Daan on Tour #2: Hollandsche Rading en Maaslijn

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Daan on Tour #2: Hollandsche Rading en Maaslijn

Bericht door Daan »

Afgelopen zondag (21 oktober 2007) ben ik met een Kruidvatkaartje op pad geweest. Doelen van vandaag: station Hollandsche Rading en de Maaslijn.

De reis begon weer met een fietstocht van een half uur, door de stille ochtend. Na een paar minuten wachten in Haren kwam trein 724 voorrijden, bestaande uit twee stellen ICM-IV. Ik kon in deze trein blijven zitten tot Amersfoort. Tussen Meppel en Zwolle kwamen maar liefst drie conducteurs de bak controleren. Twee boetes werden uitgeschreven in mijn bak. Vlak voor Zwolle stonden we nog even stil om een Railion 6400 + Speno slijptrein voor te laten, die uit de richting Deventer kwam. Ook na Zwolle was het lekker rustig in de bak. Al snel was Amersfoort bereikt, waar ik even moest overstappen op de intercity Enschede - Utrecht. De trein werd wegens werkzaamheden omgeleid via Hilversum. In Hilversum had ik de tijd om wat foto's van het station dat op dit moment flink wordt verbouwd. Al snel kwam de stoptrein Leiden - Utrecht, die werd gereden met DD-AR. Na een kort ritje kwam in aan in Hollandsche Rading, waar ik anderhalf uur had gepland om foto's te maken. Helaas stond de zon niet echt goed, dus de resultaten zijn niet geweldig. Maar ik ga er zeker nog een keer heen, als de zon wel goed staat :)

Afbeelding
Afbeelding

Een half uur eerder dan gepland ben ik maar op de trein naar Utrecht gestapt. Eenmaal in Roermond aangekomen zag ik dat de stoptrein naar Venlo er nog stond, maar toen ik de trap op liep, reed die net weg. Jammer, maar zo erg was het niet omdat ik toch al een uur voor lag op m'n planning. Na een half uurtje kwam de volgende trein, bestaande uit de 3226 en 3111. Die trein genomen richting Venlo. Ik was van plan om in Reuver uit te stappen en wat foto's langs de baan te maken, maar helaas was het gaan regenen, dus maar naar Venlo gegaan. Daar de 3226 uitgebreid gefotografeerd, en ook de 3222 stond er. Verder een hoop goederentreinen, en ook de trein naar Hamm moest natuurlijk op de foto.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toen werd het tijd om weer richting huis te gaan, via Roermond - 's-Hertogenbosch, Arnhem en Zwolle. In Arnhem snel wat gegeten, en nog een kolentrein gefotografeerd in het kletsnatte Arnhem:

Afbeelding

Ik heb niet erg veel foto's gemaakt, maar Hollandsche Rading is zeker voor herhaling vatbaar, en ik ga zeker nog een keer naar de Maaslijn, hopelijk dan wel langs de baan :P
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 86 gasten