NRW, 31 oktober 2009

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

NRW, 31 oktober 2009

Bericht door Fles »

Aan het eind van een mooie maand nog maar even een pretrondje door Nordrhein-Westfalen. Voor het gemak maar even het slagje Utrecht - Düsseldorf per ICE, het kost al tijd genoeg allemaal :7 Erg vroeg in de bus wel, eigenlijk gewoon een doordeweeks schema:

Afbeelding

Aangekomen in Utrecht Centraal bleek mijn trein wel een heel aantrekkelijke bestemming te hebben :D

Afbeelding

Anyway, ik heb tot Duisburg nog even bijgeslapen, en vanuit Düsseldorf nam ik de RegioBahn naar Mettmann Stadtwald. Hier het bijzonder grootschalige en erg rustige stationsgebouw van Mettmann Stadtwald.

Afbeelding

Uiteraard met dezelfde trein terug.

Afbeelding

In Düsseldorf Gerresheim nog even wat S-Bahntjes op de foto gezet, en door naar Wuppertal-Vohwinkel. Daarvandaan met opnieuw een S-Bahn over het doorsteeklijntje naar Essen-Steele.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In Essen-Steele dit merkwaardige geval: Er wordt gewaarschuwd voor een smalle doorgang die niet geschikt is voor rolstoelers. De enige lift op het perron is dus aan de andere kant...

Afbeelding

Na wat verdere omzwervingen belandde ik in Wanne-Eickel Hbf, waar Railion een aardige line-up verzorgde. We zien hier van achter naar voor de 232 909-7, 185 331-6, 225 011-6 en 152 076-6.

Afbeelding

Daarna de Regionalbahn naar Bochum met Abellio. Kan me niet herinneren dat ik ooit met Abellio gereden heb. Best mooie treinen, van buiten dan. Van binnen gewoon standaard. Hier een LINTje en een paar FLIRTs.

Afbeelding

Afbeelding

Door naar Hagen, waar ik nog een keer op herkansing moest met de Volmetalbahn naar Lüdenscheid. In februari 2008 is daar het bordje van Dahl mislukt, dus dat moest nog even opgeveegd worden. Daar aangekomen bleek dat het station in het verleden een stuk groter geweest was. Ik trof er een verlaten voetgangerstunnel, een dichtgespijkerd stationsgebouw, een opgebroken tweede spoor en een perron waarvan 2/3 verklaard was tot ontoegankelijke jungle. En laat nou net het enige bordje op het station een heel eind in die jungle staan :shock: Fuck verbodsborden, ik moet daar zijn :P

Afbeelding

Terug in Düsseldorf trof ik nog deze geniale automaat, gevuld met dingen als batterijen, stiften, spellen kaarten, dobbelstenen, fietslampjes en al dat soort nuttigheid :pos:

Afbeelding

Het was een goede dag in ieder geval :) Bordjescollage komt later nog wel :)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: NRW, 31 oktober 2009

Bericht door STF »

Kunnen ze niet beter condooms in die automaat stoppen i.p.v. stiften?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NRW, 31 oktober 2009

Bericht door Fles »

Die zitten in andere automaten ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50912
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NRW, 31 oktober 2009

Bericht door Suus »

Het is desalniettemin een GEILE machine (linkerbovenhoek) :pos:

Die zilverkleurige Linten zitten strak in hun pak, beter dan dat softe Syntus gedoe. Leuke platen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: NRW, 31 oktober 2009

Bericht door Mark »

Leuk... ik krijg meteen weer zin in een rondje NRW als ik dat zo zie. :)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NRW, 31 oktober 2009

Bericht door Fles »

En nog even de oogst van vorige week:

Afbeelding

:)
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: NRW, 31 oktober 2009

Bericht door STF »

Jammer van dat oranje geklieder...
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: NRW, 31 oktober 2009

Bericht door Fles »

Gevelsberg West hm... Ja niks aan te doen helaas :(
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten