Großes Bahnhofsfest in Walheim (Vennbahn)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Großes Bahnhofsfest in Walheim (Vennbahn)

Bericht door Fles »

Na een rustige septembermaand gisteren maar weer eens een leuk rondje gedaan, samen met een vriend van me. Het was niet alleen de Dag der Duitse Eenheid (Feestdagendienstregeling dus), maar in een klein plaatsje ten zuiden van Aachen vindt dit weekend ook het jaarlijkse Oogstdankfeest plaats. Als onderdeel daarvan was een Großes Bahnhofsfest aangekondigd, en dat was meteen het hoofddoel van de dag. Daarna stond er nog wat bordjeswerk op het programma.

Onder het motto "Doet-ie anders nooit :o " had ik de volgende trein naar Nijmegen. Doordeweeks naar Ede-Wageningen ben ik meestal een half uur later :P

Afbeelding

Aangekomen in Nijmegen ging ik met mijn vrienden van Veolia Transport naar het zuiden. Trein in en verder slapen maar.

Afbeelding

Enfin, na wat omzwervingen met o.a. een buschauffeuse die dacht dat er een omleiding was, maar dat was toch weer niet zo, al had ze ook geen idee waar wij eruit moesten :') bereikten we tegen het middaguur het pittoreske Walheim aan de Vennbahn. Het Bahnhofsfest was dermate groots opgezet dat het over twee locaties verdeeld moest worden.

Bij het stationsgebouw zelf stond een informatiepaneel en een tafel met wat foto's van vroegah.

Afbeelding

Afbeelding

Ook was er een restauratietent ingericht, en een springkussen voor de kinders.

Afbeelding

Het transport tussen beide locaties (300 meter uit elkaar) werd verzorgd door deze heren van de pendeldienst

Afbeelding

Bij de tweede locatie, het seinhuis, zouden spoorbouw-demonstraties gegeven worden. Maar nu even niet.

Afbeelding

Gelukkig was er nog wel een aardig seinhuis waar we in konden. Overigens was er niet echt moeite gedaan om enigszins toonbaar over te komen.

Afbeelding

Binnen in het seinhuis:

Afbeelding

Afbeelding

Nog een blik op de Unimog.

Afbeelding

Anyway, we hadden het daar met een half uurtje wel gezien :) De volgende 3 kwartier hebben we ons in een bistrootje verschanst om weer wat op te warmen. Uiteindelijk zijn we met de bus teruggegaan naar Aachen, waar we vanaf station Aachen Rothe Erde een RegionalExpress naar Köln namen. Deze gaat overigens de andere kant op.

Afbeelding

In Köln mocht ik nog een heus materieeldebuut vieren (hoe lang was dat eigenlijk geleden? :? ). De Regionalbahn naar Bonn werd gereden met een Desiro MainLine. Super-relaxte treinen zijn dat :pos:

Afbeelding

Later op de dag kon er in Euskirchen nog een mooie BR218 gefotografeerd worden.

Afbeelding

En uiteraard ontbrak de Bratwurst niet 8-) Hier in combinatie met gebakken aardappeltjes :9 Genieten maar!

Afbeelding

Het was een geslaagde dag in ieder geval :) Tot slot nog de oogst:

Afbeelding

Enjoy!
Dubbele P
Berichten: 767
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:36
Locatie: Vlodrop [Vdp]

Re: Großes Bahnhofsfest in Walheim (Vennbahn)

Bericht door Dubbele P »

Hmm, ziet er niet zo heel spannend uit wat ze daar presenteerden in Walheim... Dan vond ik mijn bezoek in februari interessanter, aangezien alles toen nog grotendeels overwoekerd was.
Dat seinhuis is best interessant, ik heb dat toen ook van binnen bekeken. Het zag er toen wel wat rommeliger uit, alles was toen nog vernield. Ik zie dat ze de boel ook weer een beetje aan de praat hebben gekregen en dat er een sein bediend kon worden :)

Was er overigens ook een mogelijkheid tot het bezoeken van de wachtpost bij de overweg? Die was toen namelijk geheel dichtgetimmerd en het was niet mogelijk om er foto's in te maken.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Großes Bahnhofsfest in Walheim (Vennbahn)

Bericht door Fles »

Dubbele P schreef:Was er overigens ook een mogelijkheid tot het bezoeken van de wachtpost bij de overweg? Die was toen namelijk geheel dichtgetimmerd en het was niet mogelijk om er foto's in te maken.
Nope. Still the same
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten