Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door mb90 »

Van eind april tot nu heb ik het nogal druk gehad door verschillende dingen en daardoor had ik weinig tijd om de gemaakte foto’s online te gooien voor jullie. Daarom is er hier een kort overzichtje van de gemaakte foto’s, want ik heb absoluut niet stilgezeten. :P Hieronder de selectie op volgorde van de data.

Op 27 april werd het een rondje langs 2 opvallende plekken op Zuid en wat richting Capelle a/d IJssel en Voorne-Putten. Van alles wat dus.
Eerst de RET 204 als lijn 66 naar Feijenoord op de Strevelsweg met op de achtergrond winkelcentrum Zuidplein en links nog bloeiende bloemen:
Afbeelding

Met diezelfde lijn 66 ging het naar Feijenoord voor een foto van die lijn bij de Nassaubrug met op de achtergrond het opvallende kantoor op palen van Unilever:
Afbeelding

Daarna ging het naar het Rivium in Capelle voor een foto van Qbuzz-lijn 97 met de ‘skatebaan’ oftewel 2 kantoren die samen met een beetje fantasie de vorm van een halfpipe hebben. Hier dus de Qbuzz 1039 op de Rivium Boulevard als lijn 97 naar Woudestein:
Afbeelding

Daarna ging het met lijn 98 naar metrostation Capelsebrug. Daar staat 3 opvallende flats die het goed doen op een foto. Ook rijden er sinds begin van dit jaar Volvo’s op lijn 195 en daardoor is hier de ex-Voorne Puttense 5631 als lijn 195 naar Utrecht:
Afbeelding

De link met Voorne-Putten was al gelegd en daarom ging het vanaf de Capelsebrug naar Spijkenisse en vanaf daar verder naar de Botlekweg. Ik vind zelf namelijk industrie altijd mooi om te fotograferen en als er dan ook nog een leuke bus bijkomt is dat helemaal mooi meegenomen. 8-) Daarom hier de Connexxion 9180 als spitslijn 115 van Spijkenisse opweg naar Rozenburg:
Afbeelding

Terug in Spijkenisse kwam er een opvallend oudje langs en wel deze O405G 7839 die hier op stadslijn 84 tussen metrostation Centrum en de wijk Maaswijk de spitsritten verzorgd :) :
Afbeelding

Dan naar Koninginnedag. Want toen werd er naast gefeest ook gestoomt op de Hoekse Lijn en wel door de VSM. Hier de 23 076 met rijtuigen en achterop de 23 071 door Schiedam Centrum. Verder op de Hoekse Lijn ben ik door het tegenvallende weer niet gegaan:
Afbeelding

Een dagje later, 1 mei dus, lag het cruiseschip Queen Victoria weer in Rotterdam. Bij het Willemsplein was hierdoor dit schip met een tram te fotograferen, zoals hier te zien is met de landmachttram 731 en dus de Queen Victoria:
Afbeelding

In de week van 3 t/m 7 mei reden er bussen voor metrolijn D tussen Slinge en Hoogvliet. Hiervoor werden er een aantal bussen van de HTM gehuurd. Door mijn bezoekjes aan Londen en Brussel op 4 en 5 mei was er weinig tijd meer voor foto’s hiervan. :wink: Om ze toch te fotograferen ben ik op de regenachtige maandag 3 mei op jacht gegaan en zag ik bijvoorbeeld bij station Rhoon de HTM 136 door de stromende regen naar Hoogvliet rijden:
Afbeelding

Bij station Slinge was het iets droger en lichter en daar zag ik de HTM 139 net vertekken naar Hoogvliet:
Afbeelding

En iets verderop de 149:
Afbeelding

In diezelfde week reden er ook elke avond geen metro’s op metrolijn E. Hierdoor hoopte ik dus dat ik een RET Citaro in Den Haag zou zien. Op de gok ging ik dus naar Den Haag Centraal en gelukkig volgde daar de RET 240 als metrodienst voor lijn E :) :
Afbeelding

En even later stond hij naast de HTM 311, die als sneldienst naar Zoetermeer CW i.p.v. RR3 en 4 reed:
Afbeelding

Dan even een sprongetje van 2 weken in de tijd en wel naar 17 mei. Toen ging ik eens naar de nieuwe wijk Nesselande in Rotterdam. Een wijk waar ik eerlijk gezegd weinig kom, maar wat er best leuk uit ziet. Bij metrostation Nesselande kwam toen de Connexxion 3549 als Interliner 383 van Capelle a/d IJssel naar Den Haag Centraal langs:
Afbeelding

De Zevenhuizer Plas was nu vlakbij en daar loopt nu de Silcillieboulevard langs. Hier staat een palmbomen en dennen bomen bij elkaar en bij het water. Hier bijvoorbeeld dennenbomen rechts en links de plas met in het midden Amba 8628 als lijn 175 naar Rotterdam Station Alexander, waarbij het laatste scrollend langskomt:
Afbeelding

Dan naar 19 mei. Sinds de komt van de SG3-tjes verdwijnen de Teetjes ook langzaam van het toneel. Er staan er inmiddels zo’n 15 aan de kant. Daarom vond ik het nu wel zinvol om nog maar eens een Teetje op de sneltram vast te leggen. Hier de 5240 en nog een soortgenoot die als lijn A naar Schiedam Centrum net vertrekken van station Alexander:
Afbeelding

Toen ging het weer naar Nesselande, want nu waren er meer plekjes in de zon te fotograferen. Zoals hier de 8601 als lijn 175 naar Waddinxveen Noord met metrostation Nesselande (inclusief 2 Teetjes) op de achtergrond:
Afbeelding

En ook deze 8621 op de plek waar ik de 17e al de 3549 vastlegde. Nu de 8621 op lijn 175 naar Station Alexander:
Afbeelding

Dan naar 26 mei. De dag van de grote terreuraanslag in Rotterdam. Een fictieve alleen en wel in metrostation Blijdorp. Hierdoor reed lijn 11 een nog kortere route dan gebruikelijk en keerde het bijvoorbeeld bij het krappe spoortje aan de Provenierssingel bij de Schiekade:
Afbeelding

Tot slot dan 28 mei. Toen stond er weer een soort rondje als 27 april op het programma, maar dan alleen naar het Zuidplein en Spijkenisse. Het begon uiteraard op het Zuidplein en wel met wat bussen die daar in de ochtendspits aankomen. De opvallendste was deze TCR 85 die hier als lijn 171 vanuit Oud Beijerland nog steeds rijdt :) :
Afbeelding

Dan Spijkenisse. Daar rijden nu bijvoorbeeld de 2 Citaro G’s die de Duinrell-express reden, de 9143 en 9144. Geheel toevallig reden ze ook nog eens direct achter elkaar en zo zijn hier de 9144 en 9143 (in deze volgorde) te zien als resp. lijn 111 en 103:
Afbeelding

Daarna volgde een van de opvallendste Amba’s van de regio, namelijk deze CXX 8338 met totaalreclame van de Woonboulevard Spijkenisse als lijn 101 naar Hellevoetsluis:
Afbeelding

Direct gevolgd door eentje die nog meer opviel en wel deze Novio Van Hool voor CXX Academy:
Afbeelding

Als laatste van deze reportage een van de 3 groene Amba’s die op Voorne-Putten rijden. Hier de 8131 als lijn 115 naar Rozenburg:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Meltrain »

Gave foto's. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Fles »

SRR? Schwerin-Rostock-Region? Schwarzwald-Rhein-Rundfahrt? Ikke nie begrijpe he :mrgreen:
les7
Berichten: 208
Lid geworden op: zo 28 jun 2009, 13:12
Locatie: Vlaardingen

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door les7 »

Fles schreef:SRR? Schwerin-Rostock-Region? Schwarzwald-Rhein-Rundfahrt? Ikke nie begrijpe he :mrgreen:
StadsRegio Rotterdam
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Meltrain »

Weet Fles dan misschien ook wat SRA is? :P
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Fles »

Nee :)
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Jurjen »

Stadsregio Assen. Duh.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Geert »

Oh, ik dacht Aalsmeer :mrgreen:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Meltrain »

Het is dus Stads Regio Amsterdam. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50913
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Suus »

Ik snap niet zo goed waarom de bestemmingen bij lijn 175 wel scrollen, terwijl ze bij andere lijnen moeilijk lopen te doen met Wvn of het volledig weglaten van plaatsnamen bij Via-bestemmingen (Kerkweg-west zonder Waddinxveen bijvoorbeeld). Ook typisch dat de bestemming van 175 Waddinxveen Noord is, ipv Waddinxveen Station Noord. Er is ook een bedrijventerrein Noord, dat ligt niet echt bij het station in de buurt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Daniel »

Connexxion lijkt 't gewoon zelf niet meer te weten... kwam vanmorgen in Utrecht ook nog een bus naar Driebrgn-Zeist tegen, weer 'n nieuwe variant na D'bergen dus :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Geert »

Ja, die rijdt alweer een paar weken rond. Alsof
Drbrgn-Zeist
Station NS
duidelijker is dan (scrollend)
D bergen-Zeist
-O-
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door mb90 »

Bee schreef:Ik snap niet zo goed waarom de bestemmingen bij lijn 175 wel scrollen, terwijl ze bij andere lijnen moeilijk lopen te doen met Wvn of het volledig weglaten van plaatsnamen bij Via-bestemmingen (Kerkweg-west zonder Waddinxveen bijvoorbeeld). Ook typisch dat de bestemming van 175 Waddinxveen Noord is, ipv Waddinxveen Station Noord. Er is ook een bedrijventerrein Noord, dat ligt niet echt bij het station in de buurt.
Consequent zijn ze ook niet. Lijn 190 gaat bijvoorbeeld ook naar Rotterdam Station Alexander en bij de bussen die daarop rijden staat weer alleen Rotterdam Alexander wat niet scrollt.
Oud forumgebruiker

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geert schreef:Ja, die rijdt alweer een paar weken rond. Alsof
Drbrgn-Zeist
Station NS
duidelijker is dan (scrollend)
D bergen-Zeist
-O-
Ik vind dat Connexxion soweiso altijd nodeloos moeilijk doet.

Gewoon DRIEBERGEN-ZEIST is toch voldoende? vond ZAANDAM NS en AMSTERDAM CS toch altijd duidelijker dan vage bestemmingen als "Zaandam Stat. via Molenaarsweg" en "Amsterdam CS via Wateringbrug". Niemand die ooit van die vage via's gehoord heeft en je moet alleen maar goed turen naar het display. Wat dat betreft zijn de displays van de nieuwe generaie Citaro's ideaal voor duidelijke bestemmingen. 21 GEUZENVELD, je ziet het al van een kilometer afstand en het staat waar het voor staat.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13549
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Wubbo »

Ik vind via's wel handig. Als je op Utrecht Centraal staat heb je twee buslijnen naar Zeist Busstation, lijn 74 en lijn 53, maar die rijden allebei een andere route. Er gaan ook twee buslijnen naar station Driebergen-Zeist (wederom) lijn 74 en lijn 50, maar weer via een andere route in Zeist. Op de eerste halte in Zeist heb je zelfs 3 verschillende routes naar Zeist Busstation, dan is een via toch wel handig. Maar je moet een afweging maken tussen het tonen van een via en het verschrikkelijk afkorten. Scrollen en alterneren zijn ook opties.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het OV in de SRR eind april en de hele maand mei

Bericht door Daniel »

Waarbij alterneren volgens mij toch echt duidelijker is als scrollen... maargoed, 'tis al een verbetering dat Connexxion nu tenminste de via's aanpast aan waar de bus zich bevindt en de plaatsnaam erbij zet. Want "Bilthoven via Centrumwijk" doet toch echt twijfelen of die centrumwijk nu in Nieuwegein, Utrecht of Bilthoven ligt :P
Jammer alleen dat de reisplanner dan weer andere bestemmingen weergeeft als de bus, dat draagt niet bij aan de duidelijkheid.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten