Een impressie van 2008 in twaalf foto's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Stephan
Berichten: 197
Lid geworden op: ma 24 mar 2008, 21:35
Locatie: Utrecht

Een impressie van 2008 in twaalf foto's

Bericht door Stephan »

Door de heer Fles is er al een topic geopend, maar bij deze een gecombineerd bus/trein overzicht. Ook twaalf foto's tellend, maar niet uit twaalf verschillende maanden.

In januari is een aantal dagen het spoor Almelo - Marienberg gestremd geweest. Een brand langs het spoor zorgde voor de nodige asbest. Op station Almelo was de info duidelijk.

Afbeelding

Aan het begin van 2008 werd er ook geschoven met bussen van het GVU naar Novio. Veertien A330 wagens gingen naar de studentenstad en kregen uiteindelijk ook een nieuw uiterlijk. In de overgangsfase was er echter nog een Utrechts sfeertje in Nijmegen.

Afbeelding

Ook vanuit Utrecht, hebben in Nijmegen jarenlang Volvo's gereden t.b.v. het Vierdaagse vervoer. Uiteindelijk werden deze wagens rond lunchtijd op 1 mei uit dienst gehaald. In de laatste maanden zag je ze ook overal. Zoals deze wagen op de 28 nabij station Vleuten.

Afbeelding

Meteen kwam het GVU in een licht wagentekort. Vanuit allerei windstreken werden bussen geplukt, waarvan het merendeel inmiddels is omgestickerd. Een voormalige Oostnet wagen (Alliance 2252) rijdt nu ook in bekende blauw/witte kleurstelling. Zo anders was dat nog tijdens de open dag dit najaar.

Afbeelding

In het buswereldje zijn wijzigingen soms niet bij te benen. Maar de standaard streekbus lijkt wel altijd uit te houden. Ook dit jaar reden nog zo'n twintig jaar oude wagens op extra diensten rondom Eindhoven. Helaas is er sinds twee weken een eind gekomen aan dat tijdperk. Een wagen van BBA tours bij station Eindhoven.

Afbeelding

En niet alleen de bussen zijn verdwenen. De hele naam BBA bestaat niet meer sinds 13 december. Ten noordwesten van Utrecht hebben de Brabanders ook zes jaar gereden. Nu rijdt Connexxion daar weer. Op de laatste dag reed deze Citaro een van zijn laatste naar Utrecht, te Breukelen.

Afbeelding

Oorzaak was de nieuwe concessie voor het Provincie vervoer van Utrecht. Ook de stadsdienst van Amersfoort viel daaronder. Lage-vloers Alliances werden daarmee ook uitgezwaaid. Op de buffer van station Amersfoort staat een Alliance te wachten, op de achtergrond is de opvolging al zichtbaar.

Afbeelding

Ook de hoge-vloers Alliances zijn defenitief uit het Utrechtse verdwenen. Lijnen naar Wijk bij Duurstede waren ze vaak op te zien. De stalling aldaar was dan ook gevuld met Alliances. In februari was er nog niks aan de hand en stonden er diverse Alliances, een Duvedec een witte Amba.

Afbeelding

Dat was in de winter. In de zomer was er uiteraard ook genoeg te zien. Zo was er bijvoorbeeld het EK voetbal in Oostenrijk en Zwitserland. De OBB plaatste daarom op diverse Taurussen vlaggen van de deelnemende landen. Onder andere op deze loc in Worgl, rijdend met de Roemeense vlag.

Afbeelding

Voor mij stond deze zomer ook in teken van mijn eerste Interrail. Tijdens een prachtige reis kwam ik ook langs het prachtige station Budapest Keleti. Helaas met bouwwerkzaamheden, maar ook zo een pracht gebouw.

Afbeelding

Later in het jaar gewoon weer terug in Nederland. In het najaar kwam ik onder andere nog in Abcoude. En daar is toch weer wat veranderd. Op de plaats waar ooit Eurocity's en nachttreinen met vere bestemmingen reden, ligt nu een simpel bruggetje. Geef mij maar weer die hefbrug!

Afbeelding

En met z'n allen hebben we uiteraard de oprichting van dit forum meegemaakt. Enkele dagen daarvoor had men echter nog nooit van dit idee gehoord en kwamen we met velen langs deze boodschap.

Afbeelding

Tot zover mijn impressie van 2008. Er is natuurlijk veel bij te bedenken en daarom zie ik andersmans overzichten ook graag verschijnen.

Stephan
Laatst gewijzigd door Stephan op zo 28 dec 2008, 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.
In een rijdende trein is het smerigste eten nog een feestmaal.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Een impressie van 2008 in twaalf foto's

Bericht door Fles »

Jan van Sleeuwen @ 's Hertogenbosch :D :pos:

Mooie spreuk blijft dat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 32 gasten