Op O405-jacht in Twente

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Op O405-jacht in Twente

Bericht door tsov »

Gisteren las ik op OV in Boskoop het volgende bericht:
OAD 646 & 647 bijna 'operationeel'
Binnen nu en enkele dagen zullen de 2 'nieuwe' Citaro's van de OAD de huidige drie O405's (327, 328 & 342) vervangen waarmee men voor Syntus voornamelijk de scholierenlijn 99 (Goor - Hengelo (Ov) bediend. Het gaat hier om de ex BBA 806 (646) en 809 (647). De BBA stripping is nu in OAD geel uitgevoerd en ze dragen Syntus logo's. Bijgevoegd een impressie. Foto: Shandro van Amersvoort.
Vandaag toch maar eens die kant op getogen om nog een O405 vast te kunnen leggen, want daar had namelijk nog helemaal geen foto's van...
Dus net na het middaguur stapte ik in de bus naar het station, waar ik een mooie overstap had op de s1500. Deze trein reed met ICL, dus raampje helemaal naar beneden en lekker leunen, dat is treinen in optima forma :pos: 8-) Vanuit Amersfoort in de t147 naar Apeldoorn en vanaf daar dieselen naar Delden, met uiteraard een overstap in Zutphen.
Aangekomen in Delden kwam daar geheel tegen mijn verwachting in op de bovengenoemde lijn 99 een Citaro aankachelen.
Afbeelding
Ook leuk :P
Afbeelding
Maar daar kwamen we natuurlijk niet voor...
Dus per trein teruggereisd naar Goor en daar stond deze Amba
Afbeelding
Niet veel later bleek de reis naar Goor een goede gok te zijn geweest, want er kwam een O405 aan op lijn 91 naar Almelo!
Snel ingestapt en na een mooie rit in Almelo aangekomen. Daar stond de bus mooi tegen de zon in op de buffer... :roll:
Afbeelding
Dus snel naar het Centrumplein gewandeld, want daar stond de zon goed. Sta je met je camera in de aanslag, je maakt eens een proefafdruk op afstand...
Afbeelding
...stopt er een postbode recht voor je neus met z'n busje :x
Dus even rennen en 'm op de halte nog kunnen fotograferen :pos: 8-)
Afbeelding

Langzaam teruggewandeld naar het station, onderwijl foto's makend
Afbeelding
Afbeelding

Op het station stond nog een mooie Alli als POD-wagen
Afbeelding

Daarna in de vertraagde s1700 naar de Randstad gestapt. Vlak voor Amersfoort de gebruikelijke omroepriedel, al volgde daarna nog wat moois: "De Intercity naar Amsterdam Centraal zal vertrekken van spoor..." en daarna bleef het angstvallig stil :lol: Waarschijnlijk bedacht de hc zich ineens dat hij vertraagd was en die IC dus al vertrokken kon zijn...
Aangekomen in Amersfoort bleek de s700 al vertrokken, maar de s1500 stond er nog, dus snel trap op-trap af en gehaald!
Heerlijk in de zon met open raampjes per ICM naar Mokum getreind :)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Op O405-jacht in Twente

Bericht door Mark »

Dat er mensen helemaal uit Amsterdam naar Hengelo komen om onze verrotte schoolbussen te fotograferen :lol: :lol:
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Op O405-jacht in Twente

Bericht door Vinny »

Wat een verademing om de good old analoge lijnfilms te zien zeg. Dat moderne digtale gepruts: ik heb er helemaal niets mee. Nog afgezien van het feit dat het ook in real life veel slechter leesbaar is dan gewoon wit-op-blauw in een leesbaar lettertype ....
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Op O405-jacht in Twente

Bericht door Meltrain »

Die 'nieuwe' Citaro's zien er best mooi uit eigenlijk: niet te opvallend, maar gewoon een rustige kleur. :)
Verder ook erg leuk dat er nog bussen in dienst zijn met analoge lijnfilms. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Op O405-jacht in Twente

Bericht door Caspar »

Je kan er misschien minder dynamisch informatie op kwijt, maar die analoge dingen kan je wel al van honderd meter afstand lezen. Digitale dingen vind ik minder goed leesbaar over het algemeen.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Op O405-jacht in Twente

Bericht door Karl »

Wat (mijn inziens) meespeelt is dat er bij analoge films vaak slechts één regel aan te pas komt, terwijl bij digitale displays er vaak twee regels getoond worden op dezelfde ruimte.
Het is een spectrum.
Oud forumgebruiker

Re: Op O405-jacht in Twente

Bericht door Oud forumgebruiker »

Dat ze daar een hele bus als POD-wagen hebben. In de Zaandam gebruiken ze Babybenzjes.
88122903
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 12 dec 2008, 00:52

Re: Op O405-jacht in Twente

Bericht door 88122903 »

Mark schreef:Dat er mensen helemaal uit Amsterdam naar Hengelo komen om onze verrotte schoolbussen te fotograferen :lol: :lol:
Mij zou het even goed niet lukken, maar ik ben toch blij dat sommige het geduld hebben om de lange reis te maken!
Het is namelijk mooi om een goed stuk techniek uit de oude school te zien, Ov materieel zoals de Mercedes O408, Daf SB200, SB220, SB230 en Mat 64 is materiaal waar je de echte essentie voor techniek ziet.
Deze filmbak is een simpel apparaat waar weinig onderdelen in zitten die stuk kunnen gaan, het bovengenoemde materiaal heeft bijzonder weinig fratsen, waardoor ze langer meegaan dan verwacht wordt!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten