Allee! Een plezant dagke reizen door Vlaanderen (18 foto’s)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8693
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Allee! Een plezant dagke reizen door Vlaanderen (18 foto’s)

Bericht door Milco »

Afgelopen woensdag werd er vooral voor België aardig weer voorspeld, dus ging ik weer eens de grens over. Dat begon met een reis met hindernissen. Door diverse storingen bij Schiphol kwamen in Almere achterelkaar de sprinter naar Utrecht en de intercity naar Amsterdam Zuid te vervallen en zoals later bleek verviel ook de geplande intercity waarmee ik vanaf Amsterdam Zuid of Utrecht naar 's-Hertogenbosch had willen reizen. Kort samengevat: ik reisde vanuit Almere met twee sprinters naar Amsterdam Centraal en vervolgens met twee intercity’s naar Tilburg. Daar was ik alsnog ruim op tijd voor lijn 450 die bovendien vertraging had, dus werden er langs de Spoorlaan nog maar wat plaatjes gemaakt van de bussen van Arriva, zoals deze ex-Qbuzz Citaro op de Stappegoorpendel:
Afbeelding

Met lijn 450 reisde ik dus vervolgens de grens over en wel naar Turnhout. In tegenstelling tot in Nederland heb ik het idee dat in veel steden de bussen nog door de smalle centrumstraatjes rijden, wat vaak wel leuke foto’s oplevert, zoals van deze Van Hool NewA309 van pachter B&C op De Merodelei:
Afbeelding

Een stuk westelijker maar nog altijd op De Merodelei, namelijk bij de overweg nabij het station, kon ik even later een gelede hybride Citea van De Lijn op de foto zetten, die hier onderweg is als de “stopbus” vanuit Antwerpen:
Afbeelding

Met lijn 490 reisde ik vervolgens verder en wel naar Kasterlee. Aldaar uitgestapt was het even wachten en kon ik even later deze MAN van De Duinen op de foto zetten op de Turnhoutsebaan:
Afbeelding

De volgende fotografeerbare bus werd deze Citaro van KAV die hier op de Geelsebaan rijdt en onderweg is naar Geel:
Afbeelding

Na de supermarkt te hebben geplunderd voor de lunch reisde ik met een hagelnieuwe gelede MAN, die overigens vrij druk was, naar Herentals. Ook daar rijden de bussen nog door de smallere straatjes. Zo kon ik lijn 511 naar Mechelen, die uitgevoerd werd door pachter J. de Reys & Zonen, op de foto zetten nabij de Grote Markt:
Afbeelding

Eenmaal doorgelopen naar het station kwam deze elektrische MAN van De Duinen het busstation opgereden:
Afbeelding

Even later kon ik deze twee Varkensneuzen op de foto zetten die onderweg waren als intercity naar Turnhout:
Afbeelding

Deze bus van De Duinen had overigens dezelfde bestemming en deze fotografeerde ik verderop op de Belgiëlaan:
Afbeelding

Hierna reisde ik verder en wel met lijn 85 naar Lier, wat overigens de enige rit was die ik maakte in een bus van De Lijn zelf. Eenmaal uitgestapt bij busstation Veemarkt bleef de bus nog even staan en kon ik het Nederlandse product nog mooi op de foto zetten:
Afbeelding

Ook hier besloot ik de busroute lopend de volgen waarbij de bussen richting het station een omleiding volgden vanwege werkzaamheden. Hierbij kon ik deze Van Hool newA360 uit 2004 op de foto zetten op zijn omleidingsroute op het Leuvensevest:
Afbeelding

Om op de eigen route uit te komen reden de bussen eveneens via de Koningin-Astridlaan alwaar ik deze Citea van De Lijn trof:
Afbeelding

Eenmaal voorbij de omleiding trof ik op de Rechtestraat dan weer deze gloednieuwe Van Hool A12 LF E van Kruger Autobus aan. Gezien het tegenverkeer ging de foto nog maar net goed trouwens:
Afbeelding

Een stukje verderop, op het nog smallere gedeelte van de Rechtestraat zal ik maar zeggen, trof ik deze hybride Citaro aan van pachter Comfort Cars:
Afbeelding

Ook op de verderop gelegen Hoogbrug vond ik weer een leuke fotolocatie en aldaar trof ik weer een VDL Citea van De Lijn aan:
Afbeelding

Deze werd dan weer gevolgd door deze uit 2007 komende Van Hool newA360:
Afbeelding

Met een fors vertraagde lijn 90 reisde ik vervolgens door en wel naar station Antwerpen-Berchem. Nadat ik daar in de buurt wat had gegeten maakte ik tijdens het wachten op de trein nog enkele foto’s van de trams, zoals van deze Hermelijn op lijn 4:
Afbeelding

Met als laatste foto deze Albatros op lijn 9:
Afbeelding

Hierna begon de terugreis die ook niet geheel vlekkeloos verliep: nadat we met de S-trein wat langer in Antwerpen-Centraal bleven staan om een vertraagde intercity naar Essen “voorbij te laten steken”, zoals de treinbegeleider dat mooi verwoordde, bleven we daarna nog een tijdje stilstaan in de tunnel, om vervolgens met een goed kwartier vertraging naar Roosendaal te rijden. De aansluitende intercity naar Leiden liep vervolgens voor Dordrecht dusdanige vertraging op dat ik de korte overstap te Leiden niet durfde te gokken en ik maar besloot via de Lagesnelheidslijn te reizen om de intercity naar Almere op die manier in te halen. Uiteindelijk was ik even voor half 11 thuis na een zeer plezante dag reizen. :)

Bedankt voor het kijken. Meer foto’s verschijnen uiteraard binnenkort op mijn website! :D
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39194
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Allee! Een plezant dagke reizen door Vlaanderen (18 foto’s)

Bericht door Daniel »

Plezant verslagje :pos:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
ZO6176
Donateur
Berichten: 6041
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Allee! Een plezant dagke reizen door Vlaanderen (18 foto’s)

Bericht door ZO6176 »

Fraai verslag. Het verbaast me steeds dat in België nog vele bussen worden ingezet van ongeveer 20 jaar oud.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten