Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Cookie »

Aangezien het einde van de DB Regio met bijbehorende n-wagens (waarschijnlijk...) zo onderdehand wel begint te naderen in Venlo, vandaag eens wat plaatjes gemaakt in die omgeving.

De fototocht begon op de 'berg' van Venlo (beter gezegd: een Maasterras). Daar kwam tegen 10 uur met ca. 5-10 minuten vertraging het setje langs, met de loc aan de 'goede' zijde :) . Zijkant van de trein is helaas wat donker, maar bij langere belichting had je waarschijnlijk een overbelichte voorkant gekregen door het gereflecteerde zonlicht...
Afbeelding

Vervolgens de trein naar Kaldenkirchen gepakt. Aldaar kunnen de passagiers overstappen op de eurobahn, welke enkele minuten later vertrekt. De FLIRT's zijn nog niet in Nederland toegelaten namelijk.
Afbeelding

Vanaf de andere kant ziet dat er zo uit:
Afbeelding

Het station heeft nog oude Zugzielanzeigers, helaas niet meer werkend:
Afbeelding

Intussen was het alweer middag geworden, en ben ik even richting Breyell gelopen. Vlak voor het station trof ik deze 2 FLIRT's aan:
Afbeelding

't Was een heerlijk zonnig dagje iig! *O*
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Stefan »

Strakke platen! Blijf het mooie dingen vinden, die FLIRT's. :pos:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Willem
Berichten: 135
Lid geworden op: za 17 apr 2010, 17:40

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Willem »

Rijden ze altijd met gekoppelde stellen naar Kaldenkirchen?
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Cookie »

Nee, ben ook losse FLIRT's tegengekomen. Ook rijden niet altijd de geel-witte FLIRT's (zoals hierboven) op de RE13, maar er komen ook varianten voor van de RRX (zie een foto hier).
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Timon91 »

Wordt er van die pendel Venlo-Kaldenkirchen eigenlijk veel gebruik gemaakt?
Mijn Flickr account.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door BR628 »

Ik hop even mee als het mag :)

Afbeelding
Treinstel 6.04 in RRX bestickering en de 7.07 in standaard Eurobahn livrei hebben zojuist het station van Breyell achter zich gelaten als ERB 92343 naar Hamm(Westf). Zaterdag 24 april 2010
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Timon91 »

Timon91 schreef:Wordt er van die pendel Venlo-Kaldenkirchen eigenlijk veel gebruik gemaakt?
Ik was wel benieuwd, dus ben ik zojuist even op en neer naar Kaldenkirchen gegaan (binnen Nederland is het toch gratis he...). Uit de NS-automaat een retourtje Venlo (Gr.)-Kaldenkirchen gehaald en toen op pad gegaan. Aangezien in Duitsland alles dicht was vandaag zat de trein richting Venlo hartstikke vol. In het halfuurtje wat ik in Kaldenkirchen moest wachten heb ik heerlijk genoten van de nostalgie, de vergane glorie, de Silberlinge-rijtuigen en het zonnetje :)
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Cookie »

Paste het een beetje trouwens, in die 3 rijtuigen? Toen ik er was, moesten er behoorlijk wat mensen staan...
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Timon91 »

Nauwelijks, het was wel proppen. Die trein van Eurobahn heeft 6 rijtuigen, en als alles dan in 3 silberlinge rijtuigen moet is het inderdaad wel wat krapjes :mrgreen:
Mijn Flickr account.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Gekko123 »

Volgens mij heeft Eurobahn ook vierdelige FLIRT's rijden. Maar ook dan blijft het natuurlijk krap.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Ruben »

Ik ben inmiddels alweer een maand geleden naar Düsseldorf geweest op een maandag. Toen reden er een stuk meer rijtuigen mee, en hoefde ik pas op Möngengladbach Hbf over te stappen. Wanneer geldt Kaldenkirchen als overstappunt, en wanneer Mönchengladbach Hbf?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13014
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Ardan »

Same here. Vorige twee keer was het overstappen op MGB, waarbij beide treinen met n-wagens reden, een stuk of 6-7. Prettige overstap, en je staat normaal toch 10 minuten kop te maken, dus voor de dienstregeling maakt het niet uit.
Ik doe ook maar wat
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Timon91 »

Volgens de vertrekstaten op station Venlo eindigt elke trein nu in Kaldenkirchen, en moet je daar overstappen.
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Daniel »

Was het niet zo dat de FLIRT'en en van de Eurobahn nu alleen nog niet in Nederland toegelaten zijn? Dan is het natuurlijk logischer de normale dienst in Duitsland te rijden en alleen nog te pendelen tussen Kaldenkirchen en Venlo :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Cookie »

NS-Reiziger schreef:Wanneer geldt Kaldenkirchen als overstappunt, en wanneer Mönchengladbach Hbf?
Sinds 1 april (geen grap ;) ), sindsdien wordt er ook met 3 i.p.v. 5 n-wagens gereden.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Ruben »

Toevallig vond ik net mijn vervoersbewijs van die dag terug. Was inderdaad voor die datum dat ik die reis maakte, en wel 29 maart. Wat gaat de tijd toch hard. :)
Reiziger Ddrs schreef:Was het niet zo dat de FLIRT'en en van de Eurobahn nu alleen nog niet in Nederland toegelaten zijn? Dan is het natuurlijk logischer de normale dienst in Duitsland te rijden en alleen nog te pendelen tussen Kaldenkirchen en Venlo :wink:
Inderdaad heel logisch, de grootste groep reizigers heeft hierdoor geen overstap waar men anders door Nederlandse bureaucratie had moeten overstappen op Mönchengladbach. Men heeft dit echter als een 1-minuut overstap uitgevoerd, zeker voor de reiziger met veel bagage een ramp. Zelf heb ik met een groep van ong. 20 man die verbinding gebruikt om in Düsseldorf op de ICE te stappen, als we diezelfde reis vandaag hadden gemaakt was het een uur vroeger vertrekken geworden vrees ik.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Timon91 »

Dat valt wel mee hoor volgens mij. De treinen wachten op elkaar en ze vertrekken ook niet voordat iedereen erin zit. De display op de Eurobahn trein laat ook gewoon "Venlo (NL)" zien, maar dan wordt alleen het laatste stukje van de dienst door een andere trein (en ook een ander bedrijf...) gereden.
Mijn Flickr account.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Fles »

Ik vind het maar een raar verhaal. Ik heb altijd begrepen dat die FLIRTS in NL helemaal geen toelating nodig hebben omdat ze strikt genomen niet het NLse net op gaan, aangezien ze in Venlo niet verder komen dan de omschakelbare bovenleidings-secties. Waarom is het nu opeens wel een probleem? :?:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door BR628 »

Omdat je wel degelijk op het Nederlandse net rijdt, ook al is de stroomvoorziening dan nog wel gewoon 15 kV. Vanaf Vlgr tot Vl (toch nog zo'n 3km) bevinden zich bijvoorbeeld ook enkele NL'se overwegen en tevens is ook het seinsysteem Nederlands.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Fles »

Okee, en waar hangt die toelating nu nog op slash hoe lang gaat dat nog duren? :?:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39097
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Daniel »

BR628 schreef:Omdat je wel degelijk op het Nederlandse net rijdt, ook al is de stroomvoorziening dan nog wel gewoon 15 kV. Vanaf Vlgr tot Vl (toch nog zo'n 3km) bevinden zich bijvoorbeeld ook enkele NL'se overwegen en tevens is ook het seinsysteem Nederlands.
Da's toch precies dezelfde als tussen Rsdg en Rsd? En in Rsd komen ook diverse Belgische locs die geen toelating voor Nederland hebben...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Daan »

Tja, dat begrijp ik ook niet. Voor zover ik weet is het een grensstation en daar zou alles moeten mogen komen...
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Gekko123 »

Alles lijkt me een beetje teveel van het goede. Hoe zou je het vinden als er met stokoude rijtuigen van de 19e eeuw uit Rusland komen (uiteraard zijn ze ook daar niet meer goedgekeurd...)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Ruben »

Alles wat in het buurland goedgekeurd is, wat zou je daarvan zeggen?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Bericht door Daan »

Bedenk me net nog iets: hadden we zo onderhand ook niet iets als een Europese toelating of iets dergelijks? Als je zoiets hebt, mag dat spul direct alle landen in...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten