Engeland zomer 2008

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Engeland zomer 2008

Bericht door Stefan »

Om ook een beetje in te haken op het topic van Vinny plaats ik ook maar wat foto's die gemaakt zijn in Engeland. ;) Er zit niet echt een volgorde in ofzo, ik heb geprobeerd om de leukste er tussen uit te halen. Is niet echt makkelijk, kwam na 2 weken thuis met bijna 2500 foto's. :oops: :P

Afgelopen zomer ben ik, samen met een goede vriend, een kleine 2 weken naar Engeland geweest, vooral voor de treinen. ;) 'Gewapend' met een Eurostar-retourtje en een BritRail Pass voor 8 dagen gingen we op pad. We hebben overnacht in het plaatsje Hullavington in Wiltshire, vlakbij Bristol en Swindon. Over het algemeen begon de dag met een auto- of busrit naar het station van Chippenham. De dienstregeling van de buslijn die door Hullavington komt is niet al te uitgebreid maar we deden het er maar mee. ;) Voor een enkele reis werd £1,70 gerekend, dus dat was wel goed te doen. :)

Genoeg geluld, tijd voor wat foto's! :mrgreen:

Om te beginnen een foto van de Arriva Trains Wales (of Trenau Arriva Cymru :P) 150282 op het station Bristol Temple Meads.
Afbeelding

En om een beetje in Bristol te blijven.. De First Great Western (FGW) 143621, ook op Temple Meads, staat te wachten tot hij weer mag vertrekken in de richting van Weymouth. En ik weet het, ze zien er niet uit. Verder rijdt het van geen kant, het rammelt, het kraakt en het waait binnen meestal harder als buiten.. Dat zijn nou precies de redenen waarom ik ze zo gaaf vind! :mrgreen:
Afbeelding

De FGW 158767 op het station van Bath Spa in de mooie neon kleuren, onderweg naar Portsmouth. ;) Heerlijke treinen overigens, standaard met railcatering. :)
Afbeelding

Soms hoop je iets bijzonders te spotten, zo ook deze keer. De 165030 van Chiltern Railways kwam tijdens het wachten met een vriendelijke machinist voorbij vlakbij het plaatsje Kings Sutton (Overigens hebben we die stomer niet meer gezien, de excursie was een dag verplaatst. :roll: ).
Afbeelding

Uiteraard hebben we de moed niet opgegeven met de 'speciale' treintjes, dus we waren voor dag en dauw afgereisd naar Leamington Spa. Tijdens het wachten passeerde het nodige leuke spul. Deze Class 66 van Freightliner bijvoorbeeld..
Afbeelding

..of de 220027 van Virgin..
Afbeelding

..en zo kwam ook z'n grote broertje voorbij, de 221125, nog getooid in de 'oude' kleuren.
Afbeelding

Na een tijdje wachten hadden we toch maar de moed opgegeven voor de trein waarvoor we kwamen. Gelukkig werd het wachten nog wel beloond, deze combinatie van Wrexham & Shropshire met 2 Class 67's en 3 Intercity rijtuigen. Dit bedrijf rijdt een aantal keer per dag tussen Wrexham (Hoe voorspelbaar.. :mrgreen: ) en London.
Afbeelding

In Engeland zijn er nog aardig wat stations te vinden die gemiddeld zo'n 5x per dag aan gedaan worden, zo ook Bicester Town. ;) De FGW 165120 wacht zijn tijd af tot 'ie weer mag vertrekken richting Oxford.
Afbeelding

Interieur van de 165120.
Afbeelding
Afbeelding

Het grootste deel van de vakantie hebben we gereisd met First Great Western. We hadden gehoopt om nog een Class 180 (ook wel Adelante genoemd) te hebben, maar het bleef slechts bij een foto. ;) Hier is een, helaas, onbekende Class 180 te zien die met een aardige gang het station Goring & Streatley doorkomt.
Afbeelding

En dan een paar foto's van de, in mijn ogen in iedergeval, mooiste treinen van FGW.. De Class 43's! :mrgreen: Allereerst een 43 op Didcot Parkway.
Afbeelding

Een Class 43 nabij Wootton Bassett, in de richting van London Paddington. Op de achtergrond is overigens Wootton Bassett Junction te zien.
Afbeelding

Vlak bij (nouja.. toch een slordige 2 mijl fietsen.. ;) ) de plaats waar wij overnacht hebben gaf het ook goede mogelijkheden om treinen te spotten. Op deze plekken rijden de treinen op volle snelheid en passeren dus met 125 mph (ofwel 200 km/h).
Afbeelding

Op deze lijn reed ook genoeg cargo, wat voornamelijk gereden werd door EWS met Class 66's. Zo ook dit korte treintje die getrokken wordt door de EWS 66132.
Afbeelding

Met deze trein van Colas Rail hadden we geluk, er zijn maar een paar Class 47's in deze kleuren! :D
Afbeelding

En om de gedeelte 'trein' af te sluiten, nog 1 foto van een Class 43 in Weston-Super-Mare. Naast de 43 staat een Class 158 met daarachter een Class 150 gekoppeld.
Afbeelding

Zo, om ook een beetje de bufanaten tevreden te houden, doe ik er ook nog maar wat busfoto's bij. ;)

Allereerst de 34484 van Stagecoach op de Milford Street in Swindon.
Afbeelding

En dan de Stagecoach 18450 voor het stationsgebouw van Chippenham. De bus stond hier zonder diesel en blokkeerde alles behoorlijk. :P
Afbeelding

First doet, naast de treinen, ook met bussen het station van Chippenham aan.
Afbeelding

Andybus was het bedrijfje waar we bijna dagelijks mee gereisd hebben, van en naar het station. Hier zien we de net 2 weken oude Optare Versa, ook in Chippenham.
Afbeelding

En dan toch de laatste foto, de Andybus 508 op The Street (iets simpelers hadden ze niet in de aanbieding :lol: ) in Hullavington.
Afbeelding

Ik hoop dat het wat is! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Engeland zomer 2008

Bericht door tsov »

Wat een vaag baksel, die Optare Verso :shock:
Maar wel toffe foto's! :pos:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Engeland zomer 2008

Bericht door Daan »

Toffe foto's inderdaad :) :pos:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Engeland zomer 2008

Bericht door Bastiaan »

Stefan schreef:We hebben overnacht in het plaatsje Hullavington in Wiltshire, vlakbij Bristol en Swindon. Over het algemeen begon de dag met een auto- of busrit naar het station van Chippenham.
Ah, bekend gebied als je vaak SimSig speelt :)
Fantastische foto's!
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Engeland zomer 2008

Bericht door Meltrain »

Absoluut mooie foto's van een voor mij niet geheel onbekend gebied. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Engeland zomer 2008

Bericht door Stefan »

Bastiaan schreef:Ah, bekend gebied als je vaak SimSig speelt :)
Ha, SimSig.. Nog zo'n verslaafde hier? :mrgreen:

Heren, bedankt trouwens! ;)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Engeland zomer 2008

Bericht door waldo79 »

Leuke foto's, maar die Stagecoach met lijn 232 lijkt om te vallen in zijn draai :)
Oud forumgebruiker

Re: Engeland zomer 2008

Bericht door Oud forumgebruiker »

Stefan schreef:Afbeelding
Bingo!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten