TreiNS in Alkmaar 16 mei
Geplaatst: di 19 mei 2009, 19:09
Dat er niemand van hier naar TreiNS is geweest. Dan zal ik maar een verslagje plaatsen. Ik ben 16 mei dus wel naar Alkmaar afgereisd om daar eens te gaan kijken. De voorgaande jaren was het er erg druk en dat verwachte ik dit jaar ook. Qua drukte viel het mij wel mee. Hier dan wat plaatjes van Alkmaar + het aansluitende tourtje wat ik daarna nog heb gedaan:
Direct bij het begin stond Olympische V-IRM 9525
Ook de 1202 van het NSM was aanwezig
Ook stond er een SLT, de 2403, welke ook van binnen te bekijken was...
...de cabine...
...de 2e klasse...
...die op geen enkele wijze verschilt van de 1e klasse. Zelfde comfort, even grote beenruimte etc.
SLT 2403 naast Hondekop 766
NSM 1202 naast Hondekop 766...mooie combinatie...
De 1136 van de SGB
Olympische ICM 4240 die niet goed te fotograferen was...
...daar in tegen was de Kameel wel mooi op de plaat te zetten, deze stond op een middenspoor, prachtig in de zon.
Daarna ging ik naar Alkmaar Noord, voor de pendeltrein die met de SSN 65 018 (voorop richting Heerhugowaard) en de SSN 01 1075 (voorop richting Alkmaar) gereden werd:
De SSN 65 018 met veel rook door Alkmaar Noord richting Heerhugowaard.
Daarna ging de reis verder richting Hoorn, waar met +5 aangekomen werd door een paar debielige spotters die zo nodig in de schouwpaden moesten gaan staan voor dat ene unieke plaatje...
Na Hoorn ging het met 6 bakken SGMm (beetje veel) als stoptrein 3353 naar Schiphol:
SGMm 2940 en 2963 in de Schipholtunnel. Het plan was om met IC 149 richting Amersfoort te gaan, maar door de +5 van de 3353 ging de overstap verloren. Dus ging het via Leiden en Woerden richting Rotterdam CS. Daar trof ik de Olympische 4201 aan als IC 1763 naar Enschede:
ICM 4201 samen met ICMm 4061 en ICM 4221 te Rotterdam CS
Nadat ik nog een filmpje had gemaakt van de keurig op tijd rijdende Beneluxtrein ging het per V-IRM weer naar Breda.
Direct bij het begin stond Olympische V-IRM 9525
Ook de 1202 van het NSM was aanwezig
Ook stond er een SLT, de 2403, welke ook van binnen te bekijken was...
...de cabine...
...de 2e klasse...
...die op geen enkele wijze verschilt van de 1e klasse. Zelfde comfort, even grote beenruimte etc.
SLT 2403 naast Hondekop 766
NSM 1202 naast Hondekop 766...mooie combinatie...
De 1136 van de SGB
Olympische ICM 4240 die niet goed te fotograferen was...
...daar in tegen was de Kameel wel mooi op de plaat te zetten, deze stond op een middenspoor, prachtig in de zon.
Daarna ging ik naar Alkmaar Noord, voor de pendeltrein die met de SSN 65 018 (voorop richting Heerhugowaard) en de SSN 01 1075 (voorop richting Alkmaar) gereden werd:
De SSN 65 018 met veel rook door Alkmaar Noord richting Heerhugowaard.
Daarna ging de reis verder richting Hoorn, waar met +5 aangekomen werd door een paar debielige spotters die zo nodig in de schouwpaden moesten gaan staan voor dat ene unieke plaatje...
Na Hoorn ging het met 6 bakken SGMm (beetje veel) als stoptrein 3353 naar Schiphol:
SGMm 2940 en 2963 in de Schipholtunnel. Het plan was om met IC 149 richting Amersfoort te gaan, maar door de +5 van de 3353 ging de overstap verloren. Dus ging het via Leiden en Woerden richting Rotterdam CS. Daar trof ik de Olympische 4201 aan als IC 1763 naar Enschede:
ICM 4201 samen met ICMm 4061 en ICM 4221 te Rotterdam CS
Nadat ik nog een filmpje had gemaakt van de keurig op tijd rijdende Beneluxtrein ging het per V-IRM weer naar Breda.