Re: OV in en rond Rotterdam
Geplaatst: zo 25 jan 2009, 14:09
Ja, daar moest toentertijd op bezuinigd worden...
Er hoort eigenlijk gewoon "16 Sorry, geen dienst" te staan, maar de display van deze 801 is een beetje vaag. De tekst dienst hoort er dus onder te staan, maar deze kwam later alleen eronder te staan, zonder de tekst "Sorry geen" dus.Wubbo schreef:Rijdt de RET met lijn 16 nou naar Sorry geen?
RET: Duidelijker kunnen we het niet maken. Wel makkelijker.
Ofzo ;-)
Dat zijn dan weer van die aanleidingen voor klachten uit zekere hoek.Geert schreef:Ook wel eens 666 BUITEN DIENST gezien bij de RET. Duivels gedoe
Doet Veolia Veluwe soms ook, de eerste keer dat ik slaperig naar zo'n koffiekop op de lijndisplay op de achterkant van de bus keek vroeg ik me af wat dat display nou eigenlijk aan het vertonen was, niet verwachtende dat ie koffiekoppen ingebouwd had zitten.Fles schreef:Ik heb in Utrecht ook weleens bussen gezien met een kop koffie en het woord "Pauze" op de display :)
Tja, ben eigenlijk wel benieuwd of Arriva die al heeft ontvangen... die zijn zo slim geweest per 4 januari een nieuwe scholierenlijn 666 te beginnen in de Hoekse Waard, die o.a. het toch redelijk christelijke Puttershoek bediendNS-Reiziger schreef:Dat zijn dan weer van die aanleidingen voor klachten uit zekere hoek.Geert schreef:Ook wel eens 666 BUITEN DIENST gezien bij de RET. Duivels gedoe
Echt waar ja?Reiziger Ddrs schreef:Tja, ben eigenlijk wel benieuwd of Arriva die al heeft ontvangen... die zijn zo slim geweest per 4 januari een nieuwe scholierenlijn 666 te beginnen in de Hoekse Waard, die o.a. het toch redelijk christelijke Puttershoek bediend
Het lijnnummer 16 is voor de lesbussen bedoelt.Geert schreef:Bijna elke vervoerder in Nederland rijdt bij leegmat-ritten met een lijnnummer als 999. Waarom RET dan voor 16 kiest (dat lijkt tenslotte helemaaaaaaaaaal niet op een gewoon lijnnummer)...
En als het een Dordtse stadsbus is dan gaat'ie ook naar "6 BUITENDIENST", da's namelijk een erg populair lijnnummer voor MAT-ritten bij de chauffeurs hierStefan schreef:Ja, dat gebeurd hier bij Arriva ook. Maar mocht de Albatros op automatisch staan gaat 'ie naar '6 BUITENDIENST' waarbij een spatie nog steeds te duur was.
Ja ik dacht altijd dat dat bussen waren voor de "buitendienst" en vond het al zo raar dat die telkens niet stopten. Totdat een bus die WEL stopte "Ringlijn" aangaf.....Karl schreef:Buitendienst moet dan wel een grote plaats zijn, als er zoveel bussen heen gaan...
Hier rijden de connexxion's met 999 Geen Dienst, de Arriva met BUITENDIENST (zonder nummer) en de GVB met Sorry, Geen Dienst (ook zonder lijnnummers).Aking schreef:Nah die 999 is dr toch ook nog niet heel lang?
Ik kan me in ieder geval nog herinneren dat iig het GVU gewoon met "lijnnummer + geen dienst /buiten dienst / naar garage rondreed"
Alleen de vervoerders die het Infoxx-systeem gebruiken, daarbij is 999 standaard voor buiten-dienstritten. Alle CXX-dochters (GVU, Novio, Hermes), en Qbuzz, gebruiken dat systeem en dus ook "lijnnummer" 999.Geert schreef:Bijna elke vervoerder in Nederland rijdt bij leegmat-ritten met een lijnnummer als 999.