Pagina 3 van 3

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Geplaatst: vr 30 jul 2010, 00:54
door Ruben
Ik vraag me ook nog steeds af in welke context dit geheel is te plaatsen als we het hebben over de regelgeving van de EU waardoor spoorwegmaterieel toegelaten wordt in elke lidstaat zodra deze in 1 ervan goedgekeurd is. Iemand daar meer duidelijkheid over?

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Geplaatst: vr 30 jul 2010, 09:51
door Daan
Nee, ik snap er werkelijk geen barst van... Waarom 4 bakken wel toegelaten en 5 niet? Wat is het verschil tussen die twee nou, behalve de lengte? Wordt onderhand zo ziek van die vage regels. Dacht dat het ooit één Europa moest worden... :?

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Geplaatst: vr 30 jul 2010, 16:36
door Karl
Ik vind het sowieso vreemd dat Venlo grens - Venlo niet 'Duits' is, net zoals Roosendaal - Roosendaal grens ook beter 'Belgisch' kan zijn. Als je Duitsland of België niet in hoeft, dan heb je daar toch niets te zoeken.

Wat betreft vier en vijf bakken, zal wel iets met de massa of het vermogen te maken hebben, zodat het langer duurt voordat je stilstaat...

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Geplaatst: vr 30 jul 2010, 16:41
door Daan
Karl schreef:Ik vind het sowieso vreemd dat Venlo grens - Venlo niet 'Duits' is, net zoals Roosendaal - Roosendaal grens ook beter 'Belgisch' kan zijn. Als je Duitsland of België niet in hoeft, dan heb je daar toch niets te zoeken.
Duits in de zin van...? Staat 15kv op de waslijn daar, dus in dat opzicht Duits.

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Geplaatst: vr 30 jul 2010, 16:49
door Karl
Dat daar het Duitse regelement geldt. Net zoals ICMm niet meer in Bad Bentheim mag/kan komen, met zo'n inflexibiliteit wordt het treinproduct niet beter op.

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Geplaatst: za 31 jul 2010, 12:46
door Vinny
NS-Reiziger schreef:Ik vraag me ook nog steeds af in welke context dit geheel is te plaatsen als we het hebben over de regelgeving van de EU waardoor spoorwegmaterieel toegelaten wordt in elke lidstaat zodra deze in 1 ervan goedgekeurd is. Iemand daar meer duidelijkheid over?
Ja dat klopt, tenzij de treinen niet passen op de infrastructuur, of het door de autoriteiten als "onveilig" wordt bestempeld. Kortom in 99,9% van de gevallen is deze richtlijn een wassen neus... :|

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Geplaatst: za 31 jul 2010, 15:42
door reisthijs
Daan schreef:Nee, ik snap er werkelijk geen barst van... Waarom 4 bakken wel toegelaten en 5 niet? Wat is het verschil tussen die twee nou, behalve de lengte?
Blijkbaar ziet men het als twee verschillende materieeltypen, die los van elkaar goedgekeurd moeten worden?

Re: Even de grens opgezocht met FLIRT'en...

Geplaatst: ma 02 aug 2010, 18:33
door Fles
Karl schreef:Ik vind het sowieso vreemd dat Venlo grens - Venlo niet 'Duits' is, net zoals Roosendaal - Roosendaal grens ook beter 'Belgisch' kan zijn. Als je Duitsland of België niet in hoeft, dan heb je daar toch niets te zoeken.
:lol: Goede stelling :pos: