Banaantjes en meer spotten op Schiedam Centrum

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Banaantjes en meer spotten op Schiedam Centrum

Bericht door mb90 »

Vanmiddag ging ik na de jacht op de O405N-en op zoek naar de Banaantjes voor de Stoptrein Rotterdam Centraal - Vlaardingen Centrum v.v. Maar, er kwamen ook nog genoeg andere treintjes langs. Een kort overzichtje.

Eerst kwam Sprinter 2976 als Sprinter 4250 naar Maassluis West:
Afbeelding

Daarna kwam een flink vertraagde BeNeLux met loc 1183 ervoor naar Amsterdam Centraal langs:
Afbeelding

Tussendoor kwam er even een metro richting Spijkenisse langs:
Afbeelding

Achter die vertraagde BeNeLux zat een iets vertraagde IC 2152 met de 9520 voorop naar Amsterdam Centraal:
Afbeelding

Hierdoor kwam er voor de Stoptrein naar Den Haag Centraal van 16:37 uur een leuke spoorwijziging. Met 4 omroepen werd duidelijk dat hij niet op spoor 5 binnenkwam, maar op spoor 2. :) Het normale spoor voor de Hoekse Lijn dus. Zo worden de wissels ten westen van Schiedam Centrum ook weer eens gebruikt:
Afbeelding

Hierna kwam er weer een metro langs. Dit keer naar Schiedam Centrum:
Afbeelding

Na die metro kwam eindelijk de eerste Banaan langs. Deze 2013 als Stoptreintje naar Vlaardingen Centrum:
Afbeelding

En de Banaan 2022 in de andere richting kwam ook gelijk langs:
Afbeelding

Hierna ging de zon helaas weer weg, maar wel kwam Sprinter 2990 als Sprinter 4152 naar Hoek van Holland nog langs:
Afbeelding

Hier vlak achter op spoor 5 reed de Sneltrein naar Amsterdam Centraal:
Afbeelding

Daarna kwam de Sprinter naar Rotterdam Centraal langs:
Afbeelding

En tot slot flink ingezoomd op deze Sprinter:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banaantjes en meer spotten op Schiedam Centrum

Bericht door Daniel »

En jij zwaait niet eens even zeg... die banaan 2022 halteerde net in Schiedam toen ik er in de 1963 doorheen stoof :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Banaantjes en meer spotten op Schiedam Centrum

Bericht door mb90 »

Dat moet dan een half uur later geweest zijn, want ik heb geen ICRm gezien vandaag. Wel ICK, maar dat was de 1961. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Banaantjes en meer spotten op Schiedam Centrum

Bericht door Daniel »

Heb me nooit gerealiseerd dat die 14100-serie zo snel z'n ritjes heen en weer naar Vlaardingen maakt, maar 'n half uur eerder is inderdaad dezelfde omloop...
Dan heb je er ook niet lang gestaan trouwens: die BNL 9233 met de 1183 had +20 en zal dus 10 minuten voor de 1961 zijn doorgekomen (als ze beide op tijd zijn kruisen ze in Schiedam, dus je had nog geluk voor de foto). En die 1961 hoort in Rotterdam alweer de 4150 van je laatste foto tegen te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten