Daniel on tour #141: Van Achterhoek tot Münsterland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39291
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Daniel on tour #141: Van Achterhoek tot Münsterland

Bericht door Daniel »

Een lekker zonnig en warm dagje als vandaag, dat vroeg gewoon om een lekker lang tochtje. Helemaal mooi natuurlijk als dat zich met de hobby laat combineren en zodoende ging het eens richting het grensgebied van de Achterhoek en het Münsterland.
Bijtijds richting station dus, om uiteindelijk (mede vanwege de OV-fiets beschikbaarheid) op station Terborg te belanden. Daarvandaan eerst een stukje Achterhoek door om in Ulft langs de route van de 428 te belanden...
Afbeelding
Arriva 9079 - Ulft, Ettenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Een stukje de route afsnijdend was ik vervolgens al aardig vlot in Dinxperlo...
Afbeelding
Arriva 9094 - Dinxperlo, Terborgseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Naast Baarle-Nassau en Kerkrade is Dinxperlo plaats nummer drie waar de Nederlandse grens dwars door een straat loopt (zie deze video voor een uitgebreider toelichting). Vanaf de Duitse stoep kon de Duitse stadsbus op de Nederlandse weg vastgelegd worden...
Afbeelding
Westfalenbus BOH NV 582 - Dinxperlo, Hellweg by Daniël Bleumink, on Flickr

Vervolgens ging het nog maar eens een stukje de grens over. De stadsdienst van Bocholt doet zo af en toe toch best landelijk aan...
Afbeelding
Westfalenbus BOH NV 513 - Bocholt, Nevelkamp by Daniël Bleumink, on Flickr

En de Duitslandkenners hier weten het vast wel, heb je daar nou echt een parkeerschijf nodig als je je bus lang ergens neer zet (zie links achter de voorruit) :mrgreen:
Afbeelding
LTB Bus BOH TB 557 - Bocholt, Werther Straße by Daniël Bleumink, on Flickr

Overigens is het stadsnet van Bocholt een behoorlijk dicht net met liefst 12 lijnen in een stadje van 50.000 inwoners (als vergelijk: Amersfoort heeft er 11 maar is ruim drie keer zo groot). De volgende stadslijn was dan ook niet ver weg...
Afbeelding
Westfalenbus BOH NV 585 - Bocholt, Löwicker Straße by Daniël Bleumink, on Flickr

De tijd ging toch harder dan ik dacht, dus ging het daarna al weer richting Nederland. Helaas bleek de C11 een onaangekondigde omleiding te rijden dus kwam de rit richting Aalten niet langs een mooi plekje dat ik had uitgezocht. Dan maar in de herkansing met de terugrit...
Afbeelding
Westfalenbus BOH NV 512 - Hemden, Hamalandstraße by Daniël Bleumink, on Flickr

Eenmaal weer de grens over moest de fiets natuurlijk weer terug naar Terborg. Onderweg daarheen kon lijn 74 in Varsseveld nog vastgelegd worden...
Afbeelding
Arriva 9080 - Varsseveld, Aaltenseweg by Daniël Bleumink, on Flickr

En daarna ging ik aan het toveren ofzo... die bus in Varsseveld bood daar een aansluiting van 10 minuten op de trein richting Arnhem en volgens Google Maps doe je een half uurtje over Varsseveld - Terborg op de fiets. Maar blijkbaar was ik een beetje snel ofzo, want na gauw de fiets weer ingeleverd te hebben kon ik nog precies in die trein springen in Terborg. Goed, hij had +3 maar ergens heb ik het toch wel heel vlot gedaan :mrgreen:

In Arnhem nog maar even wat gegeten en daarna kon ik nog precies een ICE naar Utrecht halen, ideaal want die paar minuten dat die sneller is leverde een trein eerder naar Amersfoort op. Het tochtje voel ik nog wel in de benen, maar het inspireerde wel voor meer grensgebied-tourtjes in de (nabije?) toekomst :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21506
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Daniel on tour #141: Van Achterhoek tot Münsterland

Bericht door Meltrain »

Leuk verslag met mooie foto's. :) Die kerk in Ulft is ook mooi.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
rikthoff
Berichten: 309
Lid geworden op: wo 26 dec 2018, 12:15

Re: Daniel on tour #141: Van Achterhoek tot Münsterland

Bericht door rikthoff »

Fraaie platen weer Daniel! Redelijk bekende omgeving ;)
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2881
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Daniel on tour #141: Van Achterhoek tot Münsterland

Bericht door ICE11 »

Daniel schreef: za 11 mei 2024, 23:22 Overigens is het stadsnet van Bocholt een behoorlijk dicht net met liefst 12 lijnen in een stadje van 50.000 inwoners (als vergelijk: Amersfoort heeft er 11 maar is ruim drie keer zo groot). De volgende stadslijn was dan ook niet ver weg...
In Duitsland mag een stad/gemeente zelf bepalen welk lijnennet ze graag willen hebben. En dus zijn er ook steden/gemeenten, welke zoals Bocholt flink hun beurs hebben geopend.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten