Joshua naar Vlissingen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Joshua naar Vlissingen

Bericht door Joshua »

Joshua naar Vlissingen

Ik heb oud & nieuw in Vlissingen gevierd. En dat levert dan ook meteen mijn eerste reisverslag op voor dit gezellige forum.
Mijn reis begon voor me deur, op Station Nijmegen Heyendaal. Het station dat nog geen 5 minuten van me vandaan ligt.
Afbeelding
De Hermes bus had de eer mij naar Station Nijmegen te brengen. Het ging om de 1805. Ook al hoort deze natuurlijk niet op Lijn 4 te rijden
Afbeelding
Mijn favoriete trein van Veolia die mij in het begin van me studie zo vaak heeft laten staan moet natuurlijk ook op de foto.
Afbeelding
Ik heb nog een poging gedaan mijn studenten reis product op te halen die dag, helaas crashte het automaat in de Albert Heijn toen ik er mee bezig was. En daarna ben ik mijn reis voort gaan zetten in de intercity naar Roosendaal.
Afbeelding
Zoals je ziet heb ik in Breda een tussenstop gemaakt omdat ik honger had en ik wist dat ze daar een oliebollen kraam op het station hadden. Meteen wou ik wat foto’s maken van de bussen. Maar kan iemand mij de logica van het busstation in Breda vertellen? Ik zie het namelijk niet.
Afbeelding
Na van Breda door te zijn gereisd naar Roosendaal heb ik snel me overstap gemaakt op de stoptrein naar Vlissingen. Eenmaal in Vlissingen meteen maar deze mooie trein op de foto gezet.
Afbeelding
De Zeeuwse Connexxion bussen zijn ook erg leuk. En ze rijden ook op aardgas.
Afbeelding
Ook het interieur ging even op de foto. Helaas niet vanaf voorin in de bus.
Afbeelding
In Vlissingen zag ik ook nog een geweldig busje. Een TUC TUC in vrachtwagen idee. Helaas kreeg ik de chauffeur niet mooi op de foto, maar het was een oude man met een sigaar wat echt een mooi gezicht was.
Afbeelding
De volgende ochtend ben ik weer terug gegaan. Ik stond keurig 1 januari 2010 klaar met mijn studenten OV-chipkaart. Maar de chauffeur vertelde mij dat bij hun OV-chipkaarten nog niet geldig waren. Ik gaf aan dat dit mijn studenten OV-chipkaart was en geen papieren kaart meer had gekregen. En toen mocht ik gewoon door lopen. Toch wel handig dat ik dus gratis naar het station mocht. Vervolgens ben ik met de Intercity naar Roosendaal gegaan waar ik vervolgens de overstap heb genomen naar Nijmegen. En hier eindigt dan ook mijn reisverslag. Want op de terugweg ben ik wat minder actief geweest met mijn camera en heb ik ook niet heel erg gelet op het OV om me heen.

Voor een compleet foto overzicht verwijs ik jullie hierheen: http://cid-8f8327b2a5aa1969.skydrive.li ... 2001-01-10
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13037
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Joshua naar Vlissingen

Bericht door Ardan »

In Breda heb je links de stadslijnen en rechts de streekbussen staan, dus er zit wel degelijk een logica in :wink:
Ik doe ook maar wat
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Joshua naar Vlissingen

Bericht door tsov »

Leuk verslagje! Maar die tuc-tuc-busjes zoals jij ze noemt (Ape's) zijn toch redelijk veel voorkomend. Zeker hier in Amsterdam zie je ze overal rondcrossen.
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Joshua naar Vlissingen

Bericht door STF »

wikipedia schreef:2006-to now - Ape Classic, built in India with a Lombardini 422cc Diesel engine.
Lombardini Diesel... Oftewel er zit een grasmaaier motor in... :lol:
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50903
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Joshua naar Vlissingen

Bericht door Suus »

Ze roesten volgens mij ook waar je bijstaat :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Joshua naar Vlissingen

Bericht door Joshua »

tsov schreef:Leuk verslagje! Maar die tuc-tuc-busjes zoals jij ze noemt (Ape's) zijn toch redelijk veel voorkomend. Zeker hier in Amsterdam zie je ze overal rondcrossen.
Nou goed ik zag ze voor het eerst en vond ze best grapig. :mrgreen:
|Pim|
Berichten: 430
Lid geworden op: za 09 mei 2009, 16:53
Locatie: Breda

Re: Joshua naar Vlissingen

Bericht door |Pim| »

Leuke foto's.

Was het leuk geweest?
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Joshua naar Vlissingen

Bericht door Joshua »

Ik wou btw eigenlijk ook nog de Fast Ferrys op de foto zetten die van Vlissingen naar Breskens gaan. Helaas had ik hier geen tijd meer voor. Maar ik kom vaker in Vlissingen, dus die houden jullie van mij tegoed ;)
|Pim| schreef:Leuke foto's.

Was het leuk geweest?
Ja zeker. Wel leuk om oud & nieuw aan zee te vieren :D
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Joshua naar Vlissingen

Bericht door Justin »

Die Ferry's zijn leuk :pos:. De vreetkeet in Breskens is aan te bevelen, weet alleen niet of die in de winter open is :@
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Stefan
Berichten: 4304
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Joshua naar Vlissingen

Bericht door Stefan »

Hoewel die grote PSD pont toch echt leuker was. :lol: Och, wat heb ik vaak op die grote veren gestaan als klein kindje. :mrgreen:

Toffe platen overigens, Joshua! :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten