Mokum
Re: Mokum
Vanavond eens wezen kijken.
Lijn 13 rijdt dus naar het Frederik Hendrikplantsoen.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4135/4746669991_cd372a277b_b.jpg[/smallimg]
De 2039 rijdt over de Bullebakssluis. Volgens de overlevering was de Bullebak een grachtenmonster dat 's nachts rondwaardde, voornamelijk aan de stadsgrens bij de Brouwersgracht en de Bloemgracht. De daar gelegen bruggen zijn naar dat monster genoemd.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4079/4747310742_b64fe08b98_b.jpg[/smallimg]
Lijn 2 reed naar het Weteringcircuit en rijdt hier over het Kleine-Gartmanplantsoen. Die naam is met een streepje ertussen, want het plantsoen is genoemd naar een mevrouw Kleine-Gartman. Het heet dus niet zo omdat het zo'n klein plantsoen is (wat het wel is ;) )
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4097/4747310972_3c51622b7a_b.jpg[/smallimg]
De 2018 rijdt voor het Barlaeusgymnasium langs.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4095/4746669763_9c4c4dc83c_b.jpg[/smallimg]
In enorm laagstaande zon rondt de 2065 het Weteringcircuit.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4096/4747311092_fb293dbf1c_b.jpg[/smallimg]
Lijn 1 en 5 en 17 reden nog wel naar het CS, maar via het Damrak.
De 2070 rijdt de Mozes en Aäronstraat in.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4075/4747311186_84678e1c30_b.jpg[/smallimg]
De 902 rijdt langs het paleis (wat weer open is) de Dam op.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4137/4747311584_3a10be3343_b.jpg[/smallimg]
En hierom konden er geen trams rijden ;)
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4097/4747309948_76ab539437_b.jpg[/smallimg]
Op de terugweg naar huis kwam ik nog lijn 48 in de ondergaande zon tegen.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4073/4746670429_c0a330da64_b.jpg[/smallimg]
Lijn 13 rijdt dus naar het Frederik Hendrikplantsoen.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4135/4746669991_cd372a277b_b.jpg[/smallimg]
De 2039 rijdt over de Bullebakssluis. Volgens de overlevering was de Bullebak een grachtenmonster dat 's nachts rondwaardde, voornamelijk aan de stadsgrens bij de Brouwersgracht en de Bloemgracht. De daar gelegen bruggen zijn naar dat monster genoemd.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4079/4747310742_b64fe08b98_b.jpg[/smallimg]
Lijn 2 reed naar het Weteringcircuit en rijdt hier over het Kleine-Gartmanplantsoen. Die naam is met een streepje ertussen, want het plantsoen is genoemd naar een mevrouw Kleine-Gartman. Het heet dus niet zo omdat het zo'n klein plantsoen is (wat het wel is ;) )
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4097/4747310972_3c51622b7a_b.jpg[/smallimg]
De 2018 rijdt voor het Barlaeusgymnasium langs.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4095/4746669763_9c4c4dc83c_b.jpg[/smallimg]
In enorm laagstaande zon rondt de 2065 het Weteringcircuit.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4096/4747311092_fb293dbf1c_b.jpg[/smallimg]
Lijn 1 en 5 en 17 reden nog wel naar het CS, maar via het Damrak.
De 2070 rijdt de Mozes en Aäronstraat in.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4075/4747311186_84678e1c30_b.jpg[/smallimg]
De 902 rijdt langs het paleis (wat weer open is) de Dam op.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4137/4747311584_3a10be3343_b.jpg[/smallimg]
En hierom konden er geen trams rijden ;)
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4097/4747309948_76ab539437_b.jpg[/smallimg]
Op de terugweg naar huis kwam ik nog lijn 48 in de ondergaande zon tegen.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4073/4746670429_c0a330da64_b.jpg[/smallimg]
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Ik blijf de Amsterdamse Combino een mooie stadstram vinden.
Leuk trouwens om de anekdotes achter de namen van bruggen en straten te lezen! :D Ik hoop niet dat die Bullebak net zoiets was als dat grachtenmonster uit Amsterdamned. (Ik ben erg goedgelovig)
Leuk trouwens om de anekdotes achter de namen van bruggen en straten te lezen! :D Ik hoop niet dat die Bullebak net zoiets was als dat grachtenmonster uit Amsterdamned. (Ik ben erg goedgelovig)
Vallend blad maakt rails glad.
Re: Mokum
Naast de inzet van bus 57 tussen Duivendrecht en Gaasperplas aanstaande zondag, rijdt lijn 2 dit weekend tussen de Amstelveenseweg en de van Baerlestraat een omleiding via de route van lijn 16. Dus altijd al een groot rondje rondom het Haarlemmermeercircuit willen doen, dan is dit weekend of volgend weekend je kans!
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Op de dag dat Nederland de finale speelt moest ik toch wel even de Oranjetram op de foto zetten. Ik kwam hem tegen naast Artis. Zou de steun van het GVB over een krap uurtje helpen? Of laten we de dinosaurus in z'n hempie staan? En lijdt die dino nou of brult hij voor Nederland? Of zoek ik er gewoon teveel achter?
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4122/4783087877_2aea277e52_b.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4102/4783088027_a3e48401c7_b.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4122/4783087877_2aea277e52_b.jpg[/smallimg]
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4102/4783088027_a3e48401c7_b.jpg[/smallimg]
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
De oranjetram is als Ziggyexpresse onderweg naar Diemen Sniep, aldus Ziggy per sms.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Door de huldiging van het Nederlands elftal (zie dit topic) waren er nogal wat omleidingen in het Amsterdamse OV.
Lijn 13 reed naar de Van Hallstraat, en daar was deze bestuurster blijkbaar nogal blij mee
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4077/4794112795_09fa9755ff_b.jpg[/smallimg]
Lijn 1 en 17 komen elkaar vaak tegen, maar niet zo vaak op de Eerste Constantijn Huygensstraat.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4077/4794113063_e812a09966_b.jpg[/smallimg]
Lijn 3 reed vanaf hier weer z'n normale route naar de Zoutkeetsgracht. En die man rechtsbovenin de foto is niet echt hoor, da's kunst ;)
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4096/4794747080_b03ea03933_b.jpg[/smallimg]
De Overtoom was ineens een drukke tramverbinding, met naast de normale lijn 1 ook lijn 3, 12 en 17.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4116/4794113245_06792c6455_b.jpg[/smallimg]
Hier is lijn 3 toch een beetje afgeweken van z'n normale route, maar zo werden de sporen op dit stukje Amstelveenseweg ook weer eens gebruikt. Wel typisch vond ik dat deze lijn 3 tweemaal aan de Overtoomsesluis halteerde, bij deze calamiteitenhalte en bij de gewone halte van lijn 1 net voor het stoplicht...
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4102/4794746984_341c28a87d_b.jpg[/smallimg]
Dit blijft een pittoresk stukje:
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4116/4794746660_40b50844a0_b.jpg[/smallimg]
Lijn 2 draait zometeen weer z'n eigen route op. Op de achtergrond de toren van de (als ik Wikipedia goed begrijp streng) katholieke Sint-Agneskerk die tegenover het Haarlemmermeerstation staat.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4119/4794112889_0768476c85_b.jpg[/smallimg]
Lijn 5 reed via de Stadionweg naar het Haarlemmermeerstation. Opvallend genoeg werd dat bij deze 906 voorop geel-op-zwart als Haarl. meerstation getoond en achterop zwart-op-geel als Haarlemmer- meerstation :?
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4097/4794745956_705e2925ed_b.jpg[/smallimg]
Op het Frederiksplein aangekomen werd de normale dienst langzaamaan weer opgestart. Dat verklaart waarschijnlijk de lijn 25 op dit spoortje ;)
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4139/4794747212_198cfee852_b.jpg[/smallimg]
Dit was dan ook de eerste lijn 7 die weer normaal reed, de wagen ervoor zag ik nog keren op het Frederiksplein.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4093/4794113521_4f396f2189_b.jpg[/smallimg]
Lijn 16 en 24 hadden misschien wel de meest exotische omleiding: ze reden via de route van lijn 10 naar het Azartplein.
Ik kwam nog één lijn 24 in dienst tegen, voor de rest was helaas lijn 10 alweer opgestart en was ik dus net te laat.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4138/4794745846_47258ab0be_b.jpg[/smallimg]
Best bijzonder, een Hangbuik naast de Muiderpoort.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4095/4794745684_25cf6ba022_b.jpg[/smallimg]
Lijn 13 reed naar de Van Hallstraat, en daar was deze bestuurster blijkbaar nogal blij mee
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4077/4794112795_09fa9755ff_b.jpg[/smallimg]
Lijn 1 en 17 komen elkaar vaak tegen, maar niet zo vaak op de Eerste Constantijn Huygensstraat.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4077/4794113063_e812a09966_b.jpg[/smallimg]
Lijn 3 reed vanaf hier weer z'n normale route naar de Zoutkeetsgracht. En die man rechtsbovenin de foto is niet echt hoor, da's kunst ;)
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4096/4794747080_b03ea03933_b.jpg[/smallimg]
De Overtoom was ineens een drukke tramverbinding, met naast de normale lijn 1 ook lijn 3, 12 en 17.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4116/4794113245_06792c6455_b.jpg[/smallimg]
Hier is lijn 3 toch een beetje afgeweken van z'n normale route, maar zo werden de sporen op dit stukje Amstelveenseweg ook weer eens gebruikt. Wel typisch vond ik dat deze lijn 3 tweemaal aan de Overtoomsesluis halteerde, bij deze calamiteitenhalte en bij de gewone halte van lijn 1 net voor het stoplicht...
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4102/4794746984_341c28a87d_b.jpg[/smallimg]
Dit blijft een pittoresk stukje:
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4116/4794746660_40b50844a0_b.jpg[/smallimg]
Lijn 2 draait zometeen weer z'n eigen route op. Op de achtergrond de toren van de (als ik Wikipedia goed begrijp streng) katholieke Sint-Agneskerk die tegenover het Haarlemmermeerstation staat.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4119/4794112889_0768476c85_b.jpg[/smallimg]
Lijn 5 reed via de Stadionweg naar het Haarlemmermeerstation. Opvallend genoeg werd dat bij deze 906 voorop geel-op-zwart als Haarl. meerstation getoond en achterop zwart-op-geel als Haarlemmer- meerstation :?
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4097/4794745956_705e2925ed_b.jpg[/smallimg]
Op het Frederiksplein aangekomen werd de normale dienst langzaamaan weer opgestart. Dat verklaart waarschijnlijk de lijn 25 op dit spoortje ;)
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4139/4794747212_198cfee852_b.jpg[/smallimg]
Dit was dan ook de eerste lijn 7 die weer normaal reed, de wagen ervoor zag ik nog keren op het Frederiksplein.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4093/4794113521_4f396f2189_b.jpg[/smallimg]
Lijn 16 en 24 hadden misschien wel de meest exotische omleiding: ze reden via de route van lijn 10 naar het Azartplein.
Ik kwam nog één lijn 24 in dienst tegen, voor de rest was helaas lijn 10 alweer opgestart en was ik dus net te laat.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4138/4794745846_47258ab0be_b.jpg[/smallimg]
Best bijzonder, een Hangbuik naast de Muiderpoort.
[smallimg]http://farm5.static.flickr.com/4095/4794745684_25cf6ba022_b.jpg[/smallimg]
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Een stukkie corrupt bestand gok ik ;) Het valt me nu pas op.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Ook in het dorp met de drie eendjes verzorgt het GVB drie soorten openbaar vervoer. Omdat ik vanochtend al had gezien dat de 177 actief was op lijn 46, heb ik geprobeerd de dienstregeling uit te rekenen, en welja, net op tijd is het mij gelukt hem op de foto te zetten. Jammer van de wegwijzertjes naar alle toeristische attracties van Diemen :( Hier komt hij uit de Prins Bernhardlaan om af te slaan naar de Muiderstraatweg en de halte Nicolaas Lublinkstraat
Nu ik toch aan een rondje aan het fietsen was, ben ik meteen maar even langs de meest markante kerk van Diemen gefietst, de Rooms Katholieke Sint Petrus' Banden, ook wel eens "De Dom van Diemen" genoemd, die dit jaar ook nog eens honderd jaar bestaat. Kenmerkend aan dit kerkje is de klok, die als uithangbord aan de kerktoren is aangebracht :)
Met ervoor een beeld van de heilige Petrus.
Om het toch nog met OV af te sluiten een tram op de Hartveldseweg op weg naar de halte direct voor de deur van de kerk: Schoolstraat. Op de achtergrond is nog een van gebouwen van megabejaardencomplex Berkenstede (362 woningen) te zien
Nu ik toch aan een rondje aan het fietsen was, ben ik meteen maar even langs de meest markante kerk van Diemen gefietst, de Rooms Katholieke Sint Petrus' Banden, ook wel eens "De Dom van Diemen" genoemd, die dit jaar ook nog eens honderd jaar bestaat. Kenmerkend aan dit kerkje is de klok, die als uithangbord aan de kerktoren is aangebracht :)
Met ervoor een beeld van de heilige Petrus.
Om het toch nog met OV af te sluiten een tram op de Hartveldseweg op weg naar de halte direct voor de deur van de kerk: Schoolstraat. Op de achtergrond is nog een van gebouwen van megabejaardencomplex Berkenstede (362 woningen) te zien
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Het AOM (Amsterdams Openbaar Vervoer Museum) is blijkbaar een maand geleden failliet verklaard. Dus als iemand nog een oude tram wil kopen: grijp je kans!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Lijn 9 naar Station RAI? :?
Eerder schreef ik dit:
Dit is dus de Bullebak; de brug over de Brouwersgracht.tsov schreef: De 2039 rijdt over de Bullebakssluis. Volgens de overlevering was de Bullebak een grachtenmonster dat 's nachts rondwaardde, voornamelijk aan de stadsgrens bij de Brouwersgracht en de Bloemgracht. De daar gelegen bruggen zijn naar dat monster genoemd.
Dit is trouwens een best historisch plekje in het Amsterdamse OV. Op 14 augustus 1900 werd namelijk de eerste Amsterdamse elektrische tramlijn geopend, van het Leidseplein via de Marnixstraat tot de Brouwersgracht. Hier was dus het noordelijke eindpunt.
En een plaatje voor morgen:
De 2058 op de Niek Engelschmanbrug, genoemd naar de oprichter van het COC en gelegen naast het Homomonument.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Nadat ik donderdag naar de binnenkomende bootjes (nouja, bootjes kun je het niet echt noemen) had gekeken...
(en zo'n pont lijkt dan ineens heel klein)
...ben ik eens naar de OV-omleidingen gaan kijken.
Lijn 65 draait hier vanaf de Piet Heinkade (waar nooit bussen komen) de Oostelijke Handelskade op (waar ook nooit bussen komen).
En diezelfde bus (de oudste) op de Oostelijke Handelskade
Lijn 42 heeft een ietwat aparte omleiding. De lijn rijdt normaliter CS - KNSM-eiland en komt nu niet op het CS en niet op het KNSM-eiland Er wordt een ring in één richting gereden van het Muiderpoortstation via de Oostelijke Eilanden naar de Oostelijke Handelskade en via de Indische Buurt weer naar Muiderpoort.
Lijn 10 rijdt een rondje Indische Buurt in één richting, niet helemaal zoals vroeger, maar wel enigszins. In ieder geval verschijnt de filmtekst Javaplein weer eens *O*
Lijn 14 komt natuurlijk ook nog op het Javaplein.
Een quote van enkele weken terug:
Nabij het eindpunt van de 22
liggen op de achtergrond twee rare dingen bovenop zeecontainers. Dat zijn brugdelen. Bij de bouw van de Jan Schaeferbrug (tussen de Piet Heinkade en het Java-eiland, onder het pakhuis De Zwijger door) is rekening gehouden met het vijfjaarlijkse botenspektakel. De twee segmenten tussen de brugpijlers zijn verwijderbaar, waardoor daar de tall ships tussendoor kunnen varen. Ten tijde van Sail worden die segmenten dan opgeslagen aan de Zeeburgerkade.
Voor de speciale Sailponten zijn IJveren 20 en 21 weer aangezwengeld. Dat was ook wel nodig, gezien de drukte.
Een ware nostalgische vaart voor mij, want dit waren tot midden jaren '90 de ponten voor het Buiksloterwegveer. Ik kan me nog goed herinneren dat ik hier als klein jochie op m'n fietsje op stond, naast m'n moeder, en dat er een bus (lijn 39) naast ons kwam staan. Dat vond ik toen zo tof!
Ze hebben inmiddels een respectabele leeftijd bereikt:
(en zo'n pont lijkt dan ineens heel klein)
...ben ik eens naar de OV-omleidingen gaan kijken.
Lijn 65 draait hier vanaf de Piet Heinkade (waar nooit bussen komen) de Oostelijke Handelskade op (waar ook nooit bussen komen).
En diezelfde bus (de oudste) op de Oostelijke Handelskade
Lijn 42 heeft een ietwat aparte omleiding. De lijn rijdt normaliter CS - KNSM-eiland en komt nu niet op het CS en niet op het KNSM-eiland Er wordt een ring in één richting gereden van het Muiderpoortstation via de Oostelijke Eilanden naar de Oostelijke Handelskade en via de Indische Buurt weer naar Muiderpoort.
Lijn 10 rijdt een rondje Indische Buurt in één richting, niet helemaal zoals vroeger, maar wel enigszins. In ieder geval verschijnt de filmtekst Javaplein weer eens *O*
Lijn 14 komt natuurlijk ook nog op het Javaplein.
Een quote van enkele weken terug:
Dit ging over de 780, maar blijkbaar heeft de 787 ook problemen. Ik zag 'm voorbijkomen als "14 circletram", dus erachteraan. Op het eindpunt aangekomen stond hij net op het punt van vertrekken, als "14 via omleiding".ziggy schreef:Er was een wagen met een defect aan de lijnfilm, dus dat zal die wel wezen.
Nabij het eindpunt van de 22
liggen op de achtergrond twee rare dingen bovenop zeecontainers. Dat zijn brugdelen. Bij de bouw van de Jan Schaeferbrug (tussen de Piet Heinkade en het Java-eiland, onder het pakhuis De Zwijger door) is rekening gehouden met het vijfjaarlijkse botenspektakel. De twee segmenten tussen de brugpijlers zijn verwijderbaar, waardoor daar de tall ships tussendoor kunnen varen. Ten tijde van Sail worden die segmenten dan opgeslagen aan de Zeeburgerkade.
Voor de speciale Sailponten zijn IJveren 20 en 21 weer aangezwengeld. Dat was ook wel nodig, gezien de drukte.
Een ware nostalgische vaart voor mij, want dit waren tot midden jaren '90 de ponten voor het Buiksloterwegveer. Ik kan me nog goed herinneren dat ik hier als klein jochie op m'n fietsje op stond, naast m'n moeder, en dat er een bus (lijn 39) naast ons kwam staan. Dat vond ik toen zo tof!
Ze hebben inmiddels een respectabele leeftijd bereikt:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Nog twee foto's van m'n telefoon gevist:
Vanwege Sail zijn langs het busstation achter CS (IJSEI) witte schermen geplaatst. Aan de IJkant van die schermen staat de slogan I amsterdam in verschillende schriften/talen.
Op het IJplein is het nogal druk als er twee ponten tegelijk liggen ;)
Vanwege Sail zijn langs het busstation achter CS (IJSEI) witte schermen geplaatst. Aan de IJkant van die schermen staat de slogan I amsterdam in verschillende schriften/talen.
Op het IJplein is het nogal druk als er twee ponten tegelijk liggen ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
-
- Berichten: 3050
- Lid geworden op: wo 18 mar 2009, 09:13
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mokum
Het is inderdaad erg wondelijk dat GVB die buslijn onder nummer 42 rijdt, zoiets rijden ze normaal gesproken toch met een niet bestaand nummer. Grappig dat ze er zowaar de bestemming Oostelijke Handelskade voor hebben ingeprogrammeerd, zal lijn 42 nou de rest van het jaar met de bestemming Oostelijke Handelskade naar het KNSM eiland rijden? (Zal niet de eerste keer zijn dat ze iets vergeten terug te veranderen.)
Re: Mokum
Ik moet zeggen dat ze het de laatste tijd toch erg goed onder controle hebben. Ook omleidingen worden gewoon automatisch afgeroepen, komt niet zo vaak voor normaal dat lijn 10 bij het Muiderpoortstation langskomt, maar dat wordt gewoon omgeroepen (in een poging nog wat ongereden boogjes van het tramnet mee te pikken)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Mokum
Je zult me prompt gemist hebben op Flevopark, want op die dag had ik inderdaad een lijn 14 met een oude wagen die Circletram toonde (er was alleen keus uit Circletram, Van Hallstraat, Sorry, Geen Dienst en Via Omleiding). Later was er daadwerkelijk een omleiding en zal onze opvolger er wel "via omleiding" op gezet hebben.tsov schreef:Dit ging over de 780, maar blijkbaar heeft de 787 ook problemen. Ik zag 'm voorbijkomen als "14 circletram", dus erachteraan. Op het eindpunt aangekomen stond hij net op het punt van vertrekken, als "14 via omleiding".ziggy schreef:Er was een wagen met een defect aan de lijnfilm, dus dat zal die wel wezen.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Mokum
Hierbij een paar foto's van de omleidingen afgelopen zondag i.v.m. de Dam tot Damloop:
De buslijnen 32, 33, 34 en 35 keerden bij de Buiksloterwegveer i.p.v. via de IJtunnel naar het centraal station te rijden (foto: Buiksloterwegveer).
Bij de GVB bussen werd keurig weergegeven dat er naar het Buiksloterwegveer gereden werd terwijl er bij de Arriva bussen "geen dienst" op stond.
Tramlijn 26 was ingekort tot het traject IJburg - Zuiderzeeweg, buslijn 326 reed het traject Zuiderzeeweg - centraal station (foto: Zuiderzeeweg).
Tramlijn 25 reed naar het Azartplein i.p.v. naar Passenger Terminal Amsterdam (foto: Rietlandpark).
Tramlijn 4, 9, 16 en 24 reden naar de Plantage Parklaan (foto: Weteringplantsoen).
Tramlijn 4, 9, 16 en 24 reden naar de Plantage Parklaan (foto: Plantage Parklaan).
De buslijnen 32, 33, 34 en 35 keerden bij de Buiksloterwegveer i.p.v. via de IJtunnel naar het centraal station te rijden (foto: Buiksloterwegveer).
Bij de GVB bussen werd keurig weergegeven dat er naar het Buiksloterwegveer gereden werd terwijl er bij de Arriva bussen "geen dienst" op stond.
Tramlijn 26 was ingekort tot het traject IJburg - Zuiderzeeweg, buslijn 326 reed het traject Zuiderzeeweg - centraal station (foto: Zuiderzeeweg).
Tramlijn 25 reed naar het Azartplein i.p.v. naar Passenger Terminal Amsterdam (foto: Rietlandpark).
Tramlijn 4, 9, 16 en 24 reden naar de Plantage Parklaan (foto: Weteringplantsoen).
Tramlijn 4, 9, 16 en 24 reden naar de Plantage Parklaan (foto: Plantage Parklaan).
Re: Mokum
Zo, even tijd gevonden om wat fotootjes te bewerken en uploaden. Zal ik er hier eens een mooi verhaaltje omheen typen ;)
Intussen zijn de Amsterdamse museumtrams gered: de Tramweg Stichting heeft de gehele boedel van de failliete AOM overgenomen en zal daarin flink saneren (lees: niet-Amsterdams en dubbel spul eruit). De rest zal in de komende decennia hopelijk worden opgeknapt. We zullen zien, maar ik hoop het beste.
Zoals STF hierboven al schreef was op 19 september de Dam-tot-Damloop. Daarvoor rijdt altijd een pendel tussen Amsterdam en Zaandam met (ex-)OV-bussen uit het hele land.
Vanwege de herinrichting van de Radarweg rijden de bussen van Station Sloterdijk richting de Haarlemmerweg over de Barajasweg, waar normaal geen bussen komen.
En tot slot nog wat gewone plaatjes:
De 584 rondt de rotonde Postjesweg/Derkinderenstraat.
De 572 op de Hoofdweg bij de Postjesweg.
De 558 op de Slotermeerlaan bij de halte Lodewijk van Deysselstraat.
De 446 in de Spaarndammerstraat, bij de halte Nova Zemblastraat.
De 319 duikt onder de Ring door.
De 314 rijdt via de Postjesweg het Rembrandtpark in.
De Red Crosser (GVB 3001, ex-767) is aan z'n laatste meters voor de Remise Havenstraat bezig.
De 2077 op de Slotermeerlaan.
Intussen zijn de Amsterdamse museumtrams gered: de Tramweg Stichting heeft de gehele boedel van de failliete AOM overgenomen en zal daarin flink saneren (lees: niet-Amsterdams en dubbel spul eruit). De rest zal in de komende decennia hopelijk worden opgeknapt. We zullen zien, maar ik hoop het beste.
Zoals STF hierboven al schreef was op 19 september de Dam-tot-Damloop. Daarvoor rijdt altijd een pendel tussen Amsterdam en Zaandam met (ex-)OV-bussen uit het hele land.
Vanwege de herinrichting van de Radarweg rijden de bussen van Station Sloterdijk richting de Haarlemmerweg over de Barajasweg, waar normaal geen bussen komen.
En tot slot nog wat gewone plaatjes:
De 584 rondt de rotonde Postjesweg/Derkinderenstraat.
De 572 op de Hoofdweg bij de Postjesweg.
De 558 op de Slotermeerlaan bij de halte Lodewijk van Deysselstraat.
De 446 in de Spaarndammerstraat, bij de halte Nova Zemblastraat.
De 319 duikt onder de Ring door.
De 314 rijdt via de Postjesweg het Rembrandtpark in.
De Red Crosser (GVB 3001, ex-767) is aan z'n laatste meters voor de Remise Havenstraat bezig.
De 2077 op de Slotermeerlaan.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Re: Mokum
Dat is inderdaad het eindpunt Diemen Sniep van lijn 9 (al sinds 1990 overigens).
Daar woont inderdaad niemand, maar wordt nu een woonwijk gebouwd. Bovendien wonen aan de andere kant van het spoor wel mensen en dat is dus ook volgebouwd, dus geen ruimte voor een keerlus ;)
Zie ook deze sattelietfoto.
Daar woont inderdaad niemand, maar wordt nu een woonwijk gebouwd. Bovendien wonen aan de andere kant van het spoor wel mensen en dat is dus ook volgebouwd, dus geen ruimte voor een keerlus ;)
Zie ook deze sattelietfoto.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 29 gasten