Ddrs on tour #43: door 't Westland

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39193
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Ddrs on tour #43: door 't Westland

Bericht door Daniel »

Op deze laatste vrijdag met Connexxion in de concessie Haaglanden werd het toch wel eens hoog tijd een klein tourtje met de Westlandse lijnen te maken, een gebied waar ik nog amper foto's van had. Was ook wel erg lang geleden dat ik daar het laatst geweest was. Om een indruk te geven: dat was met lijn 125 die toen Den Haag Centraal - Metro Vijfsluizen reed en nu allang niet meer bestaat als rechtstreekse verbinding én als lijnnummer :wink:
Het begon met een ritje per Benelux naar Den Haag HS, daar de stoptrein naar Den Haag Centraal en vervolgens de RandstadRail-lijn 4 naar Leyenburg, waar ik de HTM 170 trof op een lijn waarvan ik nog geen foto's had...
Afbeelding

Met lijn 31 ging het verder richting de duinen bij Monster, bekend van de reportage van mb90 een paar dagen terug. Al werd ik getrakteerd op een veel leuker busje :P
Afbeelding

Binnendoor wandelde ik vervolgens richting het eindpunt van lijn 34 in Ter Heijde wat bovenop de duinen gelegen is. En met de wind van vandaag waaide je daar dus zowat van de duin af. Overigens bleek ik precies goed gegokt te hebben: de bus zou al na 10 minuutjes komen, da's geluk hebben want met een bus die elke 45 minuten rijdt (wie bedenkt nu weer zo'n frequentie) moet je maar net 't goeie uur treffen :wink:
Afbeelding

Na weer het duin afgelopen te zijn nam ik lijn 31 verder richting 's-Gravenzande. Daar kon ik nog net dit plaatje van lijn 35 maken...
Afbeelding

Een kwartiertje later trof ik op een wat fotogenieker plekje een busje op lijn 31...
Afbeelding

Daarna maar even wat te eten gehamsterd bij de plaatselijke Albert Heijn om met de volgende lijn 35 verder richting Hoek van Holland te reizen. Dat werd m'n eerste ritje in een 10-meter Ambassador en gelukkig ook gelijk m'n eennalaatste. Ik ben met m'n 1,74 meter echt niet lang, maar achterin kon ik slechts schuin zitten: anders pasten m'n benen niet achter de rugleuning van de stoel voor me :roll:
In Hoek van Holland nog maar even het dorp in gelopen, maar 'n echt leuk plekje zag ik er zogauw niet. Dus maar weer terug naar station Haven waar na korte tijd de volgende lijn 35 langskwam...
Afbeelding

Met de trein ging het daarna richting Maassluis waar ik nog de aankomende lijn 30 kon vastleggen...
Afbeelding

...voordat ik zelf met die bus naar Naaldwijk reisde. Daar bleek dat de reizigers op lijn 86 alvast voorbereid werden op de komst van Veolia: er reden nu al meerdere normale streekbussen op. Sommige waren wat kort...
Afbeelding

...en andere wat langer...
Afbeelding

Zelf reisde ik verder naar Delft met een bus die ik al eerder op de dag rond had zien rijden. Die viel namelijk op door het steeds een rit achterlopende lijnnummer op de voorfilm. Op lijn 31 reed 'ie met 128 op de film en op 128 met, ja, dat laat zich raden natuurlijk...
Afbeelding

In Delft trof ik nog een Scoutje, ook al een bustype wat gaat verdwijnen...
Afbeelding

En tot slot drie Delftse stadsbussen op een rijtje. Het merk bus is het enige wat vanaf zondag niet verandert :wink:
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ddrs on tour #43: door 't Westland

Bericht door tsov »

Hmm, we hebben mekaar misgelopen geloof ik, ik was ook in die buurt :P
Maar leuke reportage!
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 82 gasten