Twee dagen zon, twee dagen hobby, buitenland en binnenland.
Geplaatst: zo 22 mar 2009, 19:43
Twee dagen zon, dus twee dagen aan de hobby. Zowel buitenland als binnenland. Een kleine selectie van de vangst:
Op vrijdagen wordt City Night Line 400 uit Milaan en Wenen met 2x BR 189 in dubbeltractie vanaf Frankfurt naar Amsterdam gereden. De tweede 189 wordt namelijk in het lange weekend ingezet voor een tweede nachttrein, die naar München en Zürich. De 189 092 en 189 090 zijn met de nachttrein uit Milaan en Wenen keurig op tijd en rijden als enige personentrein planmatig via de zogenaamde goederenroute tussen Düsseldorf en Duisburg.
Eenmaal per uur rijdt het lokale stoptreintje tussen Duisburg Hbf en Duisburg Entenfang. Vandaag werd daarvoor de DB 628 934 ingezet. Het dieseltreinstel is aan de andere zijde genummerd als serie 928, maar wordt in het algemeen aangeduid met serie 628.
Op het uitgestrekte, voormalige, rangeer- en opstelterrein Duisburg Wedau lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan. Uwe Adam's "Christina", waaronder lokje 11 ook wel schuil gaat, is op het terrein gezet en geniet van het mooie ochtendzonnetje. Op de rechter achtergrond een mooie watertoren.
Door omstandigheden is de autoslaaptrein vanavond opgeheven. De die-hard vakantieganger laat zich niet kisten en zorgt voor eigen vervoer. Plasser & Theurer's MTW10, werkmachine, is met auto+caravan onderweg zuidwaarts, hier ter hoogte van Köln Gremberg.
Nieuwe vervoerder langs de Rijn is Trans Regio. Zij hebben de openbare aanbesteding gewonnen van DB Regio en mogen zowel tussen Mainz en Koblenz (linksrheinisch) als tussen Koblenz en Köln met stoptreinen rijden. De Regional Express is overgens nog wel in handen van DB. Trans Regio rijdt met nieuwe treinstellen van het type Siemens Desiro Mainline. De 460 005 zit achterop een van de treinen op de route Koblenz - Köln Hbf, ook wel de Rheinland-Bahn (RB26) genoemd.
Gevolgd door een wel hele korte kolentrein, met HGK's DH 751 aan kop.
Tot slot op deze vrijdag komt B-Cargo in het laatste licht nog voorbij. Sinds de electrificatie van het traject Montzen-Aachen (Gemmenich), rijdt de Belgische vervoerder B-Cargo doorgaand met voornamelijk gemengde goederentreinen tussen Antwerpen en Köln Gremberg. De 2819 op het station van Köln West.
In de prachtige boog van Udenhout passeert de Rurtalbahn V203 met de vol beladen Linz-shuttle 43956 uit Linz in Oostenrijk.
Vanwege omvangrijke werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen moest Kalktrein 48642 vanuit het Belgische Hermalle naar Beverwijk omgeleid worden via Tilburg. De RN 1611 is met een wit neusje en vijf DB Schenker Talns'n onderweg richting Breda-Dordrecht als een van nog maar weinig overeind gebleven Sextanten op station Tilburg West gepasseerd wordt.
Niet lang zullen de oude treinstellen type mat64 nog rondrijden in Nederland, want vervanging in de vorm van het nieuwe sprinter type SLT is op komst. Tot die tijd zijn voornamelijk de vierwagenstellen type Plan T fraai om aan te zien. Stel 527 rijdt door werkzaamheden elders als stoptrein Tiel - Geldermalsen - Breda, hier te Gilze-Rijen.
Rest van de foto's staan hier onder het kopje Foto's 2009 -> week 12.
Op vrijdagen wordt City Night Line 400 uit Milaan en Wenen met 2x BR 189 in dubbeltractie vanaf Frankfurt naar Amsterdam gereden. De tweede 189 wordt namelijk in het lange weekend ingezet voor een tweede nachttrein, die naar München en Zürich. De 189 092 en 189 090 zijn met de nachttrein uit Milaan en Wenen keurig op tijd en rijden als enige personentrein planmatig via de zogenaamde goederenroute tussen Düsseldorf en Duisburg.
Eenmaal per uur rijdt het lokale stoptreintje tussen Duisburg Hbf en Duisburg Entenfang. Vandaag werd daarvoor de DB 628 934 ingezet. Het dieseltreinstel is aan de andere zijde genummerd als serie 928, maar wordt in het algemeen aangeduid met serie 628.
Op het uitgestrekte, voormalige, rangeer- en opstelterrein Duisburg Wedau lijkt het alsof de tijd heeft stilgestaan. Uwe Adam's "Christina", waaronder lokje 11 ook wel schuil gaat, is op het terrein gezet en geniet van het mooie ochtendzonnetje. Op de rechter achtergrond een mooie watertoren.
Door omstandigheden is de autoslaaptrein vanavond opgeheven. De die-hard vakantieganger laat zich niet kisten en zorgt voor eigen vervoer. Plasser & Theurer's MTW10, werkmachine, is met auto+caravan onderweg zuidwaarts, hier ter hoogte van Köln Gremberg.
Nieuwe vervoerder langs de Rijn is Trans Regio. Zij hebben de openbare aanbesteding gewonnen van DB Regio en mogen zowel tussen Mainz en Koblenz (linksrheinisch) als tussen Koblenz en Köln met stoptreinen rijden. De Regional Express is overgens nog wel in handen van DB. Trans Regio rijdt met nieuwe treinstellen van het type Siemens Desiro Mainline. De 460 005 zit achterop een van de treinen op de route Koblenz - Köln Hbf, ook wel de Rheinland-Bahn (RB26) genoemd.
Gevolgd door een wel hele korte kolentrein, met HGK's DH 751 aan kop.
Tot slot op deze vrijdag komt B-Cargo in het laatste licht nog voorbij. Sinds de electrificatie van het traject Montzen-Aachen (Gemmenich), rijdt de Belgische vervoerder B-Cargo doorgaand met voornamelijk gemengde goederentreinen tussen Antwerpen en Köln Gremberg. De 2819 op het station van Köln West.
In de prachtige boog van Udenhout passeert de Rurtalbahn V203 met de vol beladen Linz-shuttle 43956 uit Linz in Oostenrijk.
Vanwege omvangrijke werkzaamheden tussen Utrecht en Geldermalsen moest Kalktrein 48642 vanuit het Belgische Hermalle naar Beverwijk omgeleid worden via Tilburg. De RN 1611 is met een wit neusje en vijf DB Schenker Talns'n onderweg richting Breda-Dordrecht als een van nog maar weinig overeind gebleven Sextanten op station Tilburg West gepasseerd wordt.
Niet lang zullen de oude treinstellen type mat64 nog rondrijden in Nederland, want vervanging in de vorm van het nieuwe sprinter type SLT is op komst. Tot die tijd zijn voornamelijk de vierwagenstellen type Plan T fraai om aan te zien. Stel 527 rijdt door werkzaamheden elders als stoptrein Tiel - Geldermalsen - Breda, hier te Gilze-Rijen.
Rest van de foto's staan hier onder het kopje Foto's 2009 -> week 12.