Het zuiden en het oosten van het land.

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Milco
Berichten: 3556
Lid geworden op: Ma 13 Jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contact:

Het zuiden en het oosten van het land.

Berichtdoor Milco » Vr 23 Jul 2010, 12:36

Gisteren heb ik een toer gemaakt met verschillende treinen.
Dit was de route:
(Voor de duidelijkheid, eerst staat het instapstation, dan het vertrekspoor, n dan de vertrektijd, dan het uitstapstation, dan het aankomstspoor, en daarachter de aankomsttijd. Daarachter staat de treinsoort en het treinnummer, en daarachter het materieel, eventueel met het materieelnummer erbij.)
Almere Buiten 1 9.57 Almere Centrum 2 10.02 IC 3928 DDAR
Almere Centrum 1 10.20 Utrecht Centraal 3 11.02 IC 4933 DDAR
Utrecht Centraal 15 11.38 Heerlen 5 13.46 IC (20)839 VIRM 9567
Heerlen 4 14.15 Maastricht 5a 14.44 ST 32048 GTW 565
Maastricht 5b 15.10 Roermond 3a 15.51 ST 6858 PLAN V 452
Roermond 3b 16.06 Nijmegen 1b 17.22 ST 32256 GTW 360
Nijmegen 3b 18.15 Deventer 4 19.17 IC 3662 ICRm, loc 1740
Deventer 4 19.44 Duivendrecht 4 20.55 IC 142 Duitse rijtuigen
Duivendrecht 1 21.11 Almere Buiten 2 21.40 SP 4377 SGMm 2951

Ik startte, zoals je hierboven ziet, op Almere Buiten. De 3928 kwam helaas al aan met 10 minuten vertraging. Ik had nog gehoopt, dat de Sprinter van 10.03 uur wel op tijd reed, maar de Intercity werd voorgelaten, waardoor deze toch eerder kwam dan de sprinter, en waardoor de sprinter dus ook vertraagd was.
De 4933 kwam met ongeveer +4 binnen op Almere Centrum, maar vertrok keurig op tijd. De 9567 kwam in Heerlen aan met een kleine -2.
De 32256 kwam op Roermond aan met +7, maar vertrok precies op tijd.
De 3662 was maar ongeveer 1 á 2 minuten te laat, de moeite waard niet om op te noemen, eigenlijk.
De 142 kwam om 19.39 al aan op Deventer, terwijl deze trein eigenlik om 19.41 hoort aan te komen. En de laatste trein vertrok op tijd.

Ik heb wat foto’s uitgezocht, die hieronder staan. Ook heb ik veel bussen op de foto staan, vooral extra bussen in Nijmegen. En er staat ook een foto bij van Veolia Transport 5357, een voormalige Brabantliner, welke ik in februari nog twee keer in Limburg op de foto zette, in de rood/grijze kleurstelling.

Veel kijkplezier.
Afbeelding
Allereerst een VIRM op Utrecht Centraal.

Afbeelding
Gevolg door nog een VIRM.

Afbeelding
Ook heb ik een SLT op de foto gezet.

Afbeelding
Op Sittard heb ik vanuit de 9567 een foto gemaakt van een locomotief.

Afbeelding
In Heerlen heb ik op het busstation gestaan, waar ik onder andere de Veolia Transport 5194 op de foto heb gezet.

Afbeelding
De 5099 gaat een bezoekje brengen naar de oosterburen.

Afbeelding
Veolia Transport 5357. Zoals ik hierboven schreef, heb ik deze in februari op de foto gezet in Brabantse kleuren, in Limburg.

Afbeelding
En een fotootje van de 5225.

Afbeelding
Terug naar de treinen, hier een foto van Veolia Transport 501 op station Heerlen.

Afbeelding
Een foto van een PLAN V op station Heerlen. Het piept, kraakt, en het rijdt.

Afbeelding
PLAN V 452 op Maastricht, op weg naar Maastricht Randwyck. Op de terugweg heb ik hier tot Roermond ingezeten.

Afbeelding
In Maastricht staat het helemaal vol met treinen. Vooral met MAT’64.

Afbeelding
Breng 4487 op Nijmegen CS.

Afbeelding
Ook de Connexxion 7802 reed in Nijmegen, vanwege de Vierdaagse.

Afbeelding
Ook heb ik een Volvo op de plaat gezet, zoals deze Breng 5740.

Afbeelding
Men had zelfs diverse Zaanse Connexxion Citaro’s op de Brengdiensten rijden, zoals deze 9168.

Afbeelding
Breng 8824 verlaat Nijmegen CS.

Afbeelding
Ook de Connexxion 7835 reed in Nijmegen, welke normaal rijdt vanuit stalling Zwartsluis.

Afbeelding
Breng 4499 verlaat Nijmegen CS,

Afbeelding
Ook de Utrechtse Connexxion 9263 reed op de stadsdienst.

Afbeelding
Ook Hermes 9115 reed in Nijmegen.

Afbeelding
Ook Breng 5744 kwam voorbij.

Afbeelding
Als laatste nog een foto van een Utrechter, maar nu de 9262.

Groeten,

Milco1995.
Opleiding Planner Wegtransport behaald.
Oud-stagiair bij Connexxion Tours.
Administratief medewerker USG People.
Website: http://ov-almere.weebly.com/ --> update: 26-11-2016
Youtube: http://www.youtube.com/ovinalmere1 --> update: 26-11-2016

Raymond
Berichten: 1055
Lid geworden op: Ma 11 Aug 2008, 21:29

Re: Het zuiden en het oosten van het land.

Berichtdoor Raymond » Vr 23 Jul 2010, 14:20

Lekker verwarrend nu die stickers op die Zaanse bus dat alleen met de OV-chipkaart gereisd mag worden.

Wubbo
OVNL-beheerder
Berichten: 9530
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:44
Locatie: Den Haag

Re: Het zuiden en het oosten van het land.

Berichtdoor Wubbo » Vr 23 Jul 2010, 23:15

Grappig, al die bussen uit alle windstreken in Nijmegen. Een aantal jaar geleden reed het GVU nog een flink deel van het pendelvervoer voor Novio, dat is nu niet meer zo te zien?

Joshua
Berichten: 1678
Lid geworden op: Zo 22 Nov 2009, 12:59
Locatie: Arnhem / Nijmegen
Contact:

Re: Het zuiden en het oosten van het land.

Berichtdoor Joshua » Zo 25 Jul 2010, 13:23

Gedurende de vierdaagse/zomerfeesten reden er hier inderdaad bussen rond uit alle hoeken van Nederland. Nu is de rust weer terug gekeerd en moeten we het weer doen met BRENG.

De GVU bussen heb ik echt al heel lang niet meer gezien.

Oud forumgebruiker

Re: Het zuiden en het oosten van het land.

Berichtdoor Oud forumgebruiker » Zo 25 Jul 2010, 14:09

Raymond schreef:Lekker verwarrend nu die stickers op die Zaanse bus dat alleen met de OV-chipkaart gereisd mag worden.
Vind het wel geinig. Als ze de wagens na die vierdaagse maar wel weer teruggeven :D... er zitten als het goed is ook stickers in met "GVB Wegwerpkaartjes zijn op deze wagen niet geldig" :lol:. Maarreh, wat ik me afvraag: hoe werkt dat eigenlijk met die overbrengingen? Komen er Breng-Chauffeurs naar Zaandam om daar wagens op te pikken en naar Nijmegen te rijden of rijden de Zaanse chauffeurs die dingen naar Nijmegen? Hoe is dat geregeld? :)

Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-beheerder
Berichten: 25085
Lid geworden op: Zo 09 Mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contact:

Re: Het zuiden en het oosten van het land.

Berichtdoor Daniel » Zo 25 Jul 2010, 20:39

Bij Arriva is 't doorgaans ophalen, maar geen idee hoe ze dat bij Connexxion doen...
Een echte trein was een ICK-trein (2002-2009)
Dagelijks Amersfoort - Utrecht en weer terug...

Mijn foto's: http://www.dbleumink.nl/ovfoto


Terug naar “OV in Beeld”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten