*Dit verslag volgt nu pas door een vakantie tijdens de afgelopen week*
Zondag 26 april ben ik eens gaan kijken bij alle omleidingen door de werkzaamheden tussen Arnhem en Zevenaar. Hierdoor komen er extra veel treinen door Brabant en Limburg, zoals de ICE, CNL en extra cargo's.
Hiervoor ging ik zondag vroeg uit de veren. Door een uitslaande brand een paar straten verderop bij een bloemist en de bijbehorende toeters en bellen werd dit echter nog vroeger dan gepland en zo was ik om 7 uur al klaarwakker om naar buiten te gaan. Om de tijd te doden totdat het wat lichter en droger werd heb ik maar wat BOB-Busjes geplaat, want is ook nog maar weinig gelukt.
Hier BOB-Buslijn 11 vanuit Barendrecht die vlak voor het Zuidplein door de vele passagiers al direct naar de remise aan de Sluisjesdijk gaat:
Vlak voor de laaste BOB-Bussen volgde iets voor 8-en al de eerste gewone lijnbus. Arriva heeft de eer om de allereerste gewone lijndienst vanaf het Zuidplein te rijden:
De laatste BOB-Busritjes worden hier iets na 8 uur verzorgd door BOB-Buslijn 7 die nu alleen nog tussen Centraal Station en Zuidplein rijdt. Hier komt de laatste rit naar het Zuidplein aan:
En hier de laatste naar CS:
Daarna was het de hoogste tijd om naar het zonnige en warme Horst in Limburg te gaan. Hier wilde ik een aantal omgeleide treinen op de plaat zetten. Met de metro en de fiets ging het naar Rotterdam Centraal om vanaf daar met IC t1929 (die met een rustige VIRM-VI reed) naar Limburg. Na een rit van bijna 2 uur kwam ik bij station Horst-Sevenum terecht. Daar ging het snel naar de westkant van de boog aldaar om Cargo 41753 vast te leggen. Bij Tilburg ging deze trein al aan de kant voor mijn 1929 en het duurde dan ook niet lang totdat de 41753 langs kwam met een BR189 en een Class 66 op sleeptouw :
De reden waarom ik hier ging staan was naast deze cargo ook de omgeleide CNL 400. De zon was gelukkig nog niet zo erg fel, dus het vastleggen van deze trein ging nog:
Vlak erna kwam echter ook nog deze Cargo 41733 richting Venlo langs:
Hierna ging het naar America wat zo'n 3 km verderop ligt. Hier is wat minder hekwerk te vinden en is er iets minder begroeing. Onderweg kwam vanuit Duitsland deze werktrein nog even langs, die ik overigens later op de dag (als ik het goed zag tenminste) in Lage Zwaluwe zag staan:
Na aankomst in America duurde het niet lang tot de enige ICRm-stam van de dag langskwam als IC t1933 :
Vrijwel direct erna volgde ook Cargo 42961 richting Duitsland met de V203 van Rurtahlbahn:
Daar kort achter zat een omgeleide ICE. Dit was de Amsterdam, de 4651, die als ICE t123 langskwam:
Een kwartiertje later volgde ook nog de ITL-149 als Cargo 41725 die met +30 reed:
Na een niet opvallende VIRM volgde 10 minuutjes na de 41725 alweer Cargo 41783 met ERSR 6617 voorop:
Vanuit Blerick kwamen direct daarna ineens 2 E-GTW's van Veolia die na onderhoud weer terug naar Zuid-Limburg gaan:
Doordat de zon steeds verder doordraaide en ik weer eens een andere fotostek wilde ging het terug naar het station van Horst-Sevenum. Daar volgde net na de gewone IC's deze 189 091 als Cargo 40113:
Na weer 2 gebruikelijke IC's volgde deze Cargo 47785 van Railion richting Venlo:
Tot slot volgde ICE t125 die door het station denderde:
Hierna was het voor mij weer de hoogste tijd om verder te gaan en wel naar mijn vakantieadres iets ten zuiden van Roosendaal. Via Rotterdam en alleen maar VIRM'en kwam ik daar tegen de avond aan. Bij het station viel als laatste nog mijn oog op deze stadsbus waarvan het display niet helemaal goed stond:
De statistiekjes:
Reisduur: ongeveer 11 uur
Aantal treinen: 4
Aantal metro's: 1
Controle: in 2 van de 4 treinen (= 50%)
Soorten treinmaterieel: VIRM (4x)
Vertraging (meer dan +3): in 0 van de 4 treinen (= 100% op tijd)
Vertraging (meer dan +5): in 0 van de 4 treinen (= 100% op tijd)
Kosten: € 12,49 (Kruidvatkaartje) + € 6,- (Fietsdagkaartje)
mb90 on Tour #36: Internationale omleidingen rondom Horst
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten