Fles' Bordjesvierdaagse, deel 2 van 2

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Fles' Bordjesvierdaagse, deel 2 van 2

Bericht door Fles »

Fles' Belse Bordjesvierdaagse, deel 2

Na een bijzonder productief weekend stonden er in de week erna nog twee lastige etappes op het programma. De eerste kostte me een vrije dag afgelopen woensdag. Best raar eigenlijk. Ik neem een dag vrij van m'n werk, en sta NOG een uur vroeger op dan gebruikelijk, "just to do my job" 8-) Ergens doe ik toch iets niet helemaal goed lijkt het soms wel. Maar goed. Zo had ik dus de bus van 06:12 en was ik om half negen al in Maastricht. Daar even de nodige bakken koffie naar binnen getimmerd, en aan de gang maar. Aangezien mijn vorige camera gesneuveld was op dag 2 van deze vierdaagse, moest ik nog even wat testen onderweg tussen Maastricht en Namen. Dat leidde onder andere tot dit teleshot van een tweetal werkmensen in Liège-Guillemins, die met alpinisten-uitrusting bezig waren met "iets". Geen idee wat ze hier aan het doen zijn.

Afbeelding

Kort erna kwam treinstel 467 binnen als InterCity naar Namen. Links in de achtergrond nog steeds onze twee bungelende vrienden.

Afbeelding

Via overstaps in Namen (bier halen voor de viering van het heuglijk feit) en Libramont bereikte ik uiteindelijk om 12:49 het fraaie stationnetje van Aubange, in het uiterste zuidoosten van België. Het is niet helemaal waar, maar EIGENLIJK was dit ene stationnetje het hoofddoel van de dag. Geen enkel ander station in de Benelux is ZO ver weg en tegelijk ZO slecht bediend. Alleen door de weeks komen er treinen, 1 per twee uur. Gelukkig scheen de zon tijdens de anderhalf uur dat ik moest wachten op de trein terug. Dit station ligt overigens 3 km van de Luxemburgse en minder dan 1 km van de Franse grens. Welkom in AUBANGE :pos:

Afbeelding

Hier werd dus duidelijk waarom er in Namen bier gekocht moest worden 8-)

Uiteindelijk vertrok om 14:12 de eerste trein terug naar de bewoonde wereld. De bemanning van die trein werd in Virton afgelost. Een knus onderonsje op het perron :)

Afbeelding
Oh wacht, treinen ging het hier over. Sorry. Na de gebruikelijke middagdip was ik tegen een uur of 6 terug in Luik, waar net de trein naar Maastricht vertrok.

Afbeelding

Maar ik had meer te doen, namelijk het laatste lijntje in Oost-België: Het stoppertje van Luik naar Waremme (ook bekend als Borgworm). Dat lukte ook allemaal betrekkelijk eenvoudig gelukkig, en onze excursiemobiel, een hippe CityRail, poseert hier in Waremme, alvorens de terugreis naar Luik te aanvaarden.

Afbeelding

Tot zo ver dag 3. De laatste etappe was eigenlijk voor afgelopen maandag gepland, maar vanwege hardwareproblemen werd die even verschoven naar vrijdagavond. Er was namelijk nog één kantoorurenlijntje wat binnen bereik lag: Lijn 52 tussen Antwerpen en Puurs. Helaas is België weliswaar buitenland, maar toch niet ZO anders dat dit soort zaken daar niet OOK gewoon gebeurt. De trein loopt voor Antwerpen-Zuid vijf minuten vertraging op doordat de IC naar Kortrijk er omheen moet (die 4 minuten eerder dan onze trein had moeten vertrekken).

Afbeelding

In het slaperige avondzonnetje werd uiteindelijk Puurs bereikt, waar het zowaar een drukte van belang was :o

Afbeelding

Afbeelding

Van links naar rechts:
Varkensneus / AM75 nummer 819, binnengekomen als stoptrein uit Antwerpen-Centraal
Duikbril / Sprinter 936, halteert hier als stoptrein vanuit Sint-Niklaas, richting Mechelen
Break 307, halteert hier als stoptrein vanuit Mechelen, richting Sint-Niklaas.

Daarvandaan was het uiteraard zo snel mogelijk terug naar huis crossen. Vanuit Rotterdam verzorgde deze ICMm (4055) de laatste etappe naar Utrecht Centraal.

Afbeelding

Het was een zware avond, met een nieuw baanrecord voor werkdagen :D Wat nog rest is de oogst van de hele vierdaagse:

Afbeelding

Enjoy!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50887
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 2 van 2

Bericht door Suus »

Ruisbroek-Sauvegarde is één naam, of twee namen voor een station. En als het het eerste is, wat een Belgische oplossing voor een probleem :lol:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 2 van 2

Bericht door Fles »

Ach ja, wij hebben ook tweeregelige bordjes voor Leeuwarden-Camminghaburen, bijvoorbeeld.

Er is ook nog een station Ruisbroek (zonder meer) maar dat ligt heel ergens anders. Iets onder Brussel namelijk :)
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 2 van 2

Bericht door Mikos »

Leuk verslag!
Mis ik alleen in je bordjes-overzicht voor mij het interessantste bordje: Dat van Diegem. Ik zie die van Haren-Sud, die van Zaventem, Erps-Kwerps, maar niet die van Diegem. Had je die al, of heb je die gewoon niet op de plaat staan? :)
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 2 van 2

Bericht door Fles »

Mikos schreef:Leuk verslag!
Mis ik alleen in je bordjes-overzicht voor mij het interessantste bordje: Dat van Diegem. Ik zie die van Haren-Sud, die van Zaventem, Erps-Kwerps, maar niet die van Diegem. Had je die al, of heb je die gewoon niet op de plaat staan? :)
Goed opgemerkt idd. De camera bokte in Leuven al even, daarna ging het weer even goed, maar na de eerste foto van Zaventem begon het weer... Vlak voor het vertrek uit Haren-Sud had hij weer even een helder moment, dus dat lukte nog net. Maar tijdens de passage in Diegem zat ik dus constant te klooien in een poging om hem weer aan de praat te krijgen. Hierna ben ik ook meteen naar huis gegaan en heb ik de volgende dag een nieuwe cam gekocht. Maar wat mis ik aan Diegem allemaal? :D
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 2 van 2

Bericht door Mikos »

Hahaha, dat hangt er vanaf... Ik zeg: Niet veel :wink: Het is daar dat ik een half jaar heb gewoond :P
DIegem zelf stelt geen kl*ten voor, hoop typisch Belgische huizen (duhu!), aantal winkeltjes en voornamelijk heel veel gesloten ramen. Echt luchthavendorpje; Niemand op straat, veel vrachtverkeer en een hoop kabaal van de luchthaven...
Het station is overigens ook niet veel, zoiets als dat Zaventem was (Bult zand met een beetje steen om het in gareel te houden, een hoop plassen water die niet weg kunnen, hét Belgische perron bij uitstek :? :wink: ).

Voor mij het mooist aan Diegem: De winterperiode waarin de kerk voorzien is van kerkverlichting. Écht mooi met een heldere avond :P
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 2 van 2

Bericht door Fles »

die hele lijn is gewoon lelijk. Je rijdt permanent tussen de geluidsschermen door, en de stations zijn nog steeds bouwputten. :neg:
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Fles' Bordjesvierdaagse, deel 2 van 2

Bericht door Mikos »

Eens. :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten