RRReis is uitgebreid (24 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

RRReis is uitgebreid (24 foto’s)

Bericht door Milco »

Zoals iedereen wel heeft gemerkt, hadden we de afgelopen week eindelijk wat droge dagen. Het was wel flink koud, maar ik vind dat lang niet zo erg als regen. Daarom ben ik de afgelopen week op twee verschillende dagen wezen reizen door Nederland. Deze twee reisdagen heb ik samengevoegd tot een grote reportage van 24 foto’s. Ga je mee?

De eerste dag reizen was vorige week zondag. Er was bewolking, maar het bleef zo goed als droog met regelmatig zelfs een zonnetje erbij. Mooi! Met een goedkope dagkaart op de laatste dag van de actieperiode van ErvaarhetOV reisde ik naar Twente voor de nieuwe bussen aldaar om daarna nog door de Achterhoek te reizen in de hoop eindelijk een Solaris te kunnen treffen.

De reis begon met een wandeling naar station Almere Buiten, om vanaf daar per sprinter naar Lelystad te reizen. Aldaar reisde ik met lijn 214 naar Emmeloord alwaar ik de bus bij vertrek nog kon vastleggen:
AfbeeldingTAF (1) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik door naar Kampen om vanaf daar per trein door te reizen naar Hengelo. Aldaar trof ik de eerste nieuwe Volvo aan op lijn 53, waarop diverse omlopen gepland nog met diesels worden uitgevoerd vanuit de nabijgelegen concessie Achterhoek:
AfbeeldingTAF (2) by Milco Oudeboon, on Flickr

Een soortgenoot trof ik even later om de hoek op het Prins Bernhardplantsoen in een streepje zon:
AfbeeldingTAF (3) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna besloot ik een stuk langs de busroutes te lopen op zoek naar zon, want dat moet je vaak wel hebben voor mooie foto’s. Op het Marskant had ik een leuk plekje gevonden en kon ik na nog even wachten de vertraagde lijn 11 op de foto zetten, die mij na nog een rondje op lijn 13 zou vervoeren als lijn 9 naar Enschede:
AfbeeldingTAF (4) by Milco Oudeboon, on Flickr

Eenmaal in Enschede liep ik vliegensvlug naar de M.H. Tromplaan om de bewuste 4988 weer te onderscheppen die inmiddels onderweg was als lijn 3 naar het tegen de grens aan gelegen Glanerbrug:
AfbeeldingTAF (5) by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik volgde de busroute zuidwaarts richting het Van Heekplein, wat toch altijd dichter bij het station is dan het lijkt. In de bocht van de Pijpenstraat naar de Beltstraat kon ik lijn 2 mooi in het zonnetje op de foto zetten:
AfbeeldingTAF (6) by Milco Oudeboon, on Flickr

Deze werd even later dan weer gevolgd door lijn 1 die ik spotte in de Pijpenstraat:
AfbeeldingTAF (7) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna was het plan om door te reizen naar de Achterhoek. Met lijn 74 ging het best wel snel naar Varsseveld. Hier was de bus wat te vroeg en hoewel er wolken actief waren kwam ook de zon even om te hoek kijken waardoor ik deze ex-Limburger bij vertrek nog even mooi op de foto kon zetten:
AfbeeldingTAF (8) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de trein ging het vervolgens naar Doetinchem alwaar ik na even wachten een foto kon maken van een van de negen hier rijdende waterstofbussen op de Ambachtstraat:
AfbeeldingTAF (9) by Milco Oudeboon, on Flickr

Een kwartslag gedraaid kon ik even later weer een ex-Limburger op de foto zetten die hier onderweg is naar Vorden:
AfbeeldingTAF (10) by Milco Oudeboon, on Flickr

Ik besloot naar Zutphen te reizen en dat deed ik met lijn 23 die ik in Ruurlo nog mooi op de foto kon zetten terwijl de zon aan het zakken was:
AfbeeldingTAF (11) by Milco Oudeboon, on Flickr

En terwijl in Zutphen de zon toch echt bijna onder was, kon ik nog wel een van de oudste bussen in deze concessie op de foto zetten:
AfbeeldingTAF (12) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik naar Apeldoorn voor het avondeten, om daarvandaan via een niet alledaagse route, maar wel een met mooie aansluitingen en niet al te lang wachten in de kou, via Wittenberg, Putten, Harderwijk en Lelystad weer naar huis te reizen na een leuke dag reizen en ruim 10 kilometer lopen.

Door met afgelopen woensdag. Deze dag was het geheel onbewolkt en dat zorgt natuurlijk voor mooie foto’s. Voor de verandering begon de reis met een wandeling naar de Landgoederenbuurt om vanaf daar met lijn 330 naar de Veluwsekant te reizen. Aldaar kon ik met een klein opkomend zonnetje een foto maken van lijn 150 naar Zeewolde die door BusiNext/TCR wordt uitgevoerd. In afwachting van de ex-Zweede Citea worden er tijdelijk Ambassadors ingezet, zoals de 568 in Limburgse kleuren:
AfbeeldingTAF (13) by Milco Oudeboon, on Flickr

De zon liet zich even later nog meer zien en in afwachting van lijn 216 kon ik nog een foto maken van lijn 330 naar Amsterdam:
AfbeeldingTAF (14) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met lijn 216 reisde ik dus naar Zeewolde om uit te stappen bij de Mast. Daarvandaan liep ik naar de Kwartiermakerslaan, alwaar ik eerder was dan de bus waarmee ik hierheen was gekomen. Sinds vier weken rijdt EBS immers in dit gebied en is lijn 142 verlengd naar Amersfoort Vathorst, zoals we hier zien met een van de BYD’s:
AfbeeldingTAF (15) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met de volgende lijn 216 reisde ik naar Harderwijk. Op de Knardijk-West trof ik de Gebo Tours 611 aan die zo te zien een versterkingsrit had gereden op lijn 207 in de ochtendspits:
AfbeeldingTAF (16) by Milco Oudeboon, on Flickr

De reguliere lijn 207 kwam even later ook nog langs met deze uit Twente afkomstige Citea:
AfbeeldingTAF (17) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met lijn 207 met onderweg nog een buswissel reisde ik vervolgens naar Lelystad. Aldaar stapte ik uit bij het ziekenhuis. Hier kon ik stadslijn 6 op de foto zetten onderweg naar de Duinbeek:
AfbeeldingTAF (18) by Milco Oudeboon, on Flickr

Sinds EBS hier rijdt zijn de mini-BYD’s verdeeld over Zwolle en Lelystad. De 2401 trof ik hier aan op het Stationsplein als lijn 8 naar de wijk Hollandse Hout:
AfbeeldingTAF (19) by Milco Oudeboon, on Flickr

Net als zondag reisde ik met lijn 214 naar Emmeloord, maar dan wel met tien minuten vertraging en zonder stop bij Nagele. In Emmeloord was de vertraging al gehalveerd en zocht ik weer een leuke locatie op voor wat foto’s. Deze vond ik langs de Nagelerstraat, die hier overigens over gaat in de Nagelerweg. Na even wachten kon ik hier lijn 146 op de foto zetten:
AfbeeldingTAF (20) by Milco Oudeboon, on Flickr

Nadat lijn 141 nog volgde met eveneens een BYD, werd de volgende rit echter uitgevoerd door een bus van Twents. Oh nee, wacht…:
AfbeeldingTAF (21) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna liep ik naar het busstation met het plan om met lijn 146 naar Nagele te reizen. Toen deze zo’n tien minuten na vertrektijd nog niet was gearriveerd besloot ik in lijn 141 te stappen en direct naar Kampen te reizen. Ik zat nog maar net toen er een bus vanaf de garage aan kwam rijden; het was lijn 146! Snel stapte ik uit om alsnog, zij het met zo’n tien minuten vertraging, naar Nagele te reizen! Dat dorp wordt nu immers ook door lijn 215 bediend en buiten het dorp had ik al een leuke fotolocatie opgezocht. Deze bevond zich langs de Eggestraat alwaar eerst deze materiaalrit langskwam op weg naar Urk om lijn 215 te gaan rijden:
AfbeeldingTAF (22) by Milco Oudeboon, on Flickr

Met een zakkende zon in de rug kon ik even later de reguliere rit op de foto zetten die met een BYD werd uitgevoerd:
AfbeeldingTAF (23) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna reisde ik met een nagenoeg lege lijn 215 naar Kampen die overigens wel met een aantal reizigers terugkeerde naar Urk. Ik zette in Kampen in de avondschemering nog lijn 141 op de foto:
AfbeeldingTAF (24) by Milco Oudeboon, on Flickr

Hierna hield ik het voor gezien met fotograferen en na het avondeten reisde ik volledig per bus weer naar huis na weer een leuke dag reizen en ruim 13 kilometer te hebben gelopen.

Bedankt voor het kijken! Wil je meer foto’s zien, houd dan mijn website in de gaten! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
waldo79
Berichten: 7649
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: RRReis is uitgebreid (24 foto’s)

Bericht door waldo79 »

Goed op dreef *bus*
umbusko
Donateur
Berichten: 5320
Lid geworden op: zo 28 okt 2018, 16:45
Locatie: Maastricht/Berlin

Re: RRReis is uitgebreid (24 foto’s)

Bericht door umbusko »

Die foto's in Nagele zijn wel goed gelukt! _O_
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: RRReis is uitgebreid (24 foto’s)

Bericht door teun »

Leuke plaatjes, en altijd uitdagend met het licht zo in de winter ja!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten