Van lente naar voorzomer: Mei 2009 in beeld

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Van lente naar voorzomer: Mei 2009 in beeld

Bericht door BR628 »

Zo, ik heb een tijdje even geen foto's gepost hier, maar daar gaat verandering in komen. Ik heb het plan aan het einde van de maand de hoogtepunten van de afgelopen maand hier aan jullie te tonen. Daarbij probeer ik niet alleen maar goederentreinen te laten zien, maar ook de reizigerstreinen aandacht te geven.

Vrijdag 1 mei 2009
Op de dag van de arbeid rijdt ITL een extra containertrein vanuit Veendam naar Duitsland, via Kijfhoek. Een zonplaat was te maken in de omgeving tussen Woerden en Gouda, om precies te zijn ter hoogte van Papekop. Mooi in de bocht passeren de rode ITL 186 181 en de ITL-103 deze fraaie lenteomgeving.
Afbeelding

Zaterdag 2 mei 2009
Doordat er het hele weekend geen treinen kunnen rijden via grensstation Emmerich, moeten ook de ICE's tussen Amsterdam en Frankfurt(Main) worden omgeleid. DB ICE stel 4611 komt als ICE 125 voorbij Heierhoeve.
Afbeelding

Zaterdag 9 mei 2009
Dit weekend was Spitzke Spoorbouw B.V. bezig met diverse werkzaamheden aan het spoor in het hoge Noorden, om precies te zijn tussen Stedum en Bedum, gelegen aan de lijn naar Delfzijl. Voor deze werkzaamheden is onder andere flinke ladingen nieuwe ballast nodig, welke vervoerd worden in de blauwe Railpro zelflossers, type Fccpps. Spitzke's V100-SP-006 "Marieke" is met een lege set Fccpps'n onder treinnummer 58109 op weg van Sauwerd naar Zwolle Rangeer en heeft zojuist station Groningen Noord achter zich gelaten.
Afbeelding

Woensdag 20 mei 2009
Het allerleukste is, wanneer een treinfotograaf verrast wordt. Zeker bij iets niet-alledaags zoals het zwaar-onder-de-pet-vervoer van militaire voertuigen. De verkleurde RN 6517 en de rode 6473 hebben vandaag de taak 11 grote en 3 kleine tanks vanuit Steenwijk op te halen. De tanks zijn afkomstig vanaf de militaire basis in Havelte. Rechts in beeld een IC vanuit Rotterdam op weg naar Leeuwarden, met voorop ICMm 4014.
Afbeelding

Vrijdag 22 mei 2009
Vanwege omvangrijke spoorwerkzaamheden rondom Dordrecht, moesten de Thalys-treinen tussen Parijs en Amsterdam gedurende het lange Hemelvaartsweekend worden omgeleid via 's Hertogenbosch-Utrecht. In een heerlijk avondzonnetje passeert stel 4540 eerst de kerk in Schalkwijk en vervolgens deze AHOB-overweg, op weg naar de eerste stop in Nederland, station Utrecht.
Afbeelding

Vijf maal per week rijdt ACTS de gecombineerde huisvuiltrein uit Haanrade en Maastricht naar de afvalverbranding in Wijster. In de laatste zonnestralen passeert ACTS 1458 (ex Veolia 1001458) met trein 50094 de Lekbrug bij Culemborg. Op de achtergrond, achter de trein, is de kerk van Culemborg te zien.
Afbeelding

Vrijdag 29 mei 2009
In het laatste avondlicht is de ACTS 7104 met de Apeldoornse afvaltrein onderweg over het stamlijntje tussen VAM en het station van Apeldoorn. Dit stuk spoor wordt sporadisch ook door de Veluwsche Stoomtrein Maatschappij gebruikt.
Afbeelding

Zaterdag 30 mei 2009
Op vrijdag 29 mei 2009 kwam het tussen een containertrein van ACTS en een stoptrein van NSR tot een aanrijding, net buiten station Zwolle. Na onderzoek mocht een groot deel van de containertrein zijn weg vervolgen, maar vier wagens moesten achterblijven in Zwolle voor nadere inspectie. Een dag later mocht ACTS 7105 de lading van deze wagens alsnog komen ophalen in Zwolle en passeert hier, door werkzaamheden elders in het land, ter hoogte van Breda op weg naar de Waalhaven Zuid.
Afbeelding

Voor diegene die meer willen zien kan ik verwijzen naar mijn website en mijn andere website
pytoyo123
Berichten: 74
Lid geworden op: do 21 mei 2009, 18:00
Locatie: Deventer
Contacteer:

Re: Van lente naar voorzomer: Mei 2009 in beeld

Bericht door pytoyo123 »

Die beeld van Apeldoorn zag ik Donderdag op hetzelfte plek dit ook!
Deventer, De stad van serie 140/240/1500/1600/1700/2400/3600/7000/26000!
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Van lente naar voorzomer: Mei 2009 in beeld

Bericht door Daan »

En nou in het Nederlands?

Mooie platen weer, geloof wel dat we mogen stellen dat we erg veel mooi weer hebben gehad afgelopen maand :-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van lente naar voorzomer: Mei 2009 in beeld

Bericht door Daniel »

Erg fraaie plaatjes weer inderdaad... en dat laatste containertreintje ziet er best schattig uit, zo kort :)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten