Pijnackerbus on tour #5: Friesland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Pijnackerbus on tour #5: Friesland

Bericht door Etienne »

Op 22 juli zou ik een rondje door Friesland gaan voor de laatste alliances. Voor die dag maakte ik gebruik van een geschenkdagkaart die ik eerder gekregen had van Connexxion :P .

Ik nam om 06.54 de trein richting Zwolle, waar ik moest overstappen op het andere treindeel. Het treindeel waar ik in zat ging namelijk richting Groningen.
Om ongeveer. 08.30 was ik Heerenveen, dus er was nog genoeg tijd om andere plaatjes te maken voordat bus 99 zou komen.

Afbeelding
Afbeelding

Toen kwam Connexxion 8014 aanrijden voor de rit richting Joure.

Afbeelding

Lijn 99 rijdt tot Joure alleen maar over de snelweg, dus daar was ik al gauw. Onderweg heb ik nog een filmpje gemaakt, waarvan het resultaat op onderstaande link te zien is.

http://www.myvideo.de/watch/4696603/Cab ... xxion_8014

Afbeelding

Daarna kwam lijn 98 aanrijden voor de richting Sneek. Waar uiteraard ook weer plaatjes gemaakt zijn.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna ging met de 8048 als lijn 99 naar Bolsward, voor een bezoekje aan de stalling aldaar, dat is overigens vrij gemakkelijk te bereiken vanaf bushalte 1e Hollandiastraat.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna ging het weer terug naar de Kloosterlaan, voor een ritje met de Qliner naar de Afsluitdijk.

Afbeelding
Afbeelding

In Harlingen ben ik uitgestapt en heb ik trein genomen naar Leeuwarden. Waar op het busstation genoeg te zien was, zoals een frysker met totaalreclame :?

Afbeelding
Afbeelding

Daarna was het wel weer tijd om verder te gaan, en wel in de richting van Dokkum. Waar uiteraard de stalling bezocht moest worden.

Afbeelding
Afbeelding

Even verderop ligt de stalling voor de Fryskers.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna ben ik weer terug gegaan richting Leeuwarden, om daar de stalling te bezoeken.

Afbeelding
Afbeelding

Daarna weer terug gelopen richting het station, daar heb ik wat gegeten en ben ik weer op de trein gestapt richting Den Haag.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Oud forumgebruiker

Re: Pijnackerbus on tour #5: Friesland

Bericht door Oud forumgebruiker »

Lachen, die 8682 zat ik gisteren nog in... naar Zaandam :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten