Witte rust over de IJzeren Rijn bij Weert

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Witte rust over de IJzeren Rijn bij Weert

Bericht door mb90 »

Het afgelopen weekend was ik op vakantie bij vakantiepark Weerterbergen en daar loopt de IJzeren Rijn tussen Neerpelt en Weert langs. Dat lijntje is niet meer in gebruik en in combinatie met de hoeveelheid sneeuw daar zorgde dat voor genoeg fotoinspiratie bij mij.

Maar, eerst nog even naar Ridderkerk, want dat lag er vrijdag al heel mooi berijpt bij en om voor 1 foto een nieuw topic te openen vond ik iets te veel van het goede. Hier de Arriva 6272 bij de bussluis aan de Rijksstraatweg bij mijn dagelijkse halte bij Rijsoord:
Afbeelding

En dan nu echt naar Weert. Het is inmiddels zaterdag en met een temperatuur van -6 graden, maar met weinig wind en veel zon was het goed toeven. Dit is de onbewaakte overweg aan de zuidwestkant van het vakantiepark net in de bossen / heide:
Afbeelding

Het ingesneeuwde spoortje richting Neerpelt:
Afbeelding

En richting Weert:
Afbeelding

Op de overweg zelf is duidelijk te zien dat er geen trein meer komt, want van het spoor is daar niets meer te zien:
Afbeelding

Aan het eind van de middag ging ik nog even naar de overweg aan de zuidoostkant van het park, bij de ingang aan de doorgaande weg. Dit is een bewaakte overweg:
Afbeelding

Het spoortje richting Neerpelt ligt er hier wat ingesneeuwder bij. Nog mooier vind ik zelf met ook nog avondrood van de ondergaande zon op de achtergrond:
Afbeelding

Tot slot was het spoortje richting Weert een stukje minder ingesneeuwd:
Afbeelding

De niet-OV-gerelateerde sneeuwfoto's komen nog in het weertopic. :wink:
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Witte rust over de IJzeren Rijn bij Weert

Bericht door Dubbele P »

Die spoorlijn is wel degelijk in gebruik. Dat is het stuk IJzeren Rijn tussen Weert en België en in 2007 opgeknapt. Hier rijden als het goed is zo nu en dan treinen. :)
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Witte rust over de IJzeren Rijn bij Weert

Bericht door mb90 »

Oke, ik dacht eigenlijk dat er alleen tussen Belgie en Budel nog 1x per doordeweekse dag nog een goederentreintje reed en verder richting Weert niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten