OV in en rond Rotterdam

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Oud forumgebruiker

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ja, 'zelfs' de Maxx-bussen (de zgn. 'stadsdienst' van cxx) hebben het niet...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
mb90 schreef:Het knipcircus duurt zowiezo t/m 22 maart.
Tot deze datum duurt deel 1 van het knipcircus (lees het werk aan de Schieweg/Schiekade). Bij deel 2 gaat de omleidingtram rijden vanaf de Blijdorpzijde van CS via de Statenweg en de Bergselaan naar de Schiekade/Schieweg. Alle werkzaamheden moeten (volgens planning) half mei gereed zijn.
Een kleine aanvulling: Volgens de borden op de Schiekade/Schieweg moeten de werkzaamheden 11 mei 2009 gereed zijn.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Inderdaad: de tijdelijke stickers op lijn 25 (CS-Carnisselande) tonen ook dat de route geldig is van 2 maart t/m 10 mei.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Deel twee van de omleiding gaat trouwens op 23 maart in en duurt tot 11 mei.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door tsov »

Afgelopen zondag even richting Rotterdam gegaan, voor de ZGT's en voor de Qbuzz-800'en :)

Afbeelding
De 718 verlaat Blijdorp...
Afbeelding
...en de 741 komt daar net aan

Afbeelding
De 745 bij Het Kasteel

Afbeelding
De 737 op het Marconiplein...
Afbeelding
...net als broertje 725

Afbeelding
Dit klopt niet helemaal ;)

Afbeelding
De Qbuzz 813 in Maassluis...
Afbeelding
...en de 816 naast de Connexxion 8219

Afbeelding
Op weg terug naar Amsterdam stond ineens deze ex-Arriva 5585 langs de weg 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Stefan »

Zo, nog maar eens een fotootje uit het verleden. De Connexxion 2553 op Zuidplein, 23 februari 2006. ;) Connexxion is hier in de Hoeksche Waard verleden tijd, net als de bus, helaas.. Fijn wagentje was 't. ;)

Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Meltrain »

tsov schreef: Afbeelding
Op weg terug naar Amsterdam stond ineens deze ex-Arriva 5585 langs de weg 8-)
Ach, bij mij achter de kerk staat een ex-BBA B88. :lol:

Maareh Tsov: je bent toch de trams vergeten die er het snelst uit gaan, namelijk de 800's. De wagenbakken zijn dan wel nieuwer dan van de 700's (scheelt ongeveer 3 jaar), de onderstellen zijn inmiddels 40 jaar. :P
In elk geval leuke foto's verder. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door tsov »

Ik was niet zo lang in Rotterdam en kwam nou eenmaal geen 800'en tegen ;) Ik ga ze echt nog wel eens opzoeken op een doordeweekse dag, dat lijkt me handiger :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

In Rotterdam verzorgt Milot Reizen het scholierenvervoer voor een aantal basisscholen. Op Zuid kom ik, naast de meltrain al genoemde B88, waarvan aan het begin van dit topic al een foto staat, vaak deze bussen tegen.

Rond 15:30 uur staat vaak bij het Zuidplein een bus te wachten voor het zwembad. Op 5 februari jl. was het deze Alliance:
Afbeelding

In het weekend staan een aantal bussen uit te rusten op P5 van stadion De Kuip. Op 28 februari jl. stonden daar deze Alliance (foto genomen met mijn mobiel):
Afbeelding

En tot slot deze Volvo-Berkhof die nu al bij z'n 3e vervoerder rijdt (foto genomen met mijn mobiel):
Afbeelding
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Stefan »

De Connexxion 8706 toen 'ie nog vrij nieuw was.. :)
Afbeelding
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Om nog even verder te gaan met de busjes voor basisscholierenvervoer zag ik vandaag tijdens het wachten op de TCR 450 deze Ringelberg Tours 31 (en ex-Arriva Alliance) langs crossen:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

KM46 schreef:
mb90 schreef:Het knipcircus duurt zowiezo t/m 22 maart.
Tot deze datum duurt deel 1 van het knipcircus (lees het werk aan de Schieweg/Schiekade). Bij deel 2 gaat de omleidingtram rijden vanaf de Blijdorpzijde van CS via de Statenweg en de Bergselaan naar de Schiekade/Schieweg. Alle werkzaamheden moeten (volgens planning) half mei gereed zijn.
mb90 schreef:Niet zelf ingetekend, maar uit de folder van de RET:
http://www.ret.nl/reizen-met-ret/omleid ... maart.ashx

Na 22 maart vervalt dan het deel aan de Schiekade en gaat lijn 25 (of 5) vanuit Schiebroek via de Stadhoudersweg en via Diergaarde Blijdorp naar de achterzijde van het Centraal Station.
Deel twee wordt dus lijn 5.
Zie de folder van de Ret: http://www.ret.nl/reizen-met-ret/omleid ... 0%202.ashx
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik hoop eigenlijk dat er nu ineens veel mensen met de tram naar Blijdorp reizen, zodat de RET hopelijk in gaat zien dat het herstellen van de tramverbinding met Blijdorp nog niet zo'n gek idee is.
Persoonlijk zou ik lijn 20 graag door zien rijden naar Blijdorp, want dan hoeft hij dat achterlijke rondje door het centrum niet meer te rijden en kan de reistijd Zuid-CS met ongeveer 6 minuten afnemen. Uiteraard is het ook voor reiziegers van/naar Blijdorp leuk, mits er niet wordt gesneden in de busverbindingen. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Voor een verbinding naar Blijdorp kan je ook Airport-shuttle lijn 33 ietwat verleggen :)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door tsov »

Maar Meltrain wil natuurlijk een trammetje zien daar ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

D'r komt daar al een tram. Onder de grond. Precies zoals het hoort :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ik wil een echte tram zien daar. :P
Dus niet onder de grond en ook geen historische, zoals op sommige dagen rijdt voor bezoekers van de Diergaarde. :P
(Maar goed, morgen mijn camera maar meenemen, want ik wil de bestemming 'Blijdorp' nog op de foto zetten.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Met een verlegde lijn 33 via de diergaarde en de komst van het metrostation Blijdorp, lijkt mij het OV voor Blijdorp wel voldoende. En bovendien is het nog makkelijk haalbaar ook. :)


Maar goed, terug naar wat foto's. Het was vandaag namelijk lekker zonnig en ik was vroeg uit, dus ik ging wat foto-tjes maken. Eerst bij de Reyerdijk in de wijk IJsselmonde waar nu door een omleiding ineens de nodige bussen komen. Dit deel van de Reyerdijk bij de tramhalte Kerstendijk is normaal gesproken overdag busloos:
Afbeelding

Maar, omdat de zon hier niet geweldig stond ben ik naar het deel van de Reyerdijk gegaan waar normaal gesproken alleen RET-lijn 76 komt, maar nu ook Qbuzzen en Arriva-bussen. Een Krimpense Qbuzz 1034 als Lijn 183 met nog de bestemming Barendrecht via Carnisselande op de Reyerdijk:
Afbeelding

Ook RET-lijn 70 is hier nu te vinden:
Afbeelding

Hierna ging het verder te stad in en wel richting Blijdorp. Dit deed ik met tramlijn 2, de metro en lijn 33. Tijdens het overstappen bij metrostation Maashaven kwam deze metro toevallig binnen en met zo'n mooie skyline van de Kop van Zuid (met als toppunt de in aanbouw zijnde Maastoren die 165 meter wordt) vroeg dat om een foto 8-) :
Afbeelding

Uiteindelijk kwam ik in Blijdorp om daar te kijken bij het nieuwe metrostation daar. Eerst viel mij oog op de tijdelijke halte voor de tijdelijke lijn 5 die al klaar voor gebruik is:
Afbeelding

En toen kwam het metrostation aan de beurt. Ik moest wel even zoeken naar een gaatje door het hek, maar met wat passen en meten kreeg ik dit te zien. Ziet er al aardig uit vind ik:
Afbeelding

Daarna ging het verder naar de tramhalte Vlaggemanstraat voor tramlijn 25. Vanaf maandag vervalt deze halte definitief en als je ziet hoe de halte eruit ziet is dat goed te begrijpen:
Afbeelding

Ook liggen de volgende haltes vlak bij elkaar, veel te dicht om op een trampluslijn te lijken. Hier nog een keer de halte, maar nu met een tram naar Blijdorp. Een bestemming die vanaf maandag ook weer verleden tijd zal zijn:
Afbeelding

Daarna ging het naar Schiebroek om te kijken bij nog een nieuwe halte voor RandstadRail, namelijk de halte Meijersplein. De vorm is nu al goed te zien, maar meer ook niet:
Afbeelding

Lopend ging het daarna naar de Kleiweg. Hier rijden de metro's nu over enkelspoor, omdat het andere spoor al richting de nieuwe boortunnel gaat. Dat betekent dus dat de metro's richting Hofplein nu over het linkerspoor rijden net als over de rest van het Hofpleinviaduct. Gelukkig kwam er ook nog eens een combi Teetjes langs voor de foto:
Afbeelding

Tot slot kwam ik bij station Melanchthonweg toevallig lijn 41 naar Schiedam tegen. Volgens de lijnstickers een rolstoelvriendelijke lijn, alleen wordt gemiddeld 1/4 van de omlopen er dag door een Citaro gereden op deze lijn. Nu zag ik bijvoorbeeld ook een Alliance:
Afbeelding

Het kan overigens nog erger met de rolstoelstickertjes, want bij lijn 36 hangen ook zulke stickers, terwijl dat een lijn is die altijd volledig met Alliance's gereden wordt. :roll:
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door STF »

Wat een vreselijk smalle halte, die binnen kort weg gaat. Hooguit 40 centimeter ofzo?

Bij GVB doen ze het met die rolstoel toegankelijke trams juist andersom; vaker met een lagevloers tram aankomen dan dat op de dienstregeling vermeld staat. Ook niet ideaal misschien maar wel klantvriendelijker dan wat RET doet.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ook ik wilde vanmiddag nog één keer de bestemming 'Blijdorp' op de foto zetten, alleen stond ik aan de achterzijde van CS:
Afbeelding

Afbeelding

En nog een foto van afgelopen zondag van Rotterdam Centraal. Wegens de wedstrijd Feyenoord-PSV (1-0 :wink: ) reden er weer voetbaltreinen naar Rotterdam Stadion. Hierdoor kon ik 3x Mat '64 achter elkaar op de foto zetten:
Afbeelding
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Geert »

mb90 schreef:Het kan overigens nog erger met de rolstoelstickertjes, want bij lijn 36 hangen ook zulke stickers, terwijl dat een lijn is die altijd volledig met Alliance's gereden wordt. :roll:
Die Alliances zijn toch ook gewoon lagevloer? Waarom zou een rolstoel dan niet mee kunnen?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door STF »

Geen oprijplaat voor rolstoelen?
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

mb90 schreef:Hierna ging het verder te stad in en wel richting Blijdorp. Dit deed ik met tramlijn 2, de metro en lijn 33. Tijdens het overstappen bij metrostation Maashaven kwam deze metro toevallig binnen en met zo'n mooie skyline van de Kop van Zuid (met als toppunt de in aanbouw zijnde Maastoren die 165 meter wordt) vroeg dat om een foto 8-) :
afbeelding
Ik liep gisteren even op het Plein 1940, maar als je daar staat, zie je ook alleen maar hoge torens om je heen :D
Maar om on-topic te blijven: ik zag net tram 8 de Blaak oversteken, dus ik was snel metrostation Beurs ingedoken om alsnog bij de 8, maar dan bij het Hofplein, in te stappen :) :pos:
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door mb90 »

Geert schreef:Die Alliances zijn toch ook gewoon lagevloer? Waarom zou een rolstoel dan niet mee kunnen?
Inderdaad, maar ze hebben zoals STF zegt geen rolstoelplaat.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OV in en rond Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Daarna ging het verder naar de tramhalte Vlaggemanstraat voor tramlijn 25. Vanaf maandag vervalt deze halte definitief en als je ziet hoe de halte eruit ziet is dat goed te begrijpen:
AfbeeldingOok liggen de volgende haltes vlak bij elkaar, veel te dicht om op een trampluslijn te lijken.
De Vlaggemanstraat de Abraham Cuyperlaan liggen/lagen nog geen 30 meter van elkaar verwijderd. Ook de Walenbrugerweg ligt op omgeveer 60 meter van de Vlaggemanstraat. Dus binnen 90 meter 3 haltes, Niet echt bevordelijk voor een TramPluslijn.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten