Fles een weekendje naar Hagen, deel 1

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Fles een weekendje naar Hagen, deel 1

Bericht door Fles »

Al in februari had ik, heel enthousiast, al een weekendje in een hotel in Hagen geboekt, omdat het toen goedkoop was en ik er vanuit ging dat ik eind mei wel voldoende fit zou zijn voor zoeen escapade. En dus vertrok ik vrijdagmiddag na m'n werk via Nijmegen en Venlo naar Hagen. Veel meer dan dat zat er voor de vrijdag niet in. Daarom hier alleen wat foto's van de zaterdag en de zondag.

Dortmund Hbf, 22 mei 2010. Twee treinstellen type LINT41 staan klaar om als RB53 Ardey-Bahn te vertrekken naar Schwerte (Ruhr), een stukje van ongeveer 20 km.

Afbeelding

Schwerte (Ruhr), 22 mei 2010. Een dieseltreinstel BR628 komt voorrijden als RegionalExpress naar Warburg.

Afbeelding

Ik neem deze trein tot de eerste halte, Fröndenberg. Daar stap ik over in de LINT naar Winterberg. Alleen had ik er even niet aan gedacht dat er in een LINT weliswaar ongeveer 377 fietsen gaan, maar dan geen mensen meer. Op zaterdagochtend met stralend weer vanuit het Ruhrgebiet naar het Sauerland willen... Ik had kunnen weten dat het een slecht plan was :X Maar goed. In Fröndenberg nog even gecargospot 8-)

Afbeelding

Lach maar, het belangrijkste staat erop :D

Vanuit Winterberg reed ik via Bestwig naar de oostrand van NRW, Warburg. Daarvandaan een eind richting het noorden, naar Altenbeken (bekend van het viaduct) en Paderborn. In Paderborn hangt een fraaie gedenkplaquette:

Afbeelding

Op de terugweg richting mijn hotel in Hagen werd in Unna nog even fijntjes aangegeven wie de schuld heeft van de nog steeds gedwongen overstap in Kaldenkirchen:

Afbeelding

Dan de zondag. Ik had mijn oog laten vallen op twee bordjesrijke lijntjes die vanuit Bielefeld richting Altenbeken en Paderborn lopen, en besloot mezelf even snel en comfortabel naar het startpunt van de dag te laten vervoeren. Tussen Hamm en Bielefeld wordt inderdaad lekker doorgekacheld, dat stuk gaat in 3 minuten minder dan het 20 km kortere traject Hagen - Hamm.

Afbeelding

Deze ICE werd gereden met een dubbel setje, zodat het geheel in Bielefeld nog maar juist langs het perron paste.

Afbeelding

Bij een overstap in Paderborn bleek ik 68 minuten de tijd te hebben. Nou, dan kan er nog wel een extra slagje naar Altenbeken tussendoor :) Hier twee FLIRTS van verschillende vervoerders in Paderborn. De rechtse is van Keolis/EuroBahn, die ook graag naar Venlo hadden willen rijden, maar ja...

Afbeelding

Vanuit Bielefeld ging het over Münster en Enschede terug naar Utrecht. In Münster nog even een onbeschaamd broodje schnitzel gegeten :9

Afbeelding

En de bordjesoogst was al eerder te zien :)

Deel 2 volgt over 6 weken :D
Joshua
Berichten: 1713
Lid geworden op: zo 22 nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen

Re: Fles een weekendje naar Hagen, deel 1

Bericht door Joshua »

Die 2 Flirtjes vind ik echt leuk :D
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Fles een weekendje naar Hagen, deel 1

Bericht door M57 »

2 schnitzels tussen 1 broodje :shock: :pos:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Fles een weekendje naar Hagen, deel 1

Bericht door Fles »

M57 schreef:2 schnitzels tussen 1 broodje :shock: :pos:
Ja dat vond ik ook een beetje overdreven :D Heb er eentje maar gewoon uit het handje opgegeten :mrgreen:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 59 gasten