Vakantie naar Engeland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Vakantie naar Engeland

Bericht door Vinny »

Een aantal weken geleden ben ik naar Engeland afgereisd. Met de onvolprezen Beneluxtrein naar Brussel, daar met de Eurostar naar Londen en toen eerst naar Bournemouth aan de Engelse zuid-kust om mijn zusje op te zoeken die daar in een hotel werkt. Met haar heb ik een aantal plaatsen in de omgeving bezocht. Ook ben ik met haar met de trein naar Oxford gegaan.
De treinen zijn relatief duur, maar wel confortabel. Ze hebben nog ouderwetse railcatering waar ze sandwiches verkopen en thee en koffie. Opmerkelijk: er is geen prullebak, treinpersoneel haalt het afval gewoon op en doet het in een vuiniszak.

Het slot van de vakantie heb ik in Londen doorgebracht, waar ik vooral de belangrijkste toeristische bestemmingen ben nagelopen.
Wat OV-gerelateerde foto's:
Afbeelding
Aankomst Eurostar.

Afbeelding
Stationshal St. Pancras international

Afbeelding
Aankomst Sout West Trains in Bournemouth

Afbeelding
Gele dubbeldekker

Afbeelding
Funiculare naar het strand ('s winters buiten dienst)

Afbeelding
Cross Country Express staat klaar om te vertrekken richting Oxford

Afbeelding
Aankomst

Afbeelding
Op het eerste gezicht geen link met het OV. Wat zien we hier wel?

Afbeelding
Vanuit de bovenste verdieping van een dubbeldekker genomen foto. Dit maal hadden we het niet getroffen qua weer.

Afbeelding
Oud treinstation van Swanage

Afbeelding
De historische treinen...

Afbeelding
Ook de houten goederenwagons worden goed onderhouden.

Afbeelding
In Poole hoef je niet voor de overweg te wachten, toch vinden veel mensen de brug te veel moeite...

Afbeelding
Lijn 133

Afbeelding
Sloane Square

Afbeelding
Londen Overground

Afbeelding
Kilburn High Road
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Vakantie naar Engeland

Bericht door Meltrain »

Vinny schreef:
Afbeelding
Op het eerste gezicht geen link met het OV. Wat zien we hier wel?
De Grote Zaal uit de Harry Potter-films. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Vakantie naar Engeland

Bericht door tsov »

Daar moest ik ook meteen aan denken :wink:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Vakantie naar Engeland

Bericht door Vinny »

Meltrain gaat door voor de combi-magnetron :)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15352
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Vakantie naar Engeland

Bericht door ODRAIL »

Dat dacht ik ook :).
Coralie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 05 mar 2009, 20:02

Re: Vakantie naar Engeland

Bericht door Coralie »

Ik ben in februari in Bournemouth (Engeland) geweest. Het was voor ons de bedoeling om een weekje te relaxen en dat is ons ook gelukt. Je kunt wel iedere dag ergens anders genieten van het mooie weer: op het strand, op de pier, op de discotheekjes… :D
Ik logeer bij Ingledene Guest House! Ze hebben een website: http://www.ingledenehouse.co.uk/nl.html Het was heel tof!!!
Supervriendelijk en behulpzaam personeel! De kamer werd netjes schoongehouden (werden bij ons welk elke dag geveegd en de bedden opgemaakt), had uitzicht op een prettig park. Het ontbijt was goed en voldoende. Er was veel keuze! Ik kan geen negatieve dingen vinden. Perfect hotel in mooie bosrijke omgeving 10 minuten lopen aan het zandstrand.
Dit hotel is een echte aanrader! Als je een perfecte vakantie wil moet je dit hotel nemen! Kom er zeker een keer terug!! :pos:
Oud forumgebruiker

Re: Vakantie naar Engeland

Bericht door Oud forumgebruiker »

Is dit een reclamefolder?
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Vakantie naar Engeland

Bericht door Ruben »

Het lijkt wel op een Tel Sell kanaal idd.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten