Een weekend omleidingen in Den Dolder en Hegelsom en meer
Geplaatst: di 27 apr 2010, 22:10
Dit weekend besloot ik met het mooie weer en wat leuke omleidingen in het vooruitzicht om hiervan wat foto's te gaan maken. Op zaterdagmiddag/avond na het werken in Den Dolder en op zondagmiddag in Hegelsom (bij station Horst-Sevenum).
Het begon dus zaterdagmiddag na het werken in Den Dolder. Daar kwam ik na een bezoekje aan de plaatselijke AH een busje tegen op lijn 59 naar Hilversum:
Na het avondeten op een zonnig terrasje ging ik weer terug naar het spoor. Daar kwam al snel een eerste omgeleide trein langs en wel de 690760 vanuit Leeuwarden en Groningen naar Utrecht Centraal i.p.v. Schiphol met de ICMm 4045 voorop:
Vlak erachter volgde 2x Plan V die de 5560 vanuit Baarn naar Utrecht reden:
Een klein half uurtje later volgde weer een ICM-combi met nu de opvallende 4248 voorop en de net gereviseerde 4205 achterop als IC 562 naar Den Haag en Rotterdam:
Op 3 minuten gevolgd door weer een omgeleide trein en dit keer een leuke. Het is namelijk IC 144 die door loc 1755 naar Utrecht getrokken wordt:
Als afsluiter van deze dag dezelfde stam, maar nu in Utrecht waar he met loc 1770 voorop klaar staat voor vertrek als IC 243:
Dan naar de zondag. Toen ging het in de ochtend langs de bollenvelden (zonder foto's) om daarna via Amsterdam Centraal naar Hegelsom te gaan. In Amsterdam kon nog net een leuke combi vastgelegd worden, namelijk deze Railion 6497 met EN 446 opweg naar de Watergraafsmeer:
Toen kwam ik rond 13:00 uur aan in Horst-Sevenum en liep ik daarna naar de westkant van de welbekende boog aldaar. Het wachten op een trein daar was geen straf, want de thermometer wees inmiddels een zomerse 25 graden aan en met een licht zonnetje was dat dus goed te doen.
Om 13:40 uur volgden er cargo's uit beide richtingen. Dat werd dus snel klikken. Eerst de ACTS 7105 met de Mortara-shuttle opweg naar Rotterdam:
En direct daarna de omgeleide Linz-shuttle van RTB met de V262 voorop opweg richting Venlo en verder:
Vlak achter RTB zat een ICE. Dit was deze 4654 als ICE 125 naar Frankfurt:
Na wat gebruikelijke treinen volgde een kleine 45 minuten later de ICE richting Utrecht. Dit was deze 4683 als ICE 126:
Vlak daarna volgde weer een omgeleide trein. Dit keer deze kolentrein met 2 189-ers voorop. Rechts ervan is met de stofwolk (niet van de trein overigens) ook goed te zien dat het al een tijdje erg droog is :
Nu even geen omgeleide trein, maar een VIRM. Wel een opvallende, want het is de Lekker-lezen-in-de-trein-VIRM 9514 als IC 1952 naar Den Haag:
Een half uurtje later was er weer een cargo en wel deze containertrein opweg naar Rotterdam met de Railion 189 048 voorop:
De leukste trein werd echter voor het laatst bewaard, want om 15:10 uur was ik al aan het inpakken om met de trein van 15:31 uur naar Rotterdam te gaan voor de bekerfinale, totdat ineens de SBB 186 182 met de eerst niet rijdende DBM-trein naar Amsterdam langskwam. :) :
Het begon dus zaterdagmiddag na het werken in Den Dolder. Daar kwam ik na een bezoekje aan de plaatselijke AH een busje tegen op lijn 59 naar Hilversum:
Na het avondeten op een zonnig terrasje ging ik weer terug naar het spoor. Daar kwam al snel een eerste omgeleide trein langs en wel de 690760 vanuit Leeuwarden en Groningen naar Utrecht Centraal i.p.v. Schiphol met de ICMm 4045 voorop:
Vlak erachter volgde 2x Plan V die de 5560 vanuit Baarn naar Utrecht reden:
Een klein half uurtje later volgde weer een ICM-combi met nu de opvallende 4248 voorop en de net gereviseerde 4205 achterop als IC 562 naar Den Haag en Rotterdam:
Op 3 minuten gevolgd door weer een omgeleide trein en dit keer een leuke. Het is namelijk IC 144 die door loc 1755 naar Utrecht getrokken wordt:
Als afsluiter van deze dag dezelfde stam, maar nu in Utrecht waar he met loc 1770 voorop klaar staat voor vertrek als IC 243:
Dan naar de zondag. Toen ging het in de ochtend langs de bollenvelden (zonder foto's) om daarna via Amsterdam Centraal naar Hegelsom te gaan. In Amsterdam kon nog net een leuke combi vastgelegd worden, namelijk deze Railion 6497 met EN 446 opweg naar de Watergraafsmeer:
Toen kwam ik rond 13:00 uur aan in Horst-Sevenum en liep ik daarna naar de westkant van de welbekende boog aldaar. Het wachten op een trein daar was geen straf, want de thermometer wees inmiddels een zomerse 25 graden aan en met een licht zonnetje was dat dus goed te doen.
Om 13:40 uur volgden er cargo's uit beide richtingen. Dat werd dus snel klikken. Eerst de ACTS 7105 met de Mortara-shuttle opweg naar Rotterdam:
En direct daarna de omgeleide Linz-shuttle van RTB met de V262 voorop opweg richting Venlo en verder:
Vlak achter RTB zat een ICE. Dit was deze 4654 als ICE 125 naar Frankfurt:
Na wat gebruikelijke treinen volgde een kleine 45 minuten later de ICE richting Utrecht. Dit was deze 4683 als ICE 126:
Vlak daarna volgde weer een omgeleide trein. Dit keer deze kolentrein met 2 189-ers voorop. Rechts ervan is met de stofwolk (niet van de trein overigens) ook goed te zien dat het al een tijdje erg droog is :
Nu even geen omgeleide trein, maar een VIRM. Wel een opvallende, want het is de Lekker-lezen-in-de-trein-VIRM 9514 als IC 1952 naar Den Haag:
Een half uurtje later was er weer een cargo en wel deze containertrein opweg naar Rotterdam met de Railion 189 048 voorop:
De leukste trein werd echter voor het laatst bewaard, want om 15:10 uur was ik al aan het inpakken om met de trein van 15:31 uur naar Rotterdam te gaan voor de bekerfinale, totdat ineens de SBB 186 182 met de eerst niet rijdende DBM-trein naar Amsterdam langskwam. :) :