Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door Milco »

Van 24 tot en met 30 september 2023 deden mijn vader en ik weer mee met de Rammelbakken Reis: een georganiseerde reis door Europa met meer dan honderd teams en auto's, die niet jonger mogen zijn dan 2003 met een aanschafwaarde van niet meer dan 1500 euro. Deze editie was voor ons alweer de vijfde editie: in 2018 reden we naar Praag, in 2019 naar Budapest, in 2020 naar de Côte d'Azur en in 2022 was de editie “Bella Italia” aan de beurt waarvan nog een verslag op het forum staat. Nu was het dus tijd voor de vijfde editie naar Frankrijk en Spanje, met als hoogtepunt de Pyreneeën en de Bardenas Reales woestijn in Spanje! Net als bij de voorgaande edities deden mijn vader en ik mee met onze Citroën Visa 11 RE uit 1985 die deze reportage nog wel een aantal keer voorbij zal komen. We deden wederom mee met onze teamnaam “Boon & Co” en hadden teamnummer 147 gekozen, refererend naar de maximum haalbare score bij snooker. Tijdens de gehele reis was het overnachten op campings inbegrepen net als het ontbijt van de meerijdende foodtrucks. Tegen betaling kon je optioneel een diner kiezen. Voor elke reisdag stond een route gepland die je de avond ervoor bij de organisatie kon ophalen. Uiteraard was het volgen van de route niet verplicht en mocht je zelf ook een andere route kiezen naar de volgende camping.

Zaterdag 23 september
Aangezien het ruim 900 kilometer rijden was naar de eerste camping net boven Limoges en wij het liefst tolweg vermijdend rijden, vertrokken wij al op de zaterdag uit Almere om op deze dag al wat kilometers te maken. Even na zevenen reden we dan op de A6, onderweg naar Frankrijk:
AfbeeldingRRF1 by Milco Oudeboon, on Flickr

Via een niet zo heel spannende route via de A27 en de A16 reden we België in nabij Hazeldonk, met zowaar een geasfalteerde snelweg:
AfbeeldingRRF2 by Milco Oudeboon, on Flickr

Langs onder andere Antwerpen, Brussel en Charleroi, een ABC-tje bedenk ik mij nu, reden we richting Frankrijk waarbij het uitzicht steeds meer heuvelachtig werd:
AfbeeldingRRF3 by Milco Oudeboon, on Flickr

En aan het einde van de ochtend hadden we dan de grens met Frankrijk bereikt:
AfbeeldingRRF4 by Milco Oudeboon, on Flickr

Langs de A34, een tolvrije snelweg, stopten we even voor een rustpauze. Aldaar kon ik een foto maken van dit leuke en opvallende beeld:
AfbeeldingRRF5 by Milco Oudeboon, on Flickr

De D951 volgend reden we overigens ook door typische Franse dorpjes:
AfbeeldingRRF6 by Milco Oudeboon, on Flickr

De wegen werden onderweg toch wel veel smaller, maar daardoor juist leuker. Ons motto is immers: weg van de snelweg, maar lekker binnendoor:
AfbeeldingRRF7 by Milco Oudeboon, on Flickr

Tegen het einde van de middag hadden we ongeveer de helft van de ruim 900 kilometer naar Limoges erop zitten en besloten we een hotel te zoeken in Sens. Het werd het IBIS-hotel aldaar:
AfbeeldingRRF8 by Milco Oudeboon, on Flickr

Zondag 24 september
Na een nachtje in een normaal bed, iets wat tijdens de Rammelbakken Reis niet meer zou gebeuren, vervolgden we onze reis naar de eerste camping. Eenmaal vertrokken vanuit Sens reden we weer afwisselend ‘binnendoor’ of via de snelweg – uiteraard geen tolwegen – door het Franse landschap:
AfbeeldingRRF9 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na een route die verder niet zo heel denderend was, arriveerden we aan het einde van de middag op de eerste camping net onder Saint-Pardoux:
AfbeeldingRRF10 by Milco Oudeboon, on Flickr

Wie dacht dat wij overigens de enige waren met een oldtimer heeft het mis, want er reed ook een Renault 4 mee net als drie 2CV’s, die in Nederland “Lelijke Eend” genoemd wordt en in België “Geitje”:
AfbeeldingRRF11 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF12 by Milco Oudeboon, on Flickr

Maandag 25 september
Op deze dag hadden we dan de eerste echte route, uitgestippeld door de organisatie van de Rammelbakken Reis. Deze routes lopen veelal binnendoor en het liefst over smalle en heuvelachtige wegen:
AfbeeldingRRF13 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF14 by Milco Oudeboon, on Flickr

AfbeeldingRRF15 by Milco Oudeboon, on Flickr

Onderweg kwam je elkaar uiteraard geregeld tegen of reden er een aantal Rammelbakken achter elkaar door het Franse landschap:
AfbeeldingRRF16 by Milco Oudeboon, on Flickr

Zei ik al dat we over smalle weggetjes reden? (A)
AfbeeldingRRF17 by Milco Oudeboon, on Flickr

Aan het einde van de middag waren we dan op de volgende camping en tevens de mooiste, gezien de ligging aan zee, net ten noordwesten van Hourtin:
AfbeeldingRRF18 by Milco Oudeboon, on Flickr

Tijd voor een duik en daarna een relaxed avondje op de camping:
AfbeeldingRRF19 by Milco Oudeboon, on Flickr

Dinsdag 26 september
Door met de dinsdag. Deze dag verlieten we Frankrijk en reden we door naar de eerste van de twee campings in Spanje. Voor het zo ver is, eerst nog even wakker worden en ontbijten op de camping aan zee langs de Franse kust:
AfbeeldingRRF20 by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna gingen we weer onderweg. Eerst reden we uiteraard nog een flink stuk door Frankrijk heen:
AfbeeldingRRF21 by Milco Oudeboon, on Flickr

De Pyreneeën werden onderweg steeds beter zichtbaar:
AfbeeldingRRF22 by Milco Oudeboon, on Flickr

Enkele uren later reden we dan in het grensgebied met Spanje:
AfbeeldingRRF23 by Milco Oudeboon, on Flickr

Prachtige uitzichten toch? 8)
AfbeeldingRRF24 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF25 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ja hoor, Spanje! Weer een land bijgeschreven waar wij met onze Citroën zijn geweest:
AfbeeldingRRF26 by Milco Oudeboon, on Flickr

De koeien liepen overigens gewoon op de weg. Zei er iemand biefstuk?
AfbeeldingRRF27 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog één plaatje van de vele mooie uitzichten …:
AfbeeldingRRF28 by Milco Oudeboon, on Flickr

… waren we dan op de volgende camping in Spanje waarvan ik de locatie even kwijt ben, maar ergens in de buurt van Pamplona in elk geval.

Woensdag 27 september
Deze dag stond denk ik wel de meest bizarre en bijzondere route ooit op het programma: we gingen met alle Rammelbakken de woestijn in! Eerst nog even rustig ontbijten:
AfbeeldingRRF29 by Milco Oudeboon, on Flickr

Even later waren we dan onderweg naar de Bardenas Reales, hét woestijngebied in Noord-Spanje:
AfbeeldingRRF30 by Milco Oudeboon, on Flickr

Stikstof? Klimaatprobleem? Nu even niet :mrgreen:
AfbeeldingRRF31 by Milco Oudeboon, on Flickr

Niet veel later was het dan zo ver en naderden we toch echt de Bardenas Reales woestijn. Gaaf! :D
AfbeeldingRRF32 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met een slakkengangetje en met vele fotostops reden we over de onderharde weg door de woestijn heen. Wat was dit gaaf zeg, wat een bijzondere omgeving om te zien en doorheen te rijden. Moet ik nog sorry zeggen voor de vele foto's?
AfbeeldingRRF33 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF34 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF35 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF36 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF37 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF38 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF39 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF40 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF41 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF42 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF43 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF44 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF47 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF48 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF49 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF50 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF51 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF52 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF53 by Milco Oudeboon, on Flickr

Voor de liefhebbers: een bus! :p
AfbeeldingRRF54 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF55 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF56 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF57 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF58 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF59 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na een adembenemend mooie route reden we dan weer verder over de gewone wegen en in gewone Spaanse dorpjes:
AfbeeldingRRF60 by Milco Oudeboon, on Flickr

En zo reden we dus weer met een aantal Rammelbakken achter elkaar aan, waaronder een Geitje:
AfbeeldingRRF61 by Milco Oudeboon, on Flickr

En zo waren we aan het begin van de avond op de volgende camping in Spanje:
AfbeeldingRRF62 by Milco Oudeboon, on Flickr

Donderdag 28 september
Deze dag reden we weer noordwaarts en wel naar Frankrijk. Ook dit was weer een prachtige route door de Pyreneeën:
AfbeeldingRRF63 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF64 by Milco Oudeboon, on Flickr

En nee, het waren geen kaarsrechte doorgaande wegen :mrgreen:
AfbeeldingRRF65 by Milco Oudeboon, on Flickr

En zeg nou zelf: uitzichten als deze vervelen toch niet?
AfbeeldingRRF66 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eenmaal in Frankrijk reden we een groot deel van de route over smalle weggetjes waar je overigens wel lekker kon doorrijden. Het schoot dus wel op, maar we hadden wel leuke weggetjes:
AfbeeldingRRF67 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF68 by Milco Oudeboon, on Flickr

En aan het einde van de middag arriveerden we dan op de volgende camping, weer in Frankrijk en wel net ten zuiden van Égletons.

Vrijdag 29 september
Op deze dag hadden we de laatste rit van deze Rammelbakken Reis. Deze liep van Égletons naar de laatste camping die in het dorp Port-Lesney. En ook deze route mocht er zeker wezen:
AfbeeldingRRF69 by Milco Oudeboon, on Flickr
AfbeeldingRRF70 by Milco Oudeboon, on Flickr

Eenmaal onderweg reden we onder andere door het stadje Lapalisse langs het kasteel:
AfbeeldingRRF71 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook dit mooie bouwwerk – waarvan ik even kwijt ben waar dit ook alweer was – mag er zeker wezen!
AfbeeldingRRF72 by Milco Oudeboon, on Flickr

Pas op, de afmetingen van dit viaduct zijn bekend:
AfbeeldingRRF73 by Milco Oudeboon, on Flickr\

Ook in Lugny-lès-Charolles passeerden we weer een mooi kerkgebouw:
AfbeeldingRRF74 by Milco Oudeboon, on Flickr

Ook reden we weer door zeer smalle straatjes in de kleine dorpjes …:
AfbeeldingRRF75 by Milco Oudeboon, on Flickr

… om tegen de avond in Port Lesney te arriveren voor de laatste overnachting op een camping tijdens de Rammelbakken Reis!

Zaterdag 30 september
Na een vrij slechte nacht, de kerkklok vlak bij de camping sloeg immers drie keer in het uur, beëindigden we op de vrijdag onze vijfde deelname aan de Rammelbakken Reis. Na nog een gezamenlijk ontbijt reden alle teams weer ieder voor zich naar huis. Nadat ik hier verder geen foto’s meer heb gemaakt, passeerden we wel natuurlijk de grens met België:
AfbeeldingRRF76 by Milco Oudeboon, on Flickr

Na nog even goedkoop tanken op het randje van Luxemburg, de weg loopt immers door België…:
AfbeeldingRRF77 by Milco Oudeboon, on Flickr

…passeerden we in de avond net ten zuiden van Eijsden de grens met Nederland:
AfbeeldingRRF78 by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de laatste foto van de zonsondergang bij Eindhoven …:RR
AfbeeldingRRF79 by Milco Oudeboon, on Flickr

… sluit ik ook dit verslag af. Het was weer een geweldige Rammelbakken Reis met mooie routes, met als hoogtepunt uiteraard de Bardenas Reales. Er kwam geen openbaar vervoer voor in dit verslag, maar dat kwamen we dan ook onderweg nauwelijks tegen. Toch hoop ik dat het een mooi verslag was! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Spectaculaire omgevingen :Y
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door MaartenD »

Met alle respect, maar wat heeft dit met OV te maken? Kun je dit niet beter op het wegenforum plaatsen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door Milco »

Ik dacht een beetje vergelijkbaar met Timon die met de fiets naar Polen ging.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door TffpaA »

MaartenD schreef: ma 16 okt 2023, 07:41 Met alle respect, maar wat heeft dit met OV te maken? Kun je dit niet beter op het wegenforum plaatsen?
Je kunt er ook gewoon niet naar kijken hè, als niet-OV-gerelateerde foto's vlekjes op je hoornvlies veroorzaken.

@Milco: leuk verslag! Ik mag dat wel, dat mensen die ouwe rammelbakjes nog rijvaardig houden en er zulke ritten mee maken.
🗣
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door erjeebee »

MaartenD schreef: ma 16 okt 2023, 07:41 maar wat heeft dit met OV te maken? Kun je dit niet beter op het wegenforum plaatsen?
Gaarne vernemen we uw suggesties op welke fora we de volgende draadjes die niets met het OV te maken hebben dienen te plaatsen:
  • Weerberichtengekwek
  • Wat er door je speakers blaast
  • Neuk die mier
  • Een tas vol politiek
  • etc, enz, gazomaardoor
erjeebee
Berichten: 1413
Lid geworden op: do 07 jan 2010, 15:41
Locatie: Brisbane of daaromtrent

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door erjeebee »

Mooi verslag en mooie foto's
En leuk om die blauwe R4 te zien. In precies zo'n R4 in precies die kleur ben ik als 8 jarig jochie voor het eerst naar Frankrijk (mee)gereden.
TomSteyl
Berichten: 314
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door TomSteyl »

erjeebee schreef: ma 16 okt 2023, 09:02
MaartenD schreef: ma 16 okt 2023, 07:41 maar wat heeft dit met OV te maken? Kun je dit niet beter op het wegenforum plaatsen?
Gaarne vernemen we uw suggesties op welke fora we de volgende draadjes die niets met het OV te maken hebben dienen te plaatsen:
  • Weerberichtengekwek
  • Wat er door je speakers blaast
  • Neuk die mier
  • Een tas vol politiek
  • etc, enz, gazomaardoor
Toch is het geplaatst in de categorie OV in Beeld, dus kan de opmerking van Maarten wel begrijpen. Misschien een idee om alle niet-OV gerelateerde onderwerpen in 1 categorie te plaatsen?
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door TffpaA »

Ik lees noch in de omschrijving van dit subforum, noch in het Welkom bij-topic dat niet-OV-gerelateerde foto's hier niet thuishoren. Voor reisverslagen lijkt het mij ook logischer dat ze in een fotoforum worden geplaatst. Het betreft hier bovendien een uitzondering, dus ik vind het vooral nogal spijkers op laag water zoeken.
🗣
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door April064 »

Er verschijnen hier wel meer niet-OV gerelateerde verslagen, en ik waardeer die verslagen ook. Of iemand nou met de auto, fiets, of trein reist, ik vind het altijd leuk om een mooi reisverslag te lezen.
zij/haar/hen/hun
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door Karl »

Volgens mij is hier een publiek voor reisverslagen, waarbij "hoe gekker, hoe beter" het adagium van dit forum schijnt te zijn. Lijkt mij prima passen. Leuk toch dat iemand moeite steekt in zo een verslag? Je hoeft niet te lezen en je hoeft niet te reageren.
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door isadora »

Schitterende kiekjes, ik hou er van. :pos: :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
MarkNL
Berichten: 483
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door MarkNL »

Gaaf verslag. Heel leuk zo'n race met ouwe barrels, en wat een landschappen! 8-)
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door MaartenD »

TffpaA schreef: ma 16 okt 2023, 08:43
MaartenD schreef: ma 16 okt 2023, 07:41 Met alle respect, maar wat heeft dit met OV te maken? Kun je dit niet beter op het wegenforum plaatsen?
Je kunt er ook gewoon niet naar kijken hè, als niet-OV-gerelateerde foto's vlekjes op je hoornvlies veroorzaken.
Ik denk dat je een breder publiek met meer geïnteresseerden kunt bereiken.
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door TffpaA »

Vast, maar dat was natuurlijk niet waarom je je hier kwam melden. Laat zo'n fotoserie gewoon aan je voorbijgaan in het vervolg - veruit de meesten hier waarderen het, zoals ook wel uit de reacties valt op te maken.
🗣
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door MaartenD »

dat was natuurlijk niet waarom je je hier kwam melden
Vertel, waarom kwam ik het dan melden, anders dan dat het niet gek veel met OV in Nederland te maken heeft?
Gebruikersavatar
TffpaA
Berichten: 3235
Lid geworden op: ma 10 jan 2022, 16:37

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door TffpaA »

Nou, dat dus, en daarmee het respectvolle impliciete verzoek aan Milco om effe naar het wegenforum op te bokken met zijn fotoserie en dit forum er niet mee lastig te vallen.

Anders had je wel gereageerd in de trant van "Leuke fotoserie, Milco! Had je er, gelet op het onderwerp 'auto's', ook al eens gedacht om dit op het wegenforum te plaatsen? Daar is men er namelijk ook vast in geïnteresseerd."
🗣
MaartenD
Berichten: 702
Lid geworden op: ma 14 nov 2016, 22:31

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door MaartenD »

Ik ben voorstander van duidelijke en bondige communicatie. :6
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Positief communiceren helpt altijd (A) en op het wegenforum is Milco van harte welkom :Y
umbusko
Donateur
Berichten: 5319
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door umbusko »

Mooie foto's :D en wederom een spectaculaire reis!
diederickx
Berichten: 1639
Lid geworden op: vr 02 sep 2016, 22:59

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door diederickx »

Wie de Bardenas Reales wil bezoeken met het OV: De zuidrand (het meest rotsachtige gedeelte, boven de Ebro-vallei) ligt op wandelafstand van station Tudela de Navarra, meermalen daags bereikbaar vanaf Zaragoza, Madrid en Barcelona, en eenmaal daags vanaf San Sebastián.

Ik heb wel wat vragen aan Milco:
Waarom noem je de Bardenas Reales een woestijn? Op je foto's zie ik meerdere tekenen van landbouw.
Welke twee grensovergangen in de Pyreneeën hebben jullie gebruikt?
Ben je in Spanje een spoorlijn tegengekomen?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door Milco »

De Bardenas Reales is ook daadwerkelijk een woestijn, zo wordt dit gebied genoemd, dus doe ik dat ook.

De grensovergangen durf ik niet te zeggen, waren heen en terug zeer smalle weggetjes. Vooral geen reden we eerst Spanje in, waarna het weggetje nog even terug door Frankrijk kronkelde om daarna echt Spanje in te gaan.

Ik ben wel spoorlijnen tegen gekomen, maar volgens mij was dat vooral in Frankrijk.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
erka
Berichten: 113
Lid geworden op: ma 11 apr 2016, 21:13
Locatie: Groningen

Re: Rammelbakken Reis – Frankrijk en Spanje, inclusief de Bardenas Reales (77 foto’s)

Bericht door erka »

De Bardenas Reales is fantastisch, kan ik uit eigen ervaring ook vertellen. Heel officieel is het een halfwoestijn omdat er nog wel enige neerslag valt. Maar kniesoor die daar op let. Het is in de praktijk gewoon een woestijn en door klimaatverandering zal het ook steeds meer opschuiven richting een echte woestijn, zoals dat in Zuid-Spanje al gebeurd is op een aantal plekken. Het is het beste te vergelijken met de Badlands in de USA.

Prachtige foto's Milco. Van mij als vervent reisverslaglezer mag er best eens zoiets tussen zitten :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 82 gasten