Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspolders

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-beheerder
Berichten: 11927
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:43
Locatie: Den Haag
Contact:

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Geert » Ma 21 Mar 2011, 22:47

In Haarlem hangen ook nog oude klokken maar wel TBP's. Haarlem heeft zelfs twee modellen oude klok: het hele oude ronde model, en het model wat er later kwam (vierkant).

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Dexter » Di 22 Mar 2011, 02:11

Daniël schreef:...nog even ingezoomd op de stationsklok. Een van de eersten in het land in de stijl van de digitale CTA's zo te zien...

Op Zlw hangen ze al een paar maanden. De hc's zijn er maar wat blij mee, want ze dankzij de LED-verlichting een stuk beter zichtbaar in het donker en van een afstand.
Vallend blad maakt rails glad.

find_your_spot
Berichten: 3046
Lid geworden op: Wo 18 Mar 2009, 09:13

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor find_your_spot » Di 22 Mar 2011, 12:42

Op Station Houten Castellum hangt die LED klok ook. Was iemand al is opgevallen dat die LED'jes soms rond draaien?

Gaat op zo'n manier:
Afbeelding
For Your Railroad Adventures

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Dexter » Di 22 Mar 2011, 14:35

Oh is dat het. En ik maar denken dat de tijd zo snel voorbij gaat, blijkt het gewoon optisch bedrog te zijn. :lol:
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Daniel » Ma 28 Mar 2011, 22:30

Gisteren nog wat plaatjes gemaakt vanaf het nieuwe perron van Dordrecht Stadspolders.

De trap laat duidelijk zien dat de boel nog lang niet af is...
Afbeelding

Leuk bakbordje...
Afbeelding

Vanaf het einde van het perron ingezoomd ri. Sliedrecht. Mooi zichtbaar zijn de hobbels bij de tunnel van het station en het viaduct wat erna komt. Vandaar dus dat 't perron nu te hoog ligt. En de bordjes zijn natuurlijk ietwat dubbelop...
Afbeelding

Vanaf dezelfde plek een foto zonder zoom. Zoals te zien moet een blinde niet te ver naar achter zitten, daar is geen geleidelijn...
Afbeelding

En de laatste resten van het stationsgebouwtje...
Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Dexter
Berichten: 3912
Lid geworden op: Di 05 Mei 2009, 20:57

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Dexter » Ma 28 Mar 2011, 23:04

Komt er eigenlijk nog iets van een overkapping terug of moeten de reizigers het doen met een stel abri's?
Vallend blad maakt rails glad.

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Daniel » Di 29 Mar 2011, 08:03

Dat laatste :wink: En zelfs nieteens een stel van die dingen, degene die op de foto's te zien is is de enige.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Daniel » Ma 13 Jun 2011, 18:59

Dit weekend is het tweede spoor bij Dordrecht Stadspolders aangesloten. Maareh, ProRail wilde toch minder wissels... op de foto een gloedjenieuwe die dan toch wel enigzins overbodig is: net voorbij het sein op de achtergrond gaat het weer over in enkelspoor...

Afbeelding
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Vinny » Di 14 Jun 2011, 10:04

Er zijn twee mogelijkheden: Deze wissel is er om het tweede spoor ook als keerspoor te kunnen gebruiken of het loopt vooruit op een eventuele verdere verlenging van het dubbelsporige tracé. Ik neem niet aan dat het ontwerp "voor de grap" zo ruim gelegd is. Anders heeft de provincie wel erg met geld gesmeten... (wissels is toch het eerste waarop bezuinigd wordt)
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Daniel » Di 14 Jun 2011, 10:33

Verdere verlenging zal het niet worden... je komt misschien een paar honderd meter verder want de Wantijbrug zal wel niet door een dubbelsporige brug vervangen worden.
Wat ik zelf nog bedacht is een mogelijkheid om de keteltrein naar Dordrecht-industrie te passeren (al is het daar wellicht vrij kort voor), maar vraag me tegelijk af hoe beroerd je die wel niet in moet leggen wil hij er niet tussen passen met heel Ddr - Ddrs dubbelsporig :P
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Vinny
Berichten: 11002
Lid geworden op: Do 13 Mar 2008, 19:07

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Vinny » Di 14 Jun 2011, 10:35

Wellicht kun je toch inhalen op dat punt als één spoor voor (regulier) onderhoud buiten dienst is?
Overigens vind ik dat wel een beetje een dure oplossing voor een probleem dat (nauwelijks) speelt.
"Dames en heren. Op dit moment zijn er geen bijzonderheden. Onze excuses voor het ongemak"

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25086
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Daniel » Di 14 Jun 2011, 11:25

Niet speelt zelfs... onderhoudsrooster voor de MerwedeLingeLijn ligt in de nacht van woensdag op donderdag op een tijdstip dat er geen kwartiersdienst meer gereden wordt en daarmee ook niet gekruist hoeft te worden op Ddrs.
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto

Gebruikersavatar
Gertjan
Berichten: 301
Lid geworden op: Wo 12 Mar 2008, 22:30
Locatie: Zwijndrecht

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Gertjan » Di 14 Jun 2011, 16:54

Daniel schreef:onderhoudsrooster voor de MerwedeLingeLijn ligt in de nacht van woensdag op donderdag op een tijdstip dat er geen kwartiersdienst meer gereden wordt en daarmee ook niet gekruist hoeft te worden op Ddrs.
Sterker nog, tijdens het nachtgat is er helemaal geen treinverkeer daar :lol: Iedereen mag gezellig met de bus.
Most things are designed to be user friendly...
But nothing is ever designed to be idiot proof!

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9534
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Infra-reportage: het dubbelspoor bij Dordrecht Stadspold

Berichtdoor Wubbo » Di 14 Jun 2011, 19:16

Daniel schreef:Niet speelt zelfs... onderhoudsrooster voor de MerwedeLingeLijn ligt in de nacht van woensdag op donderdag op een tijdstip dat er geen kwartiersdienst meer gereden wordt en daarmee ook niet gekruist hoeft te worden op Ddrs.
Onderhoudsroosters willen nog wel eens veranderen als de infrastructuur wijzigt. Op de MerwedeLingeLijn liggen nu ook overdag onderhoudsroosters, alleen zijn die tussen de treindienst door gepland.


Terug naar “OV in Beeld”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast