Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor tsov » Ma 25 Mei 2009, 23:04

Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee
Zijn we er al?
Afbeelding

Een zevendaagse rondreis door Scandinavië



Afbeelding
(klik voor detailkaart op de kaart)

Feestdagen vragen er om. Daarom vertrokken Geert, M57, tsov en Wubbo de avond voor Koninginnedag naar Scandinavië om op de avond van 5 mei weer terug te keren op Schiphol. Nadat we de boekingssystemen van NS Hispeed in hun voegen hadden laten kraken, vertrokken we om 19.29 uit Utrecht naar København.

Afbeelding

Trein t40447 bestond uit een deel naar Москва, een deel naar Praha en een deel naar København. In ons rijtuig werden we op onze wenken bediend door een Tsjechische conducteur. Hij kwam wat seniel over maar leverde desalniettemin goed werk. Er waren zes bedden opgemaakt, maar we hebben die nog even ingeklapt en onder het genot van diverse bieren en theeën was het nog lang onrustig.

Tsov paste niet in het bed en zijn lichaam wenste er dus ook vroeg uit te komen. Dat gaf hem de gelegenheid mooie foto’s te maken van de Rensburger Hochbrücke:

Afbeelding

Het laatste deel van de rit kwamen we vaak voor een rood sein te staan. De machiniste reed naar seksereputatie en liet ons een paar keer bijna uit bed vallen. We bleken bij de conducteur naast bier ook heuse ontbijtpakketjes te kunnen kopen, met tartaarsmeerworstkruidenkaas en al. Goed te eten! Met een blik uit het met atletenkracht te openen raam, werden we blij van het uitzicht op Denemarken en het mooie weer. Scandinavië bleek een mooie zonbestemming deze dagen.

Afbeelding

In Odense kwamen we een oude bekende tegen. Regt zo die gaat! Niet lang daarna kwamen we aan in København. Zoals altijd boekten we met de openingszin Kom je hier vaker? bar weinig resultaat bij deze dame:

Afbeelding

We navigeerden ons niet vlekkeloos door het S-bahnnetwerk van København, dus we moesten af en toe flinke einden lopen. Toen het al te laat was, vonden we de sleutel van de stad.

Afbeelding

Afbeelding

Buiten de stuntende helikopter gaat er natuurlijk niets boven
Afbeelding

Door naar Zweden waar het nóg mooier weer was. Ook de mensen bleken er een stuk mooier en dat ze zich nogal bloot kleedden, lieten wij graag op ons inwerken. We hadden een rechtstreekse trein naar Göteborg. Echter vanwege een defect toilet was er een materieelwissel te Malmö, waar evengoed punctueel vertrokken werd. Over dit serviceniveau in vergelijking tot Nederland zullen we het maar niet hebben. Eenmaal aangekomen bleken we bij stom toeval een driesterrenhotel recht tegenover het stationsplein geboekt te hebben!
Toen we ingecheckt waren in ons hotel-met-uitzicht-op-Göteborgse-trammetjes

Afbeelding

vonden we het tijd om op zoek te gaan naar wat te eten. Dat vonden we in een typisch Zweeds restaurant, met Zweedse gehaktballen en een halve Nederlander naast ons. We sliepen heerlijk in de zachte donsbedden en de volgende dag wachtte ons een heerlijk Zweeds ontbijt met onder andere diverse soorten haring.

In anderhalve dag hebben we de stad goed bekeken. We waren “lucky with the weather” aldus een Zweedse juut-met-stationcar. Dat was ook meteen zijn gehele Engelse taalvaardigheid. Helaas was het uitzichtpunt bovenop de Lipstick Tower gesloten. Evengoed mooie uitzichten gevonden en markante plaatsen van de Göteborgse cultuur bezocht.

Een kleine impressie van Göteborg:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We lunchten tussen de Zweedse zwervers. Bij de Göteburgse dom ontmoetten we de Zweedse Char. Hij vertelde ons diverse surrealistische verhalen die wij tot onze spijt niet kunnen reproduceren. Ook probeerde hij ons nog om de tuin te leiden door de handtekening van een andere celebrity te zetten:

Afbeelding

Na de onwerkelijke ontmoeting met Mick Jagger maakten we nog een wandeling door de stad. Via de Pedagogen liepen we naar de Feskekörka (viskerk), waar tot 1910 op het marktplein vis werd verhandeld. Nu zagen we onder anderen een gele hummer aan de overkant, een niet alledaags gezicht.

Afbeelding

Afbeelding

Op ons gemak wandelden we toen terug naar het hotel en het station, waar de bagage nog was en waar ’s avonds de trein richting Storlien en Trondheim vertrok. Onderweg kwamen we langs een soort Vondelpark, het Trädgårdsförenings Park dat door ons maar omgedoopt werd tot tuinconferentiecentrum. In ieder geval moest je betalen voor de toegang (vandaar ook de vergelijking met het Vondelpark).

Met behulp van Tsov’s richtingsgevoel kwamen we weer aan bij het station en toen was het tijd voor het avondeten. In tegenstelling tot de Zweedse gehaktballen van de avond ervoor, werd het dit keer een typisch Zweeds Chinees buffet in het Chinese restaurant onder het hotel. Het bleek overigens een goede keus, het eten was erg smakelijk en niet duur.

Op het station werd nog even de ØV-chipkaart uitgeprobeerd, maar het is net Nederland: hij deed ‘t niet. (Hij herkende overigens wel dat er een kaart voor werd gehouden ;-))

Afbeelding

Wat OV-betreft: er rijden veel verschillende soorten bussen rond in Göteborg. Ook rijden er een aantal tramlijnen. Voor Nederlanders zullen vooral deze Alliances bekend voorkomen:

Afbeelding

Ook hebben de Zweden geprobeerd de dubbelgelede bussen van Van Hool na te apen:

Afbeelding

Enfin, na een laatste ijsje was het tijd om naar de nachttrein naar Storlien te gaan. In Stockholm wordt deze trein gecombineerd met het treindeel uit Malmö. Onze trein stond ruim op tijd langs het perron en binnenin bleek het snikheet: waarschijnlijk had de trein de hele dag in de brandende zon op een opstelterrein gestaan. De trein zelf was oud maar degelijk, en het bistrorijtuig leek rechtstreeks uit een westernfilm te komen. Ideaal treingevoel dus!

In de trein stonden in elke slaapcoupé zes pakjes ‘nachttreinwater’. Uiteraard hadden we zelf ook wat inkopen gedaan en waren we dus volledig voorzien:

Afbeelding

Nou ja, volledig voorzien? Af en toe moest er toch even naar de bistro gegaan worden voor bier of thee, en tot grote vreugde van Tsov en M57 werden de barvrouwen onderweg regelmatig ingewisseld voor nieuwe blonde medewerksters.
Het bleek dat onze zespersoonscoupé verder niet bezet zou worden onderweg, wat natuurlijk wel zo prettig was.

Onderweg naar Stockholm in de avondschemering leverde talrijke mooie natuurplaatjes op van de vele meren en bossen onderweg.

Afbeelding

Afbeelding

Ook werden onderweg nog de nodige bordjes gescoord.

We kwamen erg aardige treintjes voor Brabant tegen: dubbeldeks-tweetjes. Geert vindt ze lelijke eentjes. Hun kleine broertje, dubbeldeks-eentjes, lijken ons ideaal: kun je precies aanpassen aan de vraag. Altijd goed voor de sociale veiligheid dus ;-).

Aangekomen in Stockholm ging het niet helemaal goed met het combineren van onze trein met het deel uit Malmö. De remproef mislukte, en aangezien het in Stockholm net bedtijd was kwam dat een beetje ongelukkig uit: drie van de vier musketiers wilden juist naar de wc, maar dat mag net zoals in Nederland niet tijdens het oponthoud op het station. Even inhouden dus… en uiteindelijk werd dan toch vertrokken, met 12 bakken, een kleine vertraging en een zucht van verlichting voor enkele reizigers.

Na een goede maar frisse nacht (er lag sneeuw toen we ’s ochtends wakker werden :shock:) en een karig ontbijt in de nachttrein (we hebben als ons geld uitgegeven, op 2 Zweedse Kroon na) arriveerden we via enkele wintersportplaatsen maar met gejat nachttreinwater in Storlien.

Afbeelding

Het stationsgebouw:
Afbeelding

Storlien is spoorwegtechnisch ongeveer het einde van de wereld, twee keer per dag vertrekt er een dieseltrein naar Trondheim (Noorwegen). De lokale treinaanwijzer is dan ook vrij leeg:
Afbeelding

Verder is het er erg rustig en saai. Wel kan er geskied worden, bij het station hangt een kaart van het skigebied rondom Storlien. In het station zit de winkel van Sinkel, waarschijnlijk is het een van de weinige winkeltjes van het dorp. Er is in ieder geval van alles te verkrijgen: etenswaren, souvenirs, wintersportspullen, jachtkleding (inclusief camouflagekostuum met bijpassende stropdas :?) en nog veel meer.

Afbeelding

We vervolgden onze reis in een NSB-Wadloper met iets comfortabelere stoelen dan we van de Nederlandse wadlopers gewend zijn. Het toilet was bijna continu in gebruik, de aanwezige Zweedse schoolklas-op-excursie besloot een suikerklontjesgevecht te houden en het gezelschap links voor ons lunchte uitgebreid met kippenpoten, wijn en andere versnaperingen, en gooide daarbij een keer of 3 wat om (respectievelijk de kip, de wijn en de koffie). Wat een gezeik.

We waren op weg naar Hell: een enorm station. Wel het overstapstation voor de trein naar de luchthaven van Trondheim, maar verder gebeurde er weinig. Onderweg wel een echte stop op verzoek: met een rode vlag werd de trein tot stoppen gedwongen, om wel 1 reiziger in te laten stappen.

Afbeelding

We hadden voor het eerst zicht op fjorden, maar die zouden we nog wel vaker zien deze vakantie. In Trondheim propten we bagagekluis 6925 helemaal vol, om per benenwagen verder te gaan. Op verkenning in Trondheim. Ons eerste toeristische hoogtepuntje was een supermarkt. Onderweg daarnaartoe werden we een aantal keer bekeerd door een Noorse politieke partij, maar dat maakte weinig indruk. We lunchten op een stoepje aan het water.

Daarna cruisten we door de stad op zoek naar de echte toeristische hoogtepuntjes. Zeikerds die we zijn bezochten we ook het openbaar toilet, waar de lamp halverwege het urinoir hing (stuk natuurlijk) en niet iedereen het doel van het urinoir had begrepen.

Afbeelding

De Dom was helaas gesloten vanwege een bruiloft waar je kennelijk alleen in klederdracht naar toe kon. We liepen dus maar verder, gezellig via de begraafplaats en een middeleeuws plein naar een parkje aan het water.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Omdat de lucht begon te betrekken liepen we weer verder, dit keer langs karakteristieke Trondheimse geveltjes naar een ruïne bovenop een berg. Daar hadden we kunnen komen met ’s werelds eerste fietslift, ware het niet dat die ook al stuk was. M57 belde dat nog even door aan NS Hispeed, samen met de vraag of we onze slaapstoelreserveringen nog konden omboeken. Helaas.

Afbeelding

Gelukkig was het uitzicht wel mooi
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De lucht betrok steeds verder, dus liepen we terug naar onze basis: het station van Trondheim. Onderweg regenden we zeiknat. We warmden weer wat op met koffie in de restauratie. Daarna gingen we op zoek naar een restaurant, maar alle in de Lonely Planet genoemde restaurants waren duur of verhuisd of dicht. Dan maar op de bonnefooi naar een Indiër, waar we lekker gegeten hebben, inclusief toetje. Eten jullie mee?

Afbeelding


Na het eten snel terug naar het station. Daar settelden we ons weer op een bankje, bezochten een aantal keer de lokale Bruna waar ze ook koffie en thee hadden, en zagen een jeep spinnend de rotonde overknallen. M57 en Tsov liepen nog een rondje.

De nachttrein (de laatste trein van de dag uit Trondheim rond 23.00 uur, de trein ervoor ging even na negenen) bleek te zijn voorzien van luxe relaxfauteuils en nachttreinpakketjes. Twee Russen zaten rustig te praten, wat ze gelijk op een uitbrander van een aso-Noor kwam te staan.

Langzaam wiegde de trein ons in slaap. Terwijl buiten het landschap veranderde en eigenlijk iedereen onderweg uitstapte (en er een nieuwe lading instapte) lieten wij ons vervoeren naar Bodø.

De reisgids beloofde weinig goeds: Bodø is een lelijke stad waar je niet wil zijn. Geloof ons: dat klopt. Zeker op een regenachtige zondag. We ontbeten in een bushalte (die die dag toch niet gebruikt werd) op het busstation van Bodø.

Afbeelding

Daarna liepen we wat door de stad. Zagen mensen (de kerkdienst begon immers bijna) en kwamen uiteindelijk in een kleine muziekkapel op een heuvel terecht.

Afbeelding

Het regende, het was koud, kaarten lukte niet want het waaide, kortom, welkom in Bodø. Toen het weer even kon vluchtten we terug naar het station, waar we een hoek ondertussen hadden omgedoopt tot NSB HiSpeed Lounge. Prettig toeven daar.

Toen we ons zo stierlijk verveelden dat we echt niet meer wisten wat we moesten en het eindelijk weer droog was, besloten we maar een berg op te gaan lopen. M57 heeft een feilloze neus voor het vinden van een berg, en gewapend met allerlei plastic boodschappentassen belandden we uiteindelijk bovenop een berg. Het uitzicht daarvan beschrijven we niet, daarvoor laten we de foto’s voor zich spreken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een voorzichtige afdaling, het bekijken van de tweede trein van vandaag in Bodø en wat relaxen in de lounge besloten we een pizzaatje te gaan eten in een obscuur Italiaans restaurantje. Veel keus hadden we ook niet. Voor de grote eters is dit zeker een aanrader. Bestel hier een grote pizza, en je krijgt letterlijk een wagenwiel.

Afbeelding

Na het eten konden we niet veel anders dan ons terug laten rollen naar het station van Bodø, en wachten op de nachttrein.

Eenmaal gesetteld in de Natttog van Bodø terug naar Trondheim besloot Geert de vloer te verrijken met de inhoud van zijn tas, wat M57 een prima openingszin bood om met de creatieve Noorse naast ‘m te kletsen. Hij heeft er nog mooie tekeningen aan over gehouden. De kaartcontrole was weer Scandinavisch slordig, maar het uitzicht maakte dat meer dan goed. Langzaam kroop de trein omhoog de bergen in en uiteindelijk reden we door een eindeloze, witte poolvlakte met hier en daar een verdwaald huis. Tsov besloot dit uit te buiten door tegelijkertijd te filmen en fotograferen.

Afbeelding

Ann-Birgit (M57’s buuf) was inmiddels al uitgestapt en vervangen door de enige Noor die geen Engels sprak, er geen boodschap aan had dat M57 geen Noors sprak en als hobby op wc-deuren bonkte. De Noor kreeg wel een extra Natttog-påket van de hc, omdat Ann-Birgit deze verzamelde en dus meegenomen had. Na een goede nachtrust bleken in Trondheim alle mooie Noren die om ons heen zaten vervangen te zijn door bejaarden, of de Noren verouderen gewoon heel snel.

Op het station van Trondheim ontstond tijdens het ontbijtbuffet het lumineuze idee een OT te huren. Dit lukte, na wat strubbelingen: degene met rijbewijs had geen creditcard en andersom. Uiteindelijk zaten we in de VF 99338 (een dikke Volkswagen Passat Station).

Afbeelding

Na de plaatselijke supermarkt geplunderd te hebben gingen we op zoek naar het eindpunt van de tram, maar we namen genoegen met een halte onderweg. De buitenwijken van Trondheim bleken namelijk niet het toonbeeld van overzichtelijkheid en ze hielden er erg van drempels. Sternavigatoren M57 en tsov navigeerden vervolgens naar een doodlopende straat met een transformatorhuisje en tankwagens om de lunch te nuttigen.

Afbeelding

Onderweg kwamen we tot de conclusie dat allochtonen in Trondheim chagrijnig zijn, het zal aan het weer liggen.
Na de lunch vonden we de (onverharde) weg naar de mooie Noorse natuur …

Afbeelding

… en maakten we een wandeling door besneeuwde bossen…

Afbeelding

… wat leidde tot natte kledij.

Afbeelding

Ook werd het natttogmasker goed benut. Nadat de kleren gedroogd waren, met hulp van de motorkap, deed Geert de Dolf en ging het verder over de onverharde wegen en werd er door tsov nog gebusfapt vanuit de auto.

Afbeelding

Op zoek naar een picknickplek voor het avondeten kwamen we langs het station van Hell, waar we toevalligerwijs een goederenloc tegenkwamen. Fap! Na drie keer keren en proberen in z’n 3 op te trekken midden op een drukke rotonde (voor de autobeten: dat gaat niet) kwamen we bij een mooi uitzichtpuntje om het avondmaal te nuttigen.

Afbeelding

Na het avondmaal waren er nog ettelijke uren te doden voordat de nachttrein naar Oslo zou vertrekken. Na wat ronddolen kwamen we tot de conclusie dat Geert links en rechts wel eens omdraait en wat later kwamen we een kasteelruïne tegen. Dit bleek een mooie locatie om water te nemen bij een kraantje op 50 meter van de parkeerplaats, maar het moest uiteraard met de auto gebeuren, want anders was het zo’n gesjouw. Dus met alarmlichtjes en al vulden M57 en Geert flesjes met water, terwijl Wubbo en tsov het kasteel verkenden. Het was inmiddels 20:00 op 4 mei, dus besloten we, met schitterend uitzicht, twee minuten onze mond te houden.

Afbeelding

Terug naar Trondheim kwamen we tot de ontdekking dat de E6 (de doorgaande weg) een Bomveg was (da’s Noors voor tolweg) dus gingen we binnendoor terug, wat de bewegwijzeringsinstantie ons niet gemakkelijk maakte. Gelukkig kwamen we tot twee keer toe achter de bus terecht, die ons de weg leidde. Bij het station werd de bagage uitgeladen en Geert en tsov brachten de auto weg. Geert vond dit een uitgelezen moment om een stukje te gaan spookrijden. Zonder kleerscheuren bereikten we de verhuurtoko en werd de auto afgetankt en ingeleverd.
Toen we ons op het station wilden klaarmaken voor de nacht bleek dat de wc gerepareerd was en nu wel 10 kroon per bezoek kostte. Geerts criminele bloed kroop echter waar het niet gaan kon en de deur bleek ook gratis open te kunnen met een pasje (‘’ff skimmen, zo gepiept”)

Na ingecheckt te zijn voor de double waarin we ’s nachts naar Oslo werden vervoerd kropen we meteen onder de wol en na een goddelijke, maar veel te korte nacht stonden we om 6.45 ineens op het Sentralstasjon van Oslo. Het koffie halen was geen sinecure, maar uiteindelijk konden we ons op een bankje neervlijen tussen de zwervers en zakkenrollers. Al snel kwamen er echter twee Securitas-mannekes die deze onverlaten meenamen. Na wakker te zijn geworden werd de bagage in een kluis gemieterd en liepen we de Noorse hoofdstad in. Daar liepen we langzaam van bankje naar bankje tot we in het Slotpark bij het Koninklijk Paleis waren beland.

Afbeelding

Daar splitste de groep en werden souvenirs en lunch gekocht. Aan het begin van de middag liepen we nog even naar het Oslofjord en hebben daar nog even op een bankje gezeten voordat we ons weer naar het station begaven. De shuttletreinen naar het vliegveld (Flytoget) bleken niet toegankelijk met Interrail, dus wachtten we op een gewone NSB’er naar Gardermoen. Het type trein bleek een kruising tussen een Velios en een VIRM (doedelzak met 2+3-opstelling), maar bracht ons netjes naar Oslo Lufthavn Gardermoen.
Op het vliegveld werd achter de douane een laatste avondmaal genuttigd en konden we genieten van een Spartafan die z’n dochtertje uitlegde dat ze weliswaar een ongelukje was, maar dat ze toch heel gelukkig met haar waren. Onze vlucht bleek +15 te hebben en werd even later gegatewijzigd.

Afbeelding

Afbeelding

De vlucht verliep vlekkeloos en we waren al snel weer op Schiphol. Daar moesten we even wachten op de bagage, maar gelukkig stond er een NS-kaartautomaat naast de bagageband en konden we dus alvast treinkaartjes kopen (het was 5 mei, dus dat wordt niks met een week-OV…). Onze bagage kwam als eerste de band op gekukeld en zo stonden we al snel op het perron en scheidden onze wegen. Hiermee was een leuke reis ten einde en gelukkig hebben we de oogst nog:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Fles
Berichten: 16287
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:19

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor Fles » Ma 25 Mei 2009, 23:23

Vet :pos: Mooi man, scandinavië. Alleen een beetje jammer van die X2000 in Zweden die constant volgeboekt is en die veel te hard rijdt over spoor wat daar eigenlijk niet voor gebouwd is/...

Gebruikersavatar
Chauf21
OVNL-beheerder
Berichten: 3128
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 22:27

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor Chauf21 » Ma 25 Mei 2009, 23:24

Zweden en Noorwegen, altijd mooie uitgestrekte natuur :D

tsov schreef:Onderweg naar Stockholm in de avondschemering leverde talrijke mooie natuurplaatjes op van de vele meren en bossen onderweg.

... en muggen, waarschijnlijk? :P Daar zitten er genoeg van in Scandinavië :)

Leuk tussendoortripje zo :) Wel vermaakt in de ogenschijnlijk wat saaie stadjes?

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor tsov » Ma 25 Mei 2009, 23:26

Weinig muggen, gelukkig! Het was waarschijnlijk nog net te koud (op sommige plekken nog nachtvorst en zo)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25117
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor Daniel » Ma 25 Mei 2009, 23:28

Zow, jullie hebben er aardig wat leesvoer van gemaakt :P Leuk verslag, dat wel... jullie hebben je goed vermaakt zo te zien.

En muggen in Zweden, wees blij dat je ze niet hebt hoeven meemaken. Herinner me nog hele zwermen van toen ik er toch zeker wel minstens 5 jaar geleden geweest ben, al hield ik toen nog een Zweeds spoorboekje over aan 'n bezoek aan 'n station waar geen treinen kwamen :mrgreen:
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Justin
Berichten: 4164
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 23:14

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor Justin » Ma 25 Mei 2009, 23:37

Ah! Tof verslag! Hahaha, mooi man, die bloemlezing :pos: :mrgreen:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in

Gebruikersavatar
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1471
Lid geworden op: Ma 10 Mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contact:

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor JeePee » Ma 25 Mei 2009, 23:55

Tof verslag hoor! Erg leuk om te lezen.

Had Hell geen goederendepot met een bordje. Hell Gods moet toch wel zo'n beetje het ultieme bordje zijn :)

Gebruikersavatar
tsov
Berichten: 3605
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contact:

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor tsov » Di 26 Mei 2009, 08:43

Zie linksboven in de oogst ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.

Gebruikersavatar
Stefan
Berichten: 3288
Lid geworden op: Ma 03 Nov 2008, 11:56
Locatie: Numansdorp, Zuid-Holland
Contact:

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor Stefan » Di 26 Mei 2009, 10:36

Inderdaad, aardig leesvoer! Maar errug leuk om te lezen, ik krijg gelijk ook weer zin om richting Scandinavië te gaan! :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.

Gebruikersavatar
htm_tram
Berichten: 1111
Lid geworden op: Vr 14 Mar 2008, 08:35

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor htm_tram » Di 26 Mei 2009, 14:23

Leuk verhaal :pos:
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...

Daan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2963
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:50

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor Daan » Di 26 Mei 2009, 14:31

Prachtig verslag, jongens! :D :pos:

waldo79
Berichten: 3630
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 14:00
Locatie: Tiel

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor waldo79 » Za 30 Mei 2009, 23:30

Prachtig :wink:
Mij best :)

Gebruikersavatar
Meltrain
Berichten: 11157
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 21:29
Locatie: Rotterdam (Lombardijen)

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor Meltrain » Zo 31 Mei 2009, 23:25

Mooi verslag. :D
Ik had alleen wel iets meer treinenfoto's verwacht. :oops:
:wink:
Elke werkdag: Rotterdam Lombardijen - Amersfoort vv.

|Pim|
Berichten: 425
Lid geworden op: Za 09 Mei 2009, 16:53
Locatie: Mill

Re: Cool Runnings! Het kwartet zonder bobslee

Berichtdoor |Pim| » Ma 01 Jun 2009, 16:36

Mooi verslag.

Aan de fotos gezien was het een gezellige reis.


Terug naar “OV in Beeld”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast