Pijnackerbus on tour #10: Midden-Nederland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Etienne
Donateur
Berichten: 7944
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Pijnackerbus on tour #10: Midden-Nederland

Bericht door Etienne »

Op dinsdag 8 juli ben ik weer eens op bustoer gegaan, deze keer richting Nijmegen.

Om 08.00 nam ik bus 121 richting Zoetermeer, om daar met de 19800 richting Gouda te gaan.
Als eerste kwam de 6407 in Pijnacker voorbij.

Afbeelding

In Gouda zat de 2800 er vlak achter, zodat een directe aansluiting richting Utrecht had. In Utrecht liep ik meteen richting het streekbusstation, waar onder andere de Schoonhovense rit van de 180 voorbij kwam.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna nam ik lijn 74 richting de Remiseweg om even te kijken bij de alliances die daar niks staan te doen, eerst kwam de 3191 terug van een spitsritje:

Afbeelding

Afbeelding
De 2660 en enkele broers.

Afbeelding
Nog veel meer broers en zusssen

Afbeelding

Op de terugweg kwam de 3177 vanuit Nieuwegein richting Utrecht voorbij.

Afbeelding

Met de bus ben ik toen richting het Stadscentrum gegaan, waar ik lijn 48 zou nemen.

Afbeelding

Afbeelding

Het werd dus de 3203 richting Houten:

Afbeelding

Afbeelding

In Houten moest ik nog een belachelijk eind lopen richting het perron. Op het perron nam ik de 6000 richting Tiel, waar ik een bijna directe aansluiting op lijn 42 richting Druten had. Maar eerst stond deze Dordse bekende te bufferen.

Afbeelding

Afbeelding

In Druten kwam m'n bus aanrijden, hij komt van lijn 85 af.

Afbeelding

In Nijmegen heb ik vervolgens diverse foto's gemaakt op het station.

Afbeelding

Afbeelding
Overduidelijk van Connexxion geweest

Afbeelding
Eentje die tijdelijke bij NOVIO rijdt.

Afbeelding
En toen brak er een hevige wolkbreuk los.

Afbeelding

Daarna ging ik met lijn 7 richting de stalling om te kijken of er nog wat leuks stond, na eerst bij NOVIO gevraagd te hebben mocht het daar niet. Maar bij Hermes mocht ik wel fotograferen 8-)
Onder andere de 8661 en 7827 stonden daar voor inbouw van noodzakelijke apparatuur.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op het station nam ik de 3000 richting Arnhem, daar waren ook nog genoeg foto's te maken.

Afbeelding

Afbeelding
Helaas geen Volvo's meer :|

Afbeelding

Afbeelding
Deze rijdt ook weer na lange tijd

Afbeelding

Na Arnhem ben ik direct richting Utrecht gegaan en daarna richting Gouda en Zoetermeer, in Zoetermeer zag ik de Qbuzz 1009 nog voordat ik richting huis ging.

Afbeelding
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten