95ba-becd02de631e by Milco Oudeboon, on Flickr

…reisde ik via Weesp weer huiswaarts na een leuk zondagje hobbyen en zo'n 19 kilometer te hebben gelopen. Meer foto’s van deze dag verschijnen uiteraard binnenkort op mijn website! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Een zonnige zondag door de Achterhoek (10 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Keurig ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 71 gasten