Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Aangezien het einde van de DB Regio met bijbehorende n-wagens (waarschijnlijk...) zo onderdehand wel begint te naderen in Venlo, vandaag eens wat plaatjes gemaakt in die omgeving.
De fototocht begon op de 'berg' van Venlo (beter gezegd: een Maasterras). Daar kwam tegen 10 uur met ca. 5-10 minuten vertraging het setje langs, met de loc aan de 'goede' zijde :) . Zijkant van de trein is helaas wat donker, maar bij langere belichting had je waarschijnlijk een overbelichte voorkant gekregen door het gereflecteerde zonlicht...
Vervolgens de trein naar Kaldenkirchen gepakt. Aldaar kunnen de passagiers overstappen op de eurobahn, welke enkele minuten later vertrekt. De FLIRT's zijn nog niet in Nederland toegelaten namelijk.
Vanaf de andere kant ziet dat er zo uit:
Het station heeft nog oude Zugzielanzeigers, helaas niet meer werkend:
Intussen was het alweer middag geworden, en ben ik even richting Breyell gelopen. Vlak voor het station trof ik deze 2 FLIRT's aan:
't Was een heerlijk zonnig dagje iig! *O*
De fototocht begon op de 'berg' van Venlo (beter gezegd: een Maasterras). Daar kwam tegen 10 uur met ca. 5-10 minuten vertraging het setje langs, met de loc aan de 'goede' zijde :) . Zijkant van de trein is helaas wat donker, maar bij langere belichting had je waarschijnlijk een overbelichte voorkant gekregen door het gereflecteerde zonlicht...
Vervolgens de trein naar Kaldenkirchen gepakt. Aldaar kunnen de passagiers overstappen op de eurobahn, welke enkele minuten later vertrekt. De FLIRT's zijn nog niet in Nederland toegelaten namelijk.
Vanaf de andere kant ziet dat er zo uit:
Het station heeft nog oude Zugzielanzeigers, helaas niet meer werkend:
Intussen was het alweer middag geworden, en ben ik even richting Breyell gelopen. Vlak voor het station trof ik deze 2 FLIRT's aan:
't Was een heerlijk zonnig dagje iig! *O*
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Strakke platen! Blijf het mooie dingen vinden, die FLIRT's. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Rijden ze altijd met gekoppelde stellen naar Kaldenkirchen?
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Nee, ben ook losse FLIRT's tegengekomen. Ook rijden niet altijd de geel-witte FLIRT's (zoals hierboven) op de RE13, maar er komen ook varianten voor van de RRX (zie een foto hier).
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Wordt er van die pendel Venlo-Kaldenkirchen eigenlijk veel gebruik gemaakt?
Mijn Flickr account.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Ik was wel benieuwd, dus ben ik zojuist even op en neer naar Kaldenkirchen gegaan (binnen Nederland is het toch gratis he...). Uit de NS-automaat een retourtje Venlo (Gr.)-Kaldenkirchen gehaald en toen op pad gegaan. Aangezien in Duitsland alles dicht was vandaag zat de trein richting Venlo hartstikke vol. In het halfuurtje wat ik in Kaldenkirchen moest wachten heb ik heerlijk genoten van de nostalgie, de vergane glorie, de Silberlinge-rijtuigen en het zonnetje :)Timon91 schreef:Wordt er van die pendel Venlo-Kaldenkirchen eigenlijk veel gebruik gemaakt?
Mijn Flickr account.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Paste het een beetje trouwens, in die 3 rijtuigen? Toen ik er was, moesten er behoorlijk wat mensen staan...
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Nauwelijks, het was wel proppen. Die trein van Eurobahn heeft 6 rijtuigen, en als alles dan in 3 silberlinge rijtuigen moet is het inderdaad wel wat krapjes
Mijn Flickr account.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Volgens mij heeft Eurobahn ook vierdelige FLIRT's rijden. Maar ook dan blijft het natuurlijk krap.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Ik ben inmiddels alweer een maand geleden naar Düsseldorf geweest op een maandag. Toen reden er een stuk meer rijtuigen mee, en hoefde ik pas op Möngengladbach Hbf over te stappen. Wanneer geldt Kaldenkirchen als overstappunt, en wanneer Mönchengladbach Hbf?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Same here. Vorige twee keer was het overstappen op MGB, waarbij beide treinen met n-wagens reden, een stuk of 6-7. Prettige overstap, en je staat normaal toch 10 minuten kop te maken, dus voor de dienstregeling maakt het niet uit.
Ik doe ook maar wat
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Volgens de vertrekstaten op station Venlo eindigt elke trein nu in Kaldenkirchen, en moet je daar overstappen.
Mijn Flickr account.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Was het niet zo dat de FLIRT'en en van de Eurobahn nu alleen nog niet in Nederland toegelaten zijn? Dan is het natuurlijk logischer de normale dienst in Duitsland te rijden en alleen nog te pendelen tussen Kaldenkirchen en Venlo
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Sinds 1 april (geen grap ;) ), sindsdien wordt er ook met 3 i.p.v. 5 n-wagens gereden.NS-Reiziger schreef:Wanneer geldt Kaldenkirchen als overstappunt, en wanneer Mönchengladbach Hbf?
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Toevallig vond ik net mijn vervoersbewijs van die dag terug. Was inderdaad voor die datum dat ik die reis maakte, en wel 29 maart. Wat gaat de tijd toch hard. :)
Inderdaad heel logisch, de grootste groep reizigers heeft hierdoor geen overstap waar men anders door Nederlandse bureaucratie had moeten overstappen op Mönchengladbach. Men heeft dit echter als een 1-minuut overstap uitgevoerd, zeker voor de reiziger met veel bagage een ramp. Zelf heb ik met een groep van ong. 20 man die verbinding gebruikt om in Düsseldorf op de ICE te stappen, als we diezelfde reis vandaag hadden gemaakt was het een uur vroeger vertrekken geworden vrees ik.Reiziger Ddrs schreef:Was het niet zo dat de FLIRT'en en van de Eurobahn nu alleen nog niet in Nederland toegelaten zijn? Dan is het natuurlijk logischer de normale dienst in Duitsland te rijden en alleen nog te pendelen tussen Kaldenkirchen en Venlo
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Dat valt wel mee hoor volgens mij. De treinen wachten op elkaar en ze vertrekken ook niet voordat iedereen erin zit. De display op de Eurobahn trein laat ook gewoon "Venlo (NL)" zien, maar dan wordt alleen het laatste stukje van de dienst door een andere trein (en ook een ander bedrijf...) gereden.
Mijn Flickr account.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Ik vind het maar een raar verhaal. Ik heb altijd begrepen dat die FLIRTS in NL helemaal geen toelating nodig hebben omdat ze strikt genomen niet het NLse net op gaan, aangezien ze in Venlo niet verder komen dan de omschakelbare bovenleidings-secties. Waarom is het nu opeens wel een probleem?
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Omdat je wel degelijk op het Nederlandse net rijdt, ook al is de stroomvoorziening dan nog wel gewoon 15 kV. Vanaf Vlgr tot Vl (toch nog zo'n 3km) bevinden zich bijvoorbeeld ook enkele NL'se overwegen en tevens is ook het seinsysteem Nederlands.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Okee, en waar hangt die toelating nu nog op slash hoe lang gaat dat nog duren?
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39208
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Da's toch precies dezelfde als tussen Rsdg en Rsd? En in Rsd komen ook diverse Belgische locs die geen toelating voor Nederland hebben...BR628 schreef:Omdat je wel degelijk op het Nederlandse net rijdt, ook al is de stroomvoorziening dan nog wel gewoon 15 kV. Vanaf Vlgr tot Vl (toch nog zo'n 3km) bevinden zich bijvoorbeeld ook enkele NL'se overwegen en tevens is ook het seinsysteem Nederlands.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Tja, dat begrijp ik ook niet. Voor zover ik weet is het een grensstation en daar zou alles moeten mogen komen...
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Alles lijkt me een beetje teveel van het goede. Hoe zou je het vinden als er met stokoude rijtuigen van de 19e eeuw uit Rusland komen (uiteraard zijn ze ook daar niet meer goedgekeurd...)
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Alles wat in het buurland goedgekeurd is, wat zou je daarvan zeggen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...
Bedenk me net nog iets: hadden we zo onderhand ook niet iets als een Europese toelating of iets dergelijks? Als je zoiets hebt, mag dat spul direct alle landen in...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten