Bussen met bloemetjesbehang en tweedehands bussen in Brabant (30 foto's)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Bussen met bloemetjesbehang en tweedehands bussen in Brabant (30 foto's)

Bericht door Milco »

Vanwege het mooie weer van de afgelopen dagen ben ik weer twee dagen, los van elkaar, gaan reizen. We beginnen met zaterdag, toen ik weer eens op jacht ging naar de vele pendelbuslijnen naar de Keukenhof in Lisse. Met de trein ging het relatief snel naar Haarlem om daar eerst nog een rondje door de stad te maken. Zo trof ik op de Parklaan een van de gelede Ebusco’s aan op lijn 300 vanuit Amsterdam:
Afbeelding

Nadat ik een ronde liep door het centrum om onder andere een kijkje te nemen bij de vernieuwde bushaltes bij het Houtplein, liep ik terug naar het station. Onderweg op het Raamsingel trof ik eerst nog deze ex-Schipholnetbus die als lijn 340 onderweg is naar Uithoorn:
Afbeelding

Met lijn 850 ging het vervolgens mooi binnendoor naar de Keukenhof. Nabij de ingang kon ik daarna mijn slag slaan en trof ik onder andere de ex-Syntus 3135 die nu bij Arriva rijdt:
Afbeelding

De ex-Syntus 3179 kwam juist even later aangereden vanuit Haarlem:
Afbeelding

Ik liep hierna een stukje door naar de Stationsweg alwaar ik als eerste deze gelede Citaro van Next die voorheen overduidelijk op het R-net van Connexxion reed:
Afbeelding

De gelede 411 van dezelfde onderaannemer kwam even later langsgereden:
Afbeelding

Hierna besloot ik door te lopen naar het centrum. Fotograferen van bussen werd wat lastiger, want in het hele dorp én daarbuiten stond het muurvast met fikse vertragingen tot gevolg. Zo kwam lijn 361 hier dan ook met een goed halfuur vertraging langsgereden op de Grachtweg in Lisse:
Afbeelding

Lijn 162 keert hier via een leuk straatje en deze bus, met drie kwartier vertraging, kon ik hier op de foto zetten op de Grachtweg:
Afbeelding

Ik was eigenlijk van plan met lijn 162 naar Nieuw-Vennep te reizen, maar gezien de fikse vertragingen vanwege het bloemenpark besloot ik te gaan lopen. Het was immers prima weer en ik had toch geen haast. De files waren zelfs dusdanig dat ik over vijf kilometer lopen korter deed dan de bus die ik wilde halen, want die trof ik net buiten Lisse aan in een ellenlange rij met blik. Eenmaal in Nieuw-Vennep liep ik naar de bushalte langs de N207 bij Getsewoud om weer wat pendelbussen te onderscheppen. De eerste bus die ik hier aantrof was de ex-Connexxion 9203, die vast al eens in Nieuw-Vennep is geweest, die zelfs logo’s heeft van BusiNext:
Afbeelding

De volgende bus was de ex-GVB 371 die nu bij Smit Reizen rijdt, maar blijkbaar verhuurd is aan Oostenrijk:
Afbeelding

Nadat ik het hier weer had gezien liep ik naar de bushalte van lijn 397 om daarmee naar Schiphol te reizen. Aldaar trof ik op de Handelskade deze ex-Syntus 3125 aan die als lijn 858 onderweg was naar de Keukenhof in tegenstelling tot wat de lijnfilm zegt, iets wat overigens een kwaal blijkt te zijn bij de ex-Syntusbussen die nu bij Arriva rijdt:
Afbeelding

Op dezelfde locatie kon ik even later nog mooi deze Schipholnetbus op de foto zetten die als ringlijn vrijwel heel Schiphol aandoet:
Afbeelding

Ik liep echter door naar Schiphol Plaza alwaar ik nog een van de bussen van lijn 3 op de foto kon zetten die inmiddels hun paarse kleuren hebben geruild voor de blauwe kleuren:
Afbeelding

Met de bus reisde ik vervolgens door naar Amsterdam om na een korte metrorit naar de Europaboulevard te lopen voor pendeldienst 852 naar de Keukenhof. Hier trof ik weer de door Oostenrijk gehuurde ex-GVB Citaro van Smit Reizen aan. Snapt u het nog? :mrgreen:
Afbeelding

De volgende interessante bus die ik aantrof was deze Arriva 7786. Ooit begonnen als Qliner in het DAV-gebied heeft deze een tijdje in Brabant gereden om inmiddels dus op de Keukenhoflijnen ingezet te worden:
Afbeelding

Nadat ik het wel gezien had reisde ik met lijn 62 naar de Amstelveenseweg om daar vlug over te stappen naar de Kalfjeslaan voor een bezoek aan de frietfabriek. Hierna reisde ik met de lijnen 357, 300, 330 en M2 weer naar huis na een leuke dag reizen én 20 kilometer lopen! 8-)

Dan gaan we door met de volgende reisdag en die was afgelopen woensdag! Vanwege het mooie weer ging ik weer eens op pad en ditmaal ging de reis naar Brabant, op jacht naar de bussen die Arriva heeft overgenomen van Syntus en van de BVG in Berlin! Met de trein ging het relatief snel naar Eindhoven alwaar ik eerst nog een van de gloednieuwe Citea’s op de foto kon zetten op de Professor Doctor Dorgelolaan:
Afbeelding

Met lijn 156 ging het vervolgens noordwaarts en wel naar Son. Op de Nieuwstraat kon ik eerst nog een bus fotograferen die wel altijd in Brabant heeft gereden:
Afbeelding

Dat kun je niet zeggen van deze bus die uit Berlin afkomstig is en ik eveneens aantrof op de Nieuwstraat:
Afbeelding

Met lijn 156 reisde ik weer door en wel naar Schijndel dat toch niet gebombardeerd is zoals bij de New Kids het geval leek :mrgreen: Ik kon er echter deze Brabantse 8923 op de foto zetten die hier vanuit de Momseigneur Zwijsenstraat de Hoofdstraat op draait:
Afbeelding

Na nog wat rondjes door het dorp en wat foto’s die niet helemaal lukten, kon ik wel weer een leuke foto maken van deze ex-Syntusbus die ik hier aantrof op de Hoofdstraat:
Afbeelding

Met een vertraagde bus reisde ik vervolgens door naar Sint-Michielsgestel. Op het Petrus Dondersplein kon ik weer een Berliner bus (nee… geen bol!) op de foto zetten:
Afbeelding

En zoals bleek op een foto eerder in dit verslag, hebben de ex-Syntusbussen een kwaaltje en blijkt de bestemmingsfilm nog wel eens hangen, want hier op de Hoogstraat trof ik toch echt lijn 156 naar Eindhoven:
Afbeelding

Met lijn 306 ging het vervolgens vliegensvlug naar 's-Hertogenbosch om daarvandaan verder te reizen met de twintig minuten vertraagde lijn 158 óf lijn 90 naar Kruisstraat. Nadat de eerste poging om een bus te fotograferen mislukte door een wolk voor de zon, lukte de tweede poging wel met de bus die mij hierheen bracht. Het was dus gewoon lijn 90 ;)
Afbeelding

Om de tijd te doden tijdens het wachten op de volgende bus besloot ik door te lopen naar de volgende halte. Aldaar had ik nog mooi de tijd om nog een tegenbus op de foto te zetten op de Graafsebaan:
Afbeelding

Met lijn 90 reisde ik vervolgens door naar Heesch om daar, in afwachting tot de bus was teruggekeerd uit Oss, een leuke fotolocatie te zoeken. Deze vond ik op de John F. Kennedystraat alwaar ik de stadsbus die mij hierheen bracht mooi op de foto kon zetten:
Afbeelding

En nadat ik eerder al de 8921 trof, kon ik een halfuurtje later de Arriva 0921 uit Twente op de foto zetten op de Hoogstraat:
Afbeelding

Hierna liep ik door naar de halte Stationsplein aan de Nistelrodeseweg alwaar ik tijdens het wachten op de bus waarmee ik verder zou reizen nog deze ex-Twent op de foto kon zetten die onderweg is naar Eindhoven:
Afbeelding

Niet veel later kwam deze Mercedes-Benz Intouro aangereden als lijn 690:
Afbeelding

Met deze bus reisde ik door naar Grave. Daarvandaan besloot ik de brug over te lopen naar het in Gelderland gelegen Nederasselt. Op de Graafseweg trof ik de Hermes 5310 aan die met een zeer ruime dienstregeling behoorlijk te vroeg in Grave zou arriveren:
Afbeelding

Een deel van de spitsritten op lijn 99 tussen Nijmegen en Uden wordt uitbesteed en op een van deze ritten trof ik zelfs een hoogvloersbus aan in de vorm van deze Mercedes-Benz Tourismo:
Afbeelding

Ik besloot echter nog een stukje langs de route van lijn 9 te lopen. Op de Broekstraat trof ik de Hermes 4455 aan:
Afbeelding

Een stukje oostelijker maakte ik de laatste foto van de dag en dat werd deze Hermes 5300 die ik eveneens aantrof op de Broekstraat in Nederasselt:
Afbeelding

Met deze bus reisde ik vervolgens door naar Nijmegen om daarvandaan per trein via Zwolle weer naar huis te reizen na weer een leuke dag en ditmaal 16 kilometer lopen! 8)

Dat was het voor dezer keer! Bedankt voor het kijken! *O*
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12831
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Bussen met bloemetjesbehang en tweedehands bussen in Brabant (30 foto's)

Bericht door Hainje »

Leuk verslag.
Wel heb ik het idee dat jouw foto's erg grote bestanden zijn, het duurt echt heel lang om de platen te laden. Zowel via WiFi als 5G. Weet niet of anderen daar ook last van hebben?
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7948
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Bussen met bloemetjesbehang en tweedehands bussen in Brabant (30 foto's)

Bericht door Etienne »

Oostenrijk moest wel twee gelede bussen bijhuren, omdat de twee gelede Connecto's nog niet inzetbaar zijn.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39196
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bussen met bloemetjesbehang en tweedehands bussen in Brabant (30 foto's)

Bericht door Daniel »

Leuk verslagje :pos:
Hainje schreef: do 11 apr 2024, 20:35 Wel heb ik het idee dat jouw foto's erg grote bestanden zijn, het duurt echt heel lang om de platen te laden.
Idem hier ja.
Etienne schreef: do 11 apr 2024, 20:38 Oostenrijk moest wel twee gelede bussen bijhuren
De tweede is dan neem ik aan deze die zover ik terugvond eigenlijk bij South West Tours thuishoort?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
iamthedutchdude
Berichten: 997
Lid geworden op: di 06 dec 2016, 19:58
Locatie: Emmen (DR)

Re: Bussen met bloemetjesbehang en tweedehands bussen in Brabant (30 foto's)

Bericht door iamthedutchdude »

Hainje schreef: do 11 apr 2024, 20:35
Wel heb ik het idee dat jouw foto's erg grote bestanden zijn, het duurt echt heel lang om de platen te laden. Zowel via WiFi als 5G. Weet niet of anderen daar ook last van hebben?
Ja, hier zelfs op ethernetverbinding last van. Vind ik trouwens niet vreemd met afbeeldingen van 10MB per stuk. Mijn browser zei op gegeven moment zelfs "doe het lekker zelf"!

Dat gezegd hebbende: wel mooie plaatjes weer!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bussen met bloemetjesbehang en tweedehands bussen in Brabant (30 foto's)

Bericht door Milco »

Helpt het als ik op de uploadsite de url kies met "medium" in plaats van "groot" of maakt dat voor de snelheid hier geen verschil?
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8859
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Bussen met bloemetjesbehang en tweedehands bussen in Brabant (30 foto's)

Bericht door ArrivaBas »

Het helpt wellicht om een account aan te maken bij een website zoals Flickr. Ondanks dat daar een beperking tot 1000 publieke foto's op zit voor gratis gebruikers worden je afbeeldingen automatisch veel minder zwaar om te laden. :)
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8698
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Bussen met bloemetjesbehang en tweedehands bussen in Brabant (30 foto's)

Bericht door Milco »

Dat is dus het probleem met Flickr, ik zit al aan die grens...

Mocht iemand (voor een volgende keer...) een andere, betere uploadsite weten dan hoor ik dat graag! Dit verslag kan ik niet meer eenvoudig veranderen, maar voor de volgende keer wel uiteraard! :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten