Een zonnig dagje reizen door Overijssel en Drenthe (14 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8689
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Een zonnig dagje reizen door Overijssel en Drenthe (14 foto’s)

Bericht door Milco »

Vanwege het mooie weer van afgelopen zaterdag werd het maar weer eens tijd voor een leuk dagje reizen. Vrijdagavond had ik nog snel een plannetje in elkaar geflanst en de provincies waar ik doorheen zou reizen werden Overijssel en Drenthe. Daar rijdt ook op een zaterdag nog voldoende om niet heel overdreven lang te hoeven wachten.

Met de bus ging het naar het station om per trein naar Zwolle te reizen. Daar werd snel overgestapt op de al klaarstaande lijn 301 naar Dedemsvaart. Nadat ik uitstapte in het dorp besloot ik tien minuutjes te wachten op lijn 129 naar Slagharen. Tijdens het wachten vond ik een leuke locatie langs het kanaal op de Moerheimstraat alwaar ik de lijn, gereden met extra comfort, op de foto kon zetten:
Afbeelding

Na het maken van deze foto liep ik een stukje terug en was het wachten geblazen op lijn 301 naar Nunspeet. Deze wachtte ik uiteindelijk op op de Nieuwe Wijk:
Afbeelding

Ook de bus van een halfuur later werd nog maar even afgewacht voor een foto, eveneens op de Nieuwe Wijk:
Afbeelding

Met dezelfde comfortabele bus als op de eerste foto reisde ik vervolgens door naar Lutten. Hoewel wij wat vertraagd aankwamen kon ik dankzij een chauffeurswissel lijn 30 naar Hardenberg nog mooi op de foto zetten op de Zwarte Dijk:
Afbeelding

Een stuk verderop werd lijn 129 nog maar op de foto gezet, waarbij de foto wel wat vroeger genomen moest worden door tegenverkeer:
Afbeelding

Met lijn 30, dezelfde bus als hierboven, reisde ik vervolgens naar Hoogeveen alwaar ik de bus vervolgens nog mooi op de foto kon zetten op de Brinkstraat met de stadsdienst van Hoogeveen keurig in de rij:
Afbeelding

Al lopend naar het station bleek de arriverende lijn 32 vertraagd te zijn. De zon stond perfect en zodoende wachtte ik ‘m nog maar even af op de Pesserstraat:
Afbeelding

Eenmaal bij het station verbaasde ik mij over de intercity die er stond, maar er bleek een aanrijding tussen Meppel een Hoogeveen met zeer drukke bussen als logisch gevolg, zoals deze lijn 34 die lang niet iedereen kon meenemen:
Afbeelding

Ik reisde echter met de rustige lijn 27 door en wel naar het pittoreske Zwinderen. Nadat ik daar een halfuurtje kon genieten van het zonnetje én van de rust die daar heerste, zette ik de tegenbus even later mooi op de foto op de Zwinderscheweg:
Afbeelding

Met de volgende lijn 27, die overigens vertraagd was door drukte op lijn 34, reisde ik vervolgens naar Emnen. In het kwartiertje overstaptijd kon ik nog wel mooi enkele bussen fotograferen op de Weerdingerstraat, zoals deze VDL op stadslijn 3…:
Afbeelding

…die gevolgd werd door deze luxe Setra op Qliner 300 naar Groningen:
Afbeelding

Met lijn 21 reisde ik vervolgens echter verder en wel naar Rolde. Nadat ik daar wat inkopen deed kon ik de volgende bus naar Assen op de foto zetten op de Asserstraat:
Afbeelding

Aangezien de komst van de volgende bus nog een halfuur duurde, liep ik een stuk langs de busroute op zoek naar nog een mooie fotolocatie. Deze vond ik bij de halte Ruigeveld en aldaar, nog wel op de Asserstraat, kon ik de volgende bus op de foto zetten:
Afbeelding

Nadat ik in het dorp nog wat foto’s maakte die ik later op mijn website zal tonen, liep ik door naar de N33 om een halte met lijn 310 naar knooppunt Gieten te reizen. Aldaar maakte ik de laatste foto en dat betrof deze Setra als lijn 312 naar Stadskanaal:
Afbeelding

Hierna was het over en uit met fotograferen, besloot ik wat te gaan eten bij de snackbar op het busstation, om daarna met de lijnen 310, 20 (met een CapaCity!) en 28 naar Meppel te reizen om daar over te stappen op de trein huiswaarts na een leuke dag reizen en ruim 15 kilometer wandelen! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Een zonnig dagje reizen door Overijssel en Drenthe (14 foto’s)

Bericht door Daniel »

Leuke platen :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
teun
Berichten: 1511
Lid geworden op: wo 11 dec 2019, 09:00
Locatie: Helmond

Re: Een zonnig dagje reizen door Overijssel en Drenthe (14 foto’s)

Bericht door teun »

Mooi setje, valt bij mijn Schotse vriend ook in de smaak. :Y
Herjanuitoverijssel
Berichten: 173
Lid geworden op: wo 29 nov 2023, 22:52
Locatie: Omgeving Hardenberg

Re: Een zonnig dagje reizen door Overijssel en Drenthe (14 foto’s)

Bericht door Herjanuitoverijssel »

Mooie fotos, waarvan 2 in mijn dorp . Mooie bussen he die comfortjoekels
Bus 30 naar Hoogeveen vertrekt over 2 minuten. Ohnee toch niet die is van ebs dus de rit valt uit! :)
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Een zonnig dagje reizen door Overijssel en Drenthe (14 foto’s)

Bericht door ZO6176 »

Fraai setje foto's. De foto in zwinderen is mijn favoriet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 84 gasten