mb90 on Tour #38: Omleiding met ICL, Benelux, Thalys en meer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

mb90 on Tour #38: Omleiding met ICL, Benelux, Thalys en meer

Bericht door mb90 »

Gisteren waren er een aantal interessante omleidingen op het spoor en dat was voor mij reden om na mijn ochtendtrip naar Den Haag verder het land in te gaan. Mijn doelen waren de omgeleide 1500 naar Utrecht i.p.v. Amersfoort, de omgeleide Benelux, de omgeleide Thalys en wat cargo-tjes. Het weer was niet altijd super, dus het werd soms passen en meten.

Het begon met een rit met de 2600 van Den Haag naar Amsterdam om vanaf daar met de 691543 richting Hilversum en Utrecht te gaan. Waarom zo zou je denken. Wel, ik hoopte de veel besproken V250 van NSHispeed in het echt te kunnen zien en dat lukte bij de Watergraafsmeer. Niet dichtbij, maar de kruimeldief staat wel op de foto :). Over het uiterlijk hoef ik weinig te zeggen denk ik...:
Afbeelding

Vlak voor Weesp kwam er ineens een cargo naast me en als leuke verrassing reed de ACTS 1251 met de 6705 er voorop. Die wilde ik ook wel vastleggen en daarom ging ik er bij Hilversum uit om deze cargo (wat later een extra Coevorden-shuttle bleek te zijn) vast te leggen:
Afbeelding

Om de tijd te doden tot de volgende IC naar Utrecht ging ik even naar het busstation. Een goede keuze, want er stonden 2 geel-witte Alliance's te niksen. De 2340:
Afbeelding

En de 2330 8-) :
Afbeelding

Hierna wilde ik verder gaan met de eerst volgende omgeleide s1500 naar Utrecht, maar dat feestje ging niet door. Deze reed namelijk niet, alleen kwam de omroep net nadat de s4900 vertrokken was. Daarom ging ik maar een s5700 naar Utrecht om vanaf daar met CXX-Buslijn 138 naar Maartensdijk te gaan. Daar is een flink openstuk waar de omgeleide 1500-en mooi vastgelegd konden worden. Eerst kwam er echter een combi van 3x Plan V langs:
Afbeelding

Gevolgd door een omgeleide trein. 7 bakken ICM als IC 691551:
Afbeelding

De volgende 1500 was wel een trein met ICL en wel deze:
Afbeelding

Langs het water waar ik stond waren overigens mooie schelpen te vinden:
Afbeelding

Aangezien de stapelwolken steeds verder toe namen besloot ik om weer verder te gaan en wel naar Rijen om ook daar wat omgeleide treinen vast te leggen. Het reisje daarheen duurde echter langer dan gepland. Het begon wel goed, want ik kwam met -13 aan bij Utrecht Centraal. Aan de ene kant wel logisch, want de rijtijden van lijn 138 zijn in deze richting veel ruimer dan richting Maartensdijk. Daarna begon echter de ellende. Ik ging met IC t3555 naar Den Bosch, maar dat duurde erg lang. Vanaf Schalkwijk werd er constant langzaam gereden. De uiteindelijke vertraging ging van +2 naar +19. Daardoor miste ik de stoptrein naar Gilze-Rijen en dus had ik er minder tijd om naar mijn stekje daar te gaan. Ik kwam er dus een half uurtje later aan dan gepland en zo werd te tijd totdat de Thalys doorkwam krapjes. Eerst kwam echter de t1960 naar Breda langs:
Afbeelding

En daarna vlak voor de stek dan de Thalys:
Afbeelding

Bij de stek kwam daarna 3x Plan V langs naar Breda:
Afbeelding

Gevolgd door de flink omgeleide Sloetrein vanaf de Kijfhoek:
Afbeelding

Met ongeveer +20 kwam Benelux 9256 naar Belgie langs met als opvallend feit dat er een 1100-tje zowel voorop als achterop reed:
Afbeelding

ICRm was er al een paar keer langsgekomen, maar nog niet met een BDs voorop:
Afbeelding

Tot slot vanuit Rijen een cargo met een leuke nummertjescombi, namelijk de 1613 met de 6513:
Afbeelding

Hierna ging het via Breda en het goed geregelde busvervoer via Zwijndrecht naar Rotterdam. Het ging zo goed, dat ik in totaal zelfs zonder vertraging aankwam t.o.v. van een normaal rijdende s1900. 8-) Vlak voor het Zuidplein was er overigens nog een leuke verrassing in de lucht te zien, namelijk 3 luchtballonnen. Dat is hier niet elke dag te zien :) :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50905
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: mb90 on Tour #38: Omleiding met ICL, Benelux, Thalys en meer

Bericht door Suus »

Hoeveel van die gele Alliances zouden ze in die omgeving nog hebben, volgens mij is de 2334 ook nog actief in die omgeving (die zie ik iig vaak richting het Amstelstation rijden).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21354
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: mb90 on Tour #38: Omleiding met ICL, Benelux, Thalys en meer

Bericht door Meltrain »

Leuke foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: mb90 on Tour #38: Omleiding met ICL, Benelux, Thalys en meer

Bericht door mb90 »

Bee schreef:Hoeveel van die gele Alliances zouden ze in die omgeving nog hebben, volgens mij is de 2334 ook nog actief in die omgeving (die zie ik iig vaak richting het Amstelstation rijden).
De 2334 rijdt er inderdaad ook nog rond. Samen met de 2330 en de 2340 zijn dat de enige 3 gele-witte Alliance's die daar rondrijden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten