Erato Railtrips: Weekendje Italië (17f)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Erato
Berichten: 4
Lid geworden op: vr 08 apr 2022, 00:27

Erato Railtrips: Weekendje Italië (17f)

Bericht door Erato »

Nu was ik terug uit Rügen, en had ik een interrail ticket, waar nog ruim voldoende dagen op zaten, maar ik had eigenlijk alleen weekenden om in te reizen. Er zijn niet zo heel veel leuke bestemmingen die je in 2 dagen kan bezoeken die ik zo 123 kon verzinnen, waarbij een interrail ticket het waard is. Voor België hebben we immers Youth Holidays. Als antwoord op de vraag "Hoe vul ik een 2 dagen weekend met interrail," kreeg ik al snel het antwoord dat ik op Google flights het goedkoopste enkeltje moest boeken dat ik kon vinden, en dan met de trein terug moest gaan. Dus voor €15 even snel naar Pisa? Waarom ook niet?

Veel te vroeg kom ik aan op Eindhoven Airport, deels door illegale overstappen, en deels doordat ik iets te voorzichtig was.
Afbeelding

En zo vlieg ik voor het eerst in 2 jaar weer een keer, maar nu in plaats van dat ik een 18 uur overstap heb op Gardermoen, ben ik binnen 18 uur weer Italië uit.
Afbeelding

Ik vergeet elke keer weer hoe leuk vliegen eigenlijk is, alleen jammer van de vliegvelden. Ook vandaag is Blep weer van de partij.
Afbeelding

Waar het in Eindhoven licht regende, was het in Pisa prima weer.
Afbeelding

Ik had alleen een rugzak bij, dus ik liep zo het vliegtuig uit, en binnen 3 kwartier stond ik al bij de touristische hotspot van Pisa.
Afbeelding

Het zijn echt prachtige gebouwen, al kijken de meeste hier naar een gare klokketoren. Toen ik hier was uitgekeken ben ik op aanraden van een vriend van me naar Museo delle Navi Antiche di Pisa gegaan, een prima museum, al hadden ze het meer hoe ze het hadden opgegraven, dan wat ze hadden opgegraven.
Afbeelding

Voor het avondeten ben ik een pizzatentje binnengelopen, en toen ik merkte dat de mevrouw aan de balie geen Engels kon wist ik dat het goeie pizza ging worden, en dat was 'ie zeker.
Afbeelding

Ik heb inmiddels alles in Pisa gezien dat er te zien valt, dus ik pak de R-bahn naar Milaan, waar ik een hostel heb geboekt. Ik ben met de laatste trein van de dag, de R2596, gegaan omdat alle eerdere treinen verplichte reserveringen hadden. Mijn grootste fout was dat ik niet wat extra water had gehaald voordat ik instapte, want ik zat hier nog een goeie 4 uur in te bakken.
Afbeelding

Eenmaal aangekomen in Milaan heb ik een nieuw favoriet station. Milano Centrale is een meesterwerk. Wat een pracht van een spoorcathedraal. Alleen jammer dat de rest van de stad een shithole is, en dat het regende. De stad zou een stuk mooier zijn als het niet donker was, en ook een stuk minder slapende daklozen hebben. Mijn hostel was ook echt slecht, maar prima voor een paar uur.
Afbeelding

Met flink wat slaapgebrek hike ik de dag erop een uur naar Milano Porta Garibaldi waar ik de S11 pak naar Chiasso, al kon ik die niet in de interrail app toevoegen.
Afbeelding

In Chiasso pak ik de RE80 naar Lugano.
Afbeelding

Zwitserland is echt een prachtig land, zo mooi zelfs dat ik niet genoeg oplet, en mijn station volledig mis, en niet in Lugano, maar in Locarno terecht kom.
Afbeelding

Gelukkig heb ik voldoende marge ingepland, en heel toevallig is de trein naar Bellinzona dezelfde trein als de trein die ik naar Locarno heb genomen. Dus ik ga weer zitten in de S20 op naar Bellinzona.
Afbeelding
Afbeelding

Eenmaal aangekomen in Bellinzona kan ik een directe EC naar Basel SBB nemen, en deze gaat zelfs over de Panorama Route over de Gotthard, omdat de Gotthard Basistunnel er nogsteeds uit ligt. Het uitzicht hier is prachtig.
Afbeelding
Afbeelding

In Basel kan ik een overvolle ICE rechtstreeks naar Utrecht pakken. Ik had graag een stoel gereserveerd, maar gelukkig kon ik blijven zitten omdat we Vorrangplatz oversloegen. We waren heel de route keurig op tijd tot Emmerich, waar een gestrandde trein ons 20 minuten vertraging opleverde, en ik in Utrecht net mijn trein weg zag rijden. Achja, dan maar 10 minuten wachten op de volgende.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Erato Railtrips: Weekendje Italië (17f)

Bericht door Daniel »

Wat een reis voor een weekendje zeg...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Chrysa
Berichten: 8003
Lid geworden op: za 21 mei 2016, 21:12

Re: Erato Railtrips: Weekendje Italië (17f)

Bericht door Chrysa »

Het eerste deel komt me bekend voor! (A)
April064
Berichten: 699
Lid geworden op: za 25 jun 2022, 16:59
Locatie: Oudewater
Contacteer:

Re: Erato Railtrips: Weekendje Italië (17f)

Bericht door April064 »

Wat een leuk, kort reisje.
zij/haar/hen/hun
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten