Van alles spotten op Den Haag Laan van NOI

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Van alles spotten op Den Haag Laan van NOI

Bericht door mb90 »

Gistermiddag kwam ik tussen 16:15 en 16:35 uur na een rit met HTM-Buslijn 28 (een lijntje wat ik nog niet gehad had) op Den Haag Laan van NOI terecht. Om de tijd tot de Stoptrein naar Rijswijk te doden besloot ik de tijd te vullen met wat foto's van datgene wat er langs kwam.

Als eerst was er een ontmoeting tussen een Plan T en V uit vermoedelijk de Sneltrein 3400 (Den Haag Centraal - Hoorn v.v.):
Afbeelding

Daarna kwam er op spoor 1 een metro van de RET langs. De 5263 met nog een Teetje erachter naar Den Haag Centraal:
Afbeelding

Hier vlak achter zat RegioCitadis 4030 als Lijn 4 naar De Uithof:
Afbeelding

Daarna kwamen er 12 bakken VIRM als Sneltrein 2600 naar Den Haag Centraal langsgedenderd. Een mooi gezicht om zo'n lange trein uit een boog te zien komen:
Afbeelding

Hierna kwam er weer een RegioCitadis langs. Dit keer de 4024 als Lijn 3 naar Loosduinen:
Afbeelding

Daarna reed beneden ineens HTM-Bus 116 als Buslijn 23 naar Kijkduin. Dit is volgens mij de enige bus van de HTM met een LED-display. Ik zag hem laat en dat zorgde voor deze snelle foto:
Afbeelding

Daarna kwam op spoor 5 de Benelux naar Brussel met loc 1184 ervoor:
Afbeelding

En hierna kwam er alweer een RegioCitadis langs. Nu de 4009 als Lijn 4 naar De Uithof:
Afbeelding

Toen was de Stoptrein 5063 (Leiden --> Dordrecht) in aantocht. Hiermee ging ik naar Rijswijk om vanaf daar met de Buslijnen 30, 31 en 35 naar Hoek van Holland te gaan. Op Den Haag HS heb ik overigens Reiziger Ddrs niet gezien :wink:. In Rijswijk (waar het station overigens ruikt naar een rioollucht) kwam ik de 116 weer tegen :). Hier naast een MAN Caetano als Buslijn 130 naar Den Haag Grote Markt:
Afbeelding
waldo79
Berichten: 7638
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Van alles spotten op Den Haag Laan van NOI

Bericht door waldo79 »

Grote Markt, eindpunt van een buslijn?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Van alles spotten op Den Haag Laan van NOI

Bericht door Daniel »

mb90 schreef:Op Den Haag HS heb ik overigens Reiziger Ddrs niet gezien :wink:. In Rijswijk (waar het station overigens ruikt naar een rioollucht) kwam ik de 116 weer tegen :).
Ik jou ook niet, maar de 5063 wel :wink: Nu is dat ook wel verklaarbaar... de twee stellen waaruit dat treintje bestond stonden precies met de koppeling naast de trap, dus hoefde er niet langs te lopen om de nummertjes van beide stellen te zien.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
htm_tram
Berichten: 1369
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 08:35

Re: Van alles spotten op Den Haag Laan van NOI

Bericht door htm_tram »

*
Laatst gewijzigd door htm_tram op wo 10 sep 2008, 14:23, 2 keer totaal gewijzigd.
Zet CFL ineens gelede bussen in op lijn 112...
Zullen er wel te veel hobbyisten mee reizen...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Van alles spotten op Den Haag Laan van NOI

Bericht door deadlock »

Wat een mooie foto's. Mooi weer, mooie treinen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Van alles spotten op Den Haag Laan van NOI

Bericht door Chauf21 »

waldo79 schreef:Grote Markt, eindpunt van een buslijn?
Jup, de 130 rijdt tussen Delft en Den Haag (Grote Markt).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten