mb90 on Tour #36: Internationale omleidingen rondom Horst

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #36: Internationale omleidingen rondom Horst

Bericht door mb90 »

*Dit verslag volgt nu pas door een vakantie tijdens de afgelopen week*

Zondag 26 april ben ik eens gaan kijken bij alle omleidingen door de werkzaamheden tussen Arnhem en Zevenaar. Hierdoor komen er extra veel treinen door Brabant en Limburg, zoals de ICE, CNL en extra cargo's.

Hiervoor ging ik zondag vroeg uit de veren. Door een uitslaande brand een paar straten verderop bij een bloemist en de bijbehorende toeters en bellen werd dit echter nog vroeger dan gepland en zo was ik om 7 uur al klaarwakker om naar buiten te gaan. Om de tijd te doden totdat het wat lichter en droger werd heb ik maar wat BOB-Busjes geplaat, want is ook nog maar weinig gelukt.
Hier BOB-Buslijn 11 vanuit Barendrecht die vlak voor het Zuidplein door de vele passagiers al direct naar de remise aan de Sluisjesdijk gaat:
Afbeelding

Vlak voor de laaste BOB-Bussen volgde iets voor 8-en al de eerste gewone lijnbus. Arriva heeft de eer om de allereerste gewone lijndienst vanaf het Zuidplein te rijden:
Afbeelding

De laatste BOB-Busritjes worden hier iets na 8 uur verzorgd door BOB-Buslijn 7 die nu alleen nog tussen Centraal Station en Zuidplein rijdt. Hier komt de laatste rit naar het Zuidplein aan:
Afbeelding

En hier de laatste naar CS:
Afbeelding

Daarna was het de hoogste tijd om naar het zonnige en warme Horst in Limburg te gaan. Hier wilde ik een aantal omgeleide treinen op de plaat zetten. Met de metro en de fiets ging het naar Rotterdam Centraal om vanaf daar met IC t1929 (die met een rustige VIRM-VI reed) naar Limburg. Na een rit van bijna 2 uur kwam ik bij station Horst-Sevenum terecht. Daar ging het snel naar de westkant van de boog aldaar om Cargo 41753 vast te leggen. Bij Tilburg ging deze trein al aan de kant voor mijn 1929 en het duurde dan ook niet lang totdat de 41753 langs kwam met een BR189 en een Class 66 op sleeptouw 8-) :
Afbeelding

De reden waarom ik hier ging staan was naast deze cargo ook de omgeleide CNL 400. De zon was gelukkig nog niet zo erg fel, dus het vastleggen van deze trein ging nog:
Afbeelding

Vlak erna kwam echter ook nog deze Cargo 41733 richting Venlo langs:
Afbeelding

Hierna ging het naar America wat zo'n 3 km verderop ligt. Hier is wat minder hekwerk te vinden en is er iets minder begroeing. Onderweg kwam vanuit Duitsland deze werktrein nog even langs, die ik overigens later op de dag (als ik het goed zag tenminste) in Lage Zwaluwe zag staan:
Afbeelding

Na aankomst in America duurde het niet lang tot de enige ICRm-stam van de dag langskwam als IC t1933 8-) :
Afbeelding

Vrijwel direct erna volgde ook Cargo 42961 richting Duitsland met de V203 van Rurtahlbahn:
Afbeelding

Daar kort achter zat een omgeleide ICE. Dit was de Amsterdam, de 4651, die als ICE t123 langskwam:
Afbeelding

Een kwartiertje later volgde ook nog de ITL-149 als Cargo 41725 die met +30 reed:
Afbeelding

Na een niet opvallende VIRM volgde 10 minuutjes na de 41725 alweer Cargo 41783 met ERSR 6617 voorop:
Afbeelding

Vanuit Blerick kwamen direct daarna ineens 2 E-GTW's van Veolia die na onderhoud weer terug naar Zuid-Limburg gaan:
Afbeelding

Doordat de zon steeds verder doordraaide en ik weer eens een andere fotostek wilde ging het terug naar het station van Horst-Sevenum. Daar volgde net na de gewone IC's deze 189 091 als Cargo 40113:
Afbeelding

Na weer 2 gebruikelijke IC's volgde deze Cargo 47785 van Railion richting Venlo:
Afbeelding

Tot slot volgde ICE t125 die door het station denderde:
Afbeelding

Hierna was het voor mij weer de hoogste tijd om verder te gaan en wel naar mijn vakantieadres iets ten zuiden van Roosendaal. Via Rotterdam en alleen maar VIRM'en kwam ik daar tegen de avond aan. Bij het station viel als laatste nog mijn oog op deze stadsbus waarvan het display niet helemaal goed stond:
Afbeelding

De statistiekjes:
Reisduur: ongeveer 11 uur
Aantal treinen: 4
Aantal metro's: 1
Controle: in 2 van de 4 treinen (= 50%)
Soorten treinmaterieel: VIRM (4x)
Vertraging (meer dan +3): in 0 van de 4 treinen (= 100% op tijd)
Vertraging (meer dan +5): in 0 van de 4 treinen (= 100% op tijd)
Kosten: € 12,49 (Kruidvatkaartje) + € 6,- (Fietsdagkaartje)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten