Ardan op de fiets: Een winters Deventer

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Ardan op de fiets: Een winters Deventer

Bericht door Ardan »

Whooeeaaaa! De sneeuw smelt alweer!
Afbeelding
Ik spring nu snel op de fiets om nog wat foto's van treinen en bussen in de sneeuw te maken, nu er nog wat ligt. Tot zo!
Ik doe ook maar wat
--Stefan--
Berichten: 1094
Lid geworden op: ma 12 okt 2009, 09:51
Locatie: Nijmegen

Re: Ardan op de fiets: Een winters Deventer

Bericht door --Stefan-- »

Omg, wat een topic zeg :P
3 0 7 9
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan op de fiets: Een winters Deventer

Bericht door Ardan »

Ik ben weer terug, maar de sneeuw viel enorm tegen. Toch heb ik veel mooie plaatjes geschoten.

Graag zou ik het beheer willen vragen of één van hen deze thread kan verplaatsen naar 'OV op foto en film', aangezien het nou niet bepaald een reisverslag gaat worden. Dan ga ik nu weer even naar de stad en wanneer ik terug ben met een half uurtje ga ik de foto's plaatsen.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ardan op de fiets: Een winters Deventer

Bericht door Daniel »

Verplaatst, zoals je ziet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan op de fiets: Een winters Deventer

Bericht door Ardan »

Dank je wel, Ddrs!
Donderdagmiddag was ik naar mijn moeder gegaan. Kerstavond gevierd, 1e kerstdag ook, en gisteravond laat kwam ik weer thuis. Uit macht der gewoonte ben ik de bus ingesprongen, maar ik was met de fiets gekomen. Eerst dus maar met de bus naar het station heen om de fiets weer op te halen. Mijn halte is weer enigszins begaanbaar en het bordje is weer sneeuwvrij.
Afbeelding
Het busstation is dagenlang één grote blubzooi geweest. Dat is nu gelukkig weer anders.
Afbeelding
En wat zag ik zowaar in de Happie to go? Een AVM!
Afbeelding
Er hing een brief boven die aan de Happie was gestuurd, van dat het reizen voor 2010 voor studenten pas begin januari kan worden opgehaald. En dat als studenten het nu al proberen en het niet lukt, er niks kapot is aan het apparaat.
De sprinter naar Almelo van 14 55 vertrekt van het station.
Afbeelding
Ik pakte mijn fiets en wilde naar het P&R terrein gaan, dat langs het emplacement ligt. Hier kwam ik via het paadje dat van het station naar mijn school leidt. Ondertussen kwam de 4227 binnenrijden als 'sprinter' naar Apeldoorn.
Afbeelding
Een stukje verder stond de 4073 op spoor 1 te wachten op de dingen die komen gaan.
Afbeelding
Het paadje naar school was spekglad. En dat vond mijn fietsje niet zo leuk, hoewel ik hem aan de hand had.
Afbeelding
Rechtsboven mijn school, links het emplacement. Onderaan mijn fietsje die was uitgegleden.
Een stukje verder maakte ik een plaatje van het emplacement waar de laatste restjes sneeuw nog lagen. Een ICM-viertje en een VIRMpje staan te niksen.
Afbeelding
Aan de voorkant van school, op de Handelskade, kwam deze bus als lijn 6 langsscheuren naar het station.
Afbeelding
Lijn 5, ook naar het station, wenst ons prettige feestdagen. Helaas maakte ik de foto net een paar tienden van een seconde te laat. De foto is genomen op de Veenweg. Achteraan de tunnel die onder het emplacement door gaat.
Afbeelding
Aan de andere kant van de tunnel zag ik een koploper, die 5 minuten te laat als trein 1752 langskwam.
Afbeelding
Terug de tunnel door ging ik het spoorwegterrein op. Het voormalige stadsspoor naar de industrieterreinen ligt er hier nog steeds.
Afbeelding
Twee VIRMpjes stonden hier te niksen.
Afbeelding
Bovenop de tunnel kon deze bus als lijn 1, vanachter een verkeerdbord dat de maximale doorrijhoogte aangeeft, vereeuwigd worden.
Afbeelding
Via de IJssel reed ik terug naar huis. En OV is OV, ook als het over water gaat en in verband met kerst niet in bedrijf is: het pontje over de IJssel.
Afbeelding
Als laatste, de spoorbrug die baadt in het laatste zonlicht van vandaag.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Ardan op de fiets: Een winters Deventer

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef: En dat als studenten het nu al proberen en het niet lukt, er niks kapot is aan het apparaat.
hier nog steeds.
Tenzij gefrustreerde studenten op dat ding beginnen te rammen. :twisted:
Verder: leuke plaatjes. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Ardan op de fiets: Een winters Deventer

Bericht door Ardan »

Een nieuw pak sneeuw, dus nieuwe kansen voor winterse plaatjes. Dat heb ik dus ook meteen maar gedaan.
De Sweelinckstraat ligt er mooi bij.
Afbeelding
Vanaf mijn bushalte gezien lijkt de Zwolseweg wel een witte tunnel. Ik ben blij dat ik op oudjaarsdag mooie nieuwe snowboots heb gekregen van mijn moeder, je kunt er heerlijk zonder koude voeten mee door de sneeuwbergen banjeren.
Afbeelding
Het station was ook bedekt met een laag sneeuw. Het is nu nog mooi wit, maar met een paar dagen zal het wel weer een grote blubzooi wezen. Uiterst rechts de 8359 als lijn 3 naar Zandweerd-Platvoet, links ernaast de 8370 als lijn 1 naar de Vijfhoek-ring linksom.
Afbeelding
Om 14 06 stipt vertrekt Sprintertje 2938 naar Apeldoorn.
Afbeelding
Het stationsgebouw uit 1914 ligt er prachtig bij.
Afbeelding
Ook stipt op tijd kwam om 14 17 VIRM 9405 binnenrijden als stoppercity naar Zwolle.
Afbeelding
Een blik over het besneeuwde emplacement.
Afbeelding
ICM-stellen 4238, waarvan hier de eerste twee bakken te zien zijn, 4242 en 4444 kwamen voorrijden naar spoor 2.
Afbeelding
Niet stipt op tijd, maar 10 minuten te laat, kwam de IC naar Berlijn langsrijden met lok 1745 voorop.
Afbeelding
Om 14 35 reed Syntusbus 1485 langs mijn school op weg naar Zutphen. Had alleen last van een Infoxxcrash want het lijnnummer stond er niet op. (Geen flauw idee trouwens hoe Infoxx bij Syntus heet, iemand een idee? :oops: )
Afbeelding
En toen kwam ik weer terug op het busstation. Rechts staat de Syntus 1423 klaar om naar Borculo te rijden. Ernaast staat de Connexxion 8374 klaar als lijn 1, en daarnaast op de achtergrond het TRD-busje dat op zondag als lijn 4 naar Schalkhaar rijdt.
Afbeelding
Ik doe ook maar wat
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten