Pijnackerbus on tour #1: Drenthe en Groningen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Pijnackerbus on tour #1: Drenthe en Groningen

Bericht door Etienne »

Ik ga hier ook maar eens beginnen met het plaatsen van foto's na een tijdje vooral op de Wiki-afdeling gezeten te hebben.
Op 22 augustus ging ik met de bus een dagje Touren door Drenthe en Groningen. Om 06.54 de Intercity richting Zwolle, daar ben ik overgestapt in DM-90 naar Hoogeveen.
Daar waren alvast wat busjes te fotograferen, waaronder deze.

Afbeelding

Om 09.02 kwam de bus aanrijden voor de rit richting Emmen, TCR 66.

Afbeelding

Na ruim een uurtje rijden over de A27 kwamen we in Emmen aan, waar voor de bus ineens alliance 2156 kwam te rijden en op het station stond broertje 2154 ook nog :shock:

Afbeelding

Daarna kon ik in ambassador 8411 stappen voor de rit richting Stadskanaal. In Stadskanaal nog Arriva 9081 :) gezien. Helaas daar geen plaatjes gemaakt, omdat ik maar en krappe overstaptijd had voor de Qliner richting Gieten.
In Gieten ook nog wat plaatjes gemaakt, waaronder de tegenbus van lijn 10.

Afbeelding

Met lijn 10 ging ik daarna in de richting Veendam. Daar kwam nog een 0408 van Arriva Touring voorbij en overigens is het oude busstation zo verloederd als wat, de bussen stoppen nu gewoon langs de straat.

Afbeelding

Daarna kwam Qliner 301 aanrijden voor de richting Groningen. Op het station aldaar alvast wat plaatjes gemaakt,

Afbeelding

Daarna met de Citybus richting de stalling gegaan, waar ik aanvankelijk niet het terrein opmocht. Maar met een doorgronde reden mocht het toen wel. Daar stond dit leuke ding te wachten voor een dienst.

Afbeelding

Op de vorige foto kun je links achteraan al wat Touringbussen zien staan, er stond ook een ander leuk dingetje tusssen.

Afbeelding

Toen maar weer terug gegaan richting het Centraal Station, weer met die Citybus. Op het station waren inmiddels wat andere alliances aangekomen.

Afbeelding

Na een tijdje ben ik in de Qliner 319 gestapt, voor de richting Assen. Na het station kwam deze alliance voorbij.

Afbeelding

Net voor Assen ging het mobieltje van de chauffeur af en kreeg hij te horen dat z'n dochtertje een ongeluk had gehad. Dus we zijn maar via een snellere route naar het station gereden, waar die afgelost werd door een collega. In Assen kwam de Drenthe Tours 48 voor een versterkingsritje aanrijden.

Afbeelding

Daarna kwam lijn 16 aanrijden voor de rit richting Oosterwolde, onderweg kwam de 1274 mij tegemoet rijden :| . Maar in Oosterwolde stond broertje 1273 gelukkig. :)

Afbeelding

En toen kwam er voor lijn 17 toch een gare bus aanrijden, een afgeragte Dennis Dart. Dit was de 5880. Ik was blij dat ik er in Steenwijk uit was, en de chauffeur vond het wel een goeie bus om op te rijden :evil:

Afbeelding

In Steenwijk ben ik daarna op de 1e de beste trein richting Zwolle gestapt en daar heb ik iets gegeten. Toen kwam er voor die dag nog een leuke afsluiter voorbij.

Afbeelding

Dat was het wel zo'n beetje voor die dag.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Pijnackerbus on tour #1: Drenthe en Groningen

Bericht door Etienne »

Ik zie nu pas dat ik een foutje gemaakt heb met de data op de foto's.

Op alle foto's waar de datum 14-08-2008 staat moet staan: 22-08-2008
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Pijnackerbus on tour #1: Drenthe en Groningen

Bericht door Ruben »

Verander je OP gewoon dat je 14 aug een reisje heb gemaakt, makkelijker. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten