Ddrs on tour #35: Her en der in DAV

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #35: Her en der in DAV

Bericht door Daniel »

Altijd handig, de combinatie van een verplichte vrije dag op 't werk met een zonnige dag, aangename temperatuur en vooral ook de normale doordeweekse dienstregeling in de hele regio. Dus maar eens een aantal leuke/bijzondere/unieke plekjes op wezen zoeken.

Als eerste ging het richting het industriegebied waar lijn 7 nog tot 15 mei een omleiding rijdt. In tegenstelling tot vorig jaar gaat hij nu echter in beide richtingen over de Amstelwijckweg.
Na even wachten kwam de 6301 als lijn 7 ri. Dordtse Kil III langs op de Wielhovenstraat in het gehuchtje Wieldrecht...
Afbeelding

En zo'n 10 minuutjes later kwam 'ie weer terug op weg naar het centraal station met nog wat verveelder kijkende chauffeuse. Je zou de dienst maar hebben: op een dag dat velen vrij zijn 2,5 uur lang heen en weer rijden van het station naar het industriegebied waar in de daluren normaal al niet zo gek veel reizigers heen gaan...
Afbeelding

Vervolgens binnendoor door de stad even langs huis om m'n vergeten OV-kaart op te halen en vervolgens op station Stadspolders met fiets en al de trein naar Gorinchem in gestapt. Daar ging het vanaf het station een stukje de stad door en vervolgens het platteland op richting Hoornaar. Waarom perse Hoornaar zou je zeggen: nou, in dat dorpje komt pas sinds begin 2009 iets groters als een buurtbus. Al passeerde die toch nog als eerste...
Afbeelding

Er vrij kort achteraan, met precies een wolk voor de zon natuurlijk, kwam zowaar de enige Wright Cadet in DAV langs. De 5920 verlaat Hoornaar als lijn 75 naar Gorinchem...
Afbeelding

Op de Haarweg, aan de rand van Gorinchem, passeerde lijn 75 de andere kant op...
Afbeelding

En terug in de bewoonde wereld kwam ik stadslijn 78 tegen op de Mollenburgseweg...
Afbeelding

Als laatste Gorinchemse plaatje de 6272 op de Arkelsedijk...
Afbeelding

Vervolgens met een trein vol fietsen weer een stukje terug gereisd naar Sliedrecht om de Qliners ook nog even op te zoeken. Als eerste kwam ik echter weer een lijn 75 tegen, die over de Provincialeweg N482 bij Wijngaarden een vervallen boerenschuur passeert...
Afbeelding

Niet veel later passeerde de Arriva 6151 als Qliner 388 naar Dordrecht CS (dus niet Dortrecht CS zoals 'ie filmt) over de rotonde in de Provincialeweg bij Bleskensgraaf, waar hij afslaat van de N214 naar de N482...
Afbeelding

Snel ging ik daarna over de parallelweg van de N214 verder om uiteindelijk precies op tijd bij Oud Alblas te zijn om lijn 389 te onderscheppen. De 6146 is op weg naar het busstation van Papendrecht, waarna de chauffeuse eigenlijk van bus had moeten wisselen voor ze haar dienst op lijn 190 zou voortzetten. Aan de lijnfilm en de melding van mb90 bij de opvallende dingen is echter te zien dat dat niet gebeurd is...
Afbeelding

Even verderop kwam ik nog een fraai plekje tegen wat me deed besluiten maar even te wachten op de tweede rit van lijn 389. Als eerste passeerde nog een leeg materieelrit vanuit Streefkerk waar de 6234 z'n rit op lijn 190 net had beeindigd...
Afbeelding

Maar uiteindelijk werd het wachten dan beloond: met liefst -15 :shock: kwam de enige Alliance B95 van DAV langs als lijn 389 naar Papendrecht...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7945
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #35: Her en der in DAV

Bericht door Etienne »

Strakke platen van her en der :)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
waldo79
Berichten: 7642
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Ddrs on tour #35: Her en der in DAV

Bericht door waldo79 »

Fijnmazig busnet daar :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #35: Her en der in DAV

Bericht door Daniel »

Tja, concessie-eis he... elk gehuchtje, hoe klein ook, in DAV heeft minstens 1x per uur een vaste busverbinding doordeweeks overdag. In 't weekend zijn veel van die lijntjes wel belbus trouwens, al rijden sommige van die lijnen op zaterdag nog met taxibusjes.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #35: Her en der in DAV

Bericht door Daniel »

En vandaag was het dan weer precies zo'n dag als tijdens het eerste deel van deze reportage, dus maar weer wat plaatjes van her en der in het noordoosten van het DAV-gebied dit keer.
Het begon dit keer met een treinreisje naar Leerdam waarvandaan het naar Schoonrewoerd ging wat echter als gevolg van een dorpsfeest busloos bleek te zijn. Moet je het natuurlijk wel door hebben, maargoed, wat noordelijker uiteindelijk toch nog een lijn 85 getroffen met precies een wolk voor de zon :P ...
Afbeelding

Dat gebrek aan zon werd meer dan goed gemaakt met het volgende plaatje van lijn 181 op het Lakerveld in Meerkerk...
Afbeelding

Vervolgens verder naar Noordeloos waar een vloek op de brug lijkt te rusten. 'tis een leuk plekje, maar ook vandaag weer (net als bijna een jaar geleden) hadden de wolkjes dezelfde dienstregeling als lijn 75...
Afbeelding

In recordtempo vervolgde ik m'n weg naar Nieuwpoort waar de 6034 zojuist de vesting heeft verlaten (de vestingswallen zijn nog op de achtergrond te zien) en over de Nieuwpoortseweg het vestingstadje uit slalomt...
Afbeelding

Op de terugweg naar Gorinchem nog even een tussenstop in Goudriaan gemaakt waar de 6039 passeert over de Noorzijde...
Afbeelding

En voor wie het nog niet wist: in Goudriaan komen ook treinen :mrgreen: ...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #35: Her en der in DAV

Bericht door tsov »

Leuk ding! :D
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 74 gasten