Bustoer door de provincie Utrecht

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8665
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Bustoer door de provincie Utrecht

Bericht door Milco »

Ik heb vandaag een 'toer' gemaakt met Connexxion- en GVU-bussen, door de provincie Utrecht.
Dit was de route:
(Voor de duidelijkheid: eerst komt het lijnnummer, dan de opstaphalte, dan de vertrektijd met eventuele vertraging / vervroeging, dan de uitstaphalte met eventuele vertraging / vervroeging, en daarachter staat in welke bus ik zat. (Dit is alleen bij lijn 120 niet bekend.)
1 Almere Buiten, Bouwmeesterbuurt-West 8.50 Almere Stad, Station Centrum 8.59 CXX 9141
156 Almere Stad, Station Centrum 9.11 Hilversum, Station 9.56 CXX 8222
70 Hilversum, Station 10.24 Amersfoort, Centraal Station 11.12 CXX 4217
82 Amersfoort, Centraal Station 11.29 Woudenberg, De Poort 11.49 CXX 4205
83 Woudenberg, De Poort 12.03 +6 Driebergen, Station Driebergen / Zeist 12.39 CXX 4273
43 Driebergen, Station Driebergen / Zeist 13.04 Utrecht, Stadion Galgenwaard 13.25 CXX 3258
12 Utrecht, Stadion Galgenwaard 13.32 +3 Utrecht, Stadsbusstation / CS 13.43 +3 GVU 4923
3 Utrecht, Stadsbusstation / CS 14.55 Utrecht, Muyskenweg 15.08 -3 GVU 4611
120 Utrecht, Muyskenweg 15.18 +8 Amsterdam-ZO, Station Holendrecht 16.23 -8 Bus onbekend
153 Amsterdam-ZO, Station Holendrecht 16.30 Almere Buiten, Bouwmeesterbuurt-West 17.30 -2 CXX 5649

Ik heb diverse dingen meegemaakt, zo waren de chauffeurs van de 8222 en de 5649 bumperklevers, en de chauffeur van de 5649 moest een noodstop maken omdat hij bijna iemand omver reed op het zebrapad... De chauffeur van de 4273 sloeg het dorp Austerlitz compleet over; waarschijnlijk lagen er op die weg ernaartoe nog takken ofzo, door die 'storm' gisteravond, en het hevige weer vandaag, deze bus rijdt naar Austerlitz toe namelijk via een weg dwars door het bos heen. De chauffeur van de 4611 reed behoorlijk hard. De chauffeur van de volgende bus, lijn 120, reed goed vond ik: vertrek met +8, aankomst met -8. :pos:
In lijn 70, in Soest, reden we in een smal straatje in een bocht, komt er een tegenligger (auto) aan, met een vrouw achter het stuur. Die vrouw bleef gewoon in de bocht staan terwijl onze bus de stoep op moest, terwijl die vrouw zelf net zo goed de stoep op kon gaan, ze had alle ruimte... :evil: :roll:

Een weet er iemand waarom de 8222 stempelautomaten heeft? Hij rijdt tenslotte op de streekdienst, waar je alleen bij de voordeur mag instappen.


Ik heb in totaal 29 foto's uitgezocht voor jullie, die ik graag wil laten zien. Niet alle foto's zijn even mooi, sorry hiervoor.
En alvast sorry dat het zoveel foto's zijn, maar dit waren de mooiste foto's voor mij om op deze site te plaatsen.

Veel kijkplezier!

Afbeelding
Als eerste de bus waar ik als eerste inzat: de Connexxion 9141 op Almere Centrum.

Afbeelding
Voordat lijn 156 kwam, stond de 5651 op de halte voor een rit op de nieuwe lijn 160 naar de Eemhof en Nijkerk.

Afbeelding
In Hilversum een fioto van de 3148, welke eigenlijk voor Qbuzz was bedoeld.

Afbeelding
Hier zat ik in van Hilversum naar Amersfoort, deze lijn heeft een zeer mooie route, met smalle straatjes in Soest...

Afbeelding
Veolia Transport 5048 staat klaar voor een ritje naar Nijkerk, hier op Amersfoort CS.

Afbeelding
Ondanks dat lijn 83 eerst hiirt te vertrekken vanaf Woudenberg de Poort, vertrok lijn 82 eerder, omdat lijn 83 vertraagd was doordat deze een omleiding heeft in Veenendaal én in Scherpenzeel.

Afbeelding
Voor de treinliefhebbers: een VIRM,...

Afbeelding
...een ICR...

Afbeelding
...en een Mat'64 op Driebergen/Zeist. Trouwens, die oranje letters kunnen er wel af hoor, Spanje staat op nummer één.

Afbeelding
In Utrecht had ik meteen mazzel, en kon ik een foto maken van de 3143.

Afbeelding
Hoezo: blauw?

Afbeelding
De 4578 en de 4646 op Utrecht CS.

Afbeelding
SLT's reden volop, zo ook hier.

Afbeelding
De 4578 en 4643 naast elkaar.

Afbeelding
Twee geeltjes achter elkaar.

Afbeelding
Een foto van de ster-loze GVU 9150, hier op lijn 4.

Afbeelding
En een foto van de 4634.

Afbeelding
De 4586 en 4590 naast elkaar.

Afbeelding
De 4920 passeert de 4590.

Afbeelding
Bussen, bussen en nog eens bussen. En een trammetje.

Afbeelding
GVU 4639 haalt de 4590 in.

Afbeelding
De 7842, hier heb ik nog ingezeten toen deze in Almere reed bij Connexxion.

Afbeelding
Ook de 7844 heeft ooit in Almere gereden.

Afbeelding
De 1826, een voormalige Hermes-Amba.

Afbeelding
Een dubbelgelede op het CS.

Afbeelding
Een bus en een tram op één foto.

Afbeelding
Die geel/grijze kleurstelling doet me denken aan de vroegere kleurstelling, alleen toen waren die bussen toch wat leuker...

Afbeelding
Een foto van de Connexxion 5722 op het nieuwe busstation Holendrecht.

Afbeelding
En de bus waar ik als laatste inzat: de 5649, met defecte stopknopjes, en zoals hierboven staat, een klevende chauffeur...

Ik hoop dat jullie het mooie foto's vinden, ondanks dat het er veel zijn.

Voor de liefhebbers: donderdag de 22e ga ik weer waarschijnlijk een 'toer' maken met verschillende NS- en Veolia Transport-treinen, met een Blokkerkaartje, dus ergens eind volgende week komt hier waarschijnlijk weer een reportage, maar dan van treinen.


Groeten,

Milco1995.
Laatst gewijzigd door Milco op ma 12 jul 2010, 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Bustoer door de provincie Utrecht

Bericht door Raymond »

Wat doet die ICRm daar opeens in Driebergen Zeist? Die horen daar normaal gesproken niet te komen!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bustoer door de provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Er zit toch ergens een ICRm-setje in de s3500 / s3100?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Bustoer door de provincie Utrecht

Bericht door Raymond »

In de s3500 zitten inderdaad twee setjes, bestemd voor t3528 / t3557 en t3521 / t3566. Maar die horen normaal gesproken niet in de s3100 te belanden.

Edit: ik zie op Somda dat er inderdaad een trein in de s3100 met ICRm is gereden vandaag.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Bustoer door de provincie Utrecht

Bericht door Daniel »

Owja inderdaad, die keerden ooit wel op elkaar maar da's losgelaten omdat 't te krap was. Maargoed, vandaag was 't één groot verdwaald-materieel-feest dus daar past dit ook wel mooi bij :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten