Fles en M57 onderweg door NRW
Fles en M57 onderweg door NRW
Afgelopen zaterdag lekker weer een productierondje gemaakt door NRW. De oogst is al eerder voorbij gekomen dus hierbij wat andere plaatjes. Allereerst een sfeerbeeld uit Venlo, waar het op carnavalszaterdagmorgen om 10 uur al een dolle boel was :)
Maar goed, we kwamen niet voor het carnaval.
Venlo. De Maas-Wupper-Express komt binnen met een bepaald niet ruim ingelegde VIER bakken:
Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen rijdt net weg.
Kort daarna op hetzelfde spoor: Jawel, diesel onder de draad :) Treinstel 928 673 als stoptrein via Quadrath-Ichendorf naar Grevenbroich en Neuss Hbf.
Wat later in Grevenbroich is er tijdens een planmatige haltering van 10 minuten een aardige gelegenheid om 2 van deze treinstellen tegelijk te portretteren.
Eenmaal aangekomen op Neuss Hbf staat locje 155 167 een beetje weekend te vieren op een zijspoortje.
Gelukkig viel het deze keer alles mee met de drukte, we hebben de lijn naar Kaarster See zonder slag of stoot kunnen afwerken. Hier tweebaks dieseltalentje 1008-2 bij het eindpunt Kaarster See.
Daarna ging het eerst naar Köln. Bij station Hansaring was rangeerlocje 362 942 in de weer met een sleep historische rijtuigen :)
Daarna door naar Bergisch Gladbach. Niemand weet waarom het spoor daar ophoudt, maar dat doet het. Treinstel 423 792 en een broertje maken zich op voor de terugreis.
Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.
Alsmede de onvermijdelijke Schwebebahn :)
Wat er mis ging? Mijn reisgenoot vond nog een vijandig soort pen in zijn tas.
Bovendien erg handig, die stopcontacten in die Halberstadtjes :D
Vervolgens in Venlo nog een bijzonder rare actie. De 1900 was keurig op tijd binnen, maar wegens een gebrek aan reizigers had één of ander helder licht bedacht dat de laatste 4 rijtuigen dichtgesleuteld moesten worden, zodat we dus uiteindelijk +10 weg konden uit Venlo, en de overstap misten in Eindhoven. GtbV ligt in de bus, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal hierachter.
Behalve deze belachelijke en onnodige kut-actie was het een zeer geslaagde dag :)
Maar goed, we kwamen niet voor het carnaval.
Venlo. De Maas-Wupper-Express komt binnen met een bepaald niet ruim ingelegde VIER bakken:
Köln Ehrenfeld. De RE naar Aachen rijdt net weg.
Kort daarna op hetzelfde spoor: Jawel, diesel onder de draad :) Treinstel 928 673 als stoptrein via Quadrath-Ichendorf naar Grevenbroich en Neuss Hbf.
Wat later in Grevenbroich is er tijdens een planmatige haltering van 10 minuten een aardige gelegenheid om 2 van deze treinstellen tegelijk te portretteren.
Eenmaal aangekomen op Neuss Hbf staat locje 155 167 een beetje weekend te vieren op een zijspoortje.
Gelukkig viel het deze keer alles mee met de drukte, we hebben de lijn naar Kaarster See zonder slag of stoot kunnen afwerken. Hier tweebaks dieseltalentje 1008-2 bij het eindpunt Kaarster See.
Daarna ging het eerst naar Köln. Bij station Hansaring was rangeerlocje 362 942 in de weer met een sleep historische rijtuigen :)
Daarna door naar Bergisch Gladbach. Niemand weet waarom het spoor daar ophoudt, maar dat doet het. Treinstel 423 792 en een broertje maken zich op voor de terugreis.
Na een leerzame excursie naar Solingen Hbf (goeie Döner!) en een ritje met de Müngstener over de hoogste spoorbrug van Europa (107 m hoog) kwamen we aan in Wuppertal Oberbarmen. Daar bleek dat ons gedachte slagje naar Dahl (aan de lijn naar Lüdenscheid) geen doorgang meer kon vinden, dus zijn we maar meteen naar huis gegaan. In Wuppertal Oberbarmen kwam er nog wel een BR614-achtige stuurstand voor de lens.
Alsmede de onvermijdelijke Schwebebahn :)
Wat er mis ging? Mijn reisgenoot vond nog een vijandig soort pen in zijn tas.
Bovendien erg handig, die stopcontacten in die Halberstadtjes :D
Vervolgens in Venlo nog een bijzonder rare actie. De 1900 was keurig op tijd binnen, maar wegens een gebrek aan reizigers had één of ander helder licht bedacht dat de laatste 4 rijtuigen dichtgesleuteld moesten worden, zodat we dus uiteindelijk +10 weg konden uit Venlo, en de overstap misten in Eindhoven. GtbV ligt in de bus, maar ik ben nog steeds benieuwd naar het verhaal hierachter.
Behalve deze belachelijke en onnodige kut-actie was het een zeer geslaagde dag :)
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Lol, dat stopcontact is echt geniaal
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Zover ik begrijp, stopt het spoor in Bergisch Gladbach, omdat het in eerste instantie niet als spoorlijn was aangelegd. Ooit had het Keulse tramnetwerk een buitenlijn naar die plaats. Aan het eind van de jaren vijftig is die lijn stilgelegd, en op het oude tracé is toen in 1975 spoor neergelegd voor de S-Bahn tussen Keulen en Bergisch Gladbach.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
-
- Berichten: 6431
- Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
- Locatie: Reisdorf - Luxemburg
- Contacteer:
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Waarom zit er in vredesnaam een stopcontact achter een soort van scheidingswand gemonteerd? Is het interieur naderhand aangepast ofzo?
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Daar heeft het ernstig de schijn van. Denk ik ;)STF schreef:Waarom zit er in vredesnaam een stopcontact achter een soort van scheidingswand gemonteerd? Is het interieur naderhand aangepast ofzo?
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Zijn dat niet die gemoderniseerde Silberlingen? Die hebben dan vast meer beenruimte gekregen, waardoor er een bank werd verplaatst...
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Topic opgeschoond. Davevatel mag dit soort ouwe koeien lekker in de sloot laten liggen, of dan tenminste nog zo'n grote vent zijn te gaan posten onder zijn oude gebruikersnaam, die hij op eigen verzoek heeft laten deactiveren.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Leuke foto's.
Leuk om weer eens een BR 155 te zien. :D
Leuk om weer eens een BR 155 te zien. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Idd ja. Lekkere ouwe knoestige DDR-locs Zie je steeds minder helaas...meltrain schreef:Leuke foto's.
Leuk om weer eens een BR 155 te zien. :D
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Leuke foto's, bekend terrein :D Ik heb afgelopen dagen min of meer dezelfde plaatsen aangedaan :D
Nog veel opgeschoten jongeren gezien in de trein naar/van Venlo?
Nog veel opgeschoten jongeren gezien in de trein naar/van Venlo?
Re: Fles en M57 onderweg door NRW
Van/Naar Eindhoven of van/Naar Düsseldorf? Niet echt trouwens. Van Vl naar duitsland wel veel mensen die op wintersport gingen, sleepkoffer-paradise dus :?Caspar schreef:Leuke foto's, bekend terrein :D Ik heb afgelopen dagen min of meer dezelfde plaatsen aangedaan :D
Nog veel opgeschoten jongeren gezien in de trein naar/van Venlo?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten