Kapotte bovenleiding op strategische plek

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Kapotte bovenleiding op strategische plek

Bericht door tsov »

Toen ik vanmiddag bij Amsterdam CS aankwam zag ik een bovenleidingautootje staan op de Prins Hendrikkade op de Nieuwe Brug. Mijn vermoeden bleek te kloppen: er was wat stuk, dus reden de Damraklijnen via de Nieuwezijds Voorburgwal en Martelaarsgracht naar CS-Westzijde. Door de NZL-bouwput zijn de wissels van CS-Westzijde naar het Damrak helaas niet te berijden, wat de chaos aanzienlijk zou hebben verminderd. Doordat het middagspits was reden er namelijk nogal veel trams: te veel voor de capaciteit van de Nieuwezijds en CS-Westzijde, en al helemaal voor het sowieso al chaotische kruispunt Martelaarsgracht/Prins Hendrikkade. Op een gegeven moment stond er een tramfile vanaf de Dam totaan het CS...
Op de Martelaarsgracht en de Nieuwezijds Voorburgwal waren nu wel 10 van de 16 Amsterdamse tramlijnen te zien :roll:
Naast de gebruikelijke lijnen 1,
Afbeelding
2,
Afbeelding
5,
Afbeelding
13
Afbeelding
en 17
Afbeelding
waren nu ook de lijnen 4,
Afbeelding
9,
Afbeelding
16,
Afbeelding
24,
Afbeelding
en 25 te bewonderen.
Afbeelding
Lijn 26 zal wel ingekort zijn geweest tot Zeeburg (met of zonder pendelbus :roll:). Ik blijf het dus in dit soort situaties stom vinden dat de PTA-lus maar in
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21361
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek

Bericht door Meltrain »

[quote="tsov"]Lijn 26 zal wel ingekort zijn geweest tot Zeeburg (met of zonder pendelbus :roll:). Ik blijf het dus in dit soort situaties stom vinden dat de PTA-lus maar in
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek

Bericht door M57 »

De 26 werd inderdaad vervangen door een bus. Dat was overigens haringen-in-een-ton. De bus reed onder lijnnummer 79 :?:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek

Bericht door Justin »

Je hebt dan van die moment in Amsterdam dat je lopend nog sneller bent dan de tram. Was dit ook zo'n geval 8-) ?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek

Bericht door STF »

De PTA lus kan niet achteruit bereden worden, dan raakt heel de beveiliging van slag.
GVB heeft meerdere malen er op aangedrongen dat de PTA lus ook vanuit de richting IJburg te bereiken moest zijn, maar allerlei instanties zoals de gemeente, vonden dat te duur, te lastig, te ingewikkeld, te slordig, etc.
Zelfde verhaal met het traject van lijn 10, bij de Mauritskade wilde GVB graag dat je komende vanaf het Tropenmuseum, ook het traject van lijn 10 richting Azartplein op kunt draaien. Want nu komt er op het stuk Frederiksplein-Azartplein nergens een wissel voor... Maar het mocht weer niet van de gemeente.
Jurjen
Berichten: 1302
Lid geworden op: di 08 apr 2008, 21:38

Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek

Bericht door Jurjen »

Hoe laat was dat dan, want rond 15:40 reden de lijnen nog hun gebruikelijke route, maar werden bestuurders van de 'Damraklijnen en lijn 26' opgeroepen extreem voorzichtig te rijden vanwege een bovenleidingbreuk. De chauffeuse van mijn lijn 4 gaf nog maar even door dat het bij de bocht naar links op de Prins Hendrikkade was, want men scheen bij een andere bocht te staan kijken.

Zonder aanpassing van de VRI op de kruising NZ Voorburgwal/Pr. Hendrikkade moet dat trouwens een flinke tramfile hebben gegeven.... Normaal staat daar op drukke momenten al een tram of 5, 6 achter elkaar te wachten, met de Damraklijnen erbij moet dat al helemaal een feest zijn geweest...
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek

Bericht door Ruben »

Justin schreef:Je hebt dan van die moment in Amsterdam dat je lopend nog sneller bent dan de tram. Was dit ook zo'n geval 8-) ?
Lijkt me wel, die momenten doen zich op de dam al voor inclusief wachttijd op tram, laat staan als de tram daarna ook nog eens wacht in een file.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Kapotte bovenleiding op strategische plek

Bericht door tsov »

Jurjen schreef:Hoe laat was dat dan
Rond 17.30 :wink:
Justin schreef:Je hebt dan van die moment in Amsterdam dat je lopend nog sneller bent dan de tram. Was dit ook zo'n geval 8-) ?
Echt wel! 8-)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 80 gasten