Pijnackerbus on tour #12: Door het Syntusland en Arnhem

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Etienne

Pijnackerbus on tour #12: Door het Syntusland en Arnhem

Berichtdoor Etienne » Wo 28 Jul 2010, 19:34

Op dinsdag 27 juli zou ik een rondje gaan maken door de Achterhoek. Om 06.15 ging de wekker al (A), op m'n gemakje ontbeten en daarna de spulletjes bij elkaar gezocht.

Om 06.34 verliet ik thuis om naar de bushalte te lopen voor de bus van 06.48. Deze kwam met slechts 2 minuutjes vertraging aan. In Zoetermeer had ik dus ruim de tijd om een dagkaartje uit de automaat te trekken.
In Gouda was alleen de t4018 nog niet vertrokken, waardoor de t21723 nog stond te wachten bij de Gouwebrug. Bij Utrecht was de vertraging er al weer uit gereden en op tijd was ik in Apeldoorn voor de ruime ( :roll: ) overstap op de s17800 naar Zutphen.

In Zutphen stond busje 1407 op de buffer, welke later als lijn 82 naar Doetinchem zou gaan.
Afbeelding

Ook bus 1417 stond al klaar voor de rit naar Vorden, met welke ik ook zou meegaan. De chauffeur reed wel erg hard door, waardoor we zelfs met een kleine min aan in Vorden.
Afbeelding

Vooruit, ook een plaatje van de 1417 bij het station van Vorden.
Afbeelding

In Vorden had ik een kwartier overstaptijd op de trein, waarmee ik naar Ruurlo zou gaan en daarna verder met bus 23 naar Borculo. De aansluiting in Ruurlo is echter vrij beroerd vanwege de uursdienst. Om 11.26 kwam bus 23 aanrijden, de 1519.
Afbeelding

In Borculo wisselt de chauffeur van lijn 23 met de chauffeur van lijn 56. Best wel onhandig eigenlijk :roll:
Afbeelding

Het busstation in Borculo is een regioknooppunt tussen de lijnen 20, 23 en 56. Met lijn 20 zou ik verder gaan naar Neede, daar mocht tevens bus 1466 op foto.
Afbeelding

Ook Neede is een knooppunt, echter alleen om over te stappen van bus 20 op bus 92 of andersom. Bus 1471 verzekert lijn 20 in de andere richting.
Afbeelding

Ik zou met bus 92 naar Eibergen gaan, daar was even tijd om de lunchen. Alvorens ik verder zou gaan met bus 74 naar Lichtenvoorde. Aldaar moest ik een half uurtje wachten, omdat er toen pas weer een doorgaande bus naar Doetinchem zou gaan.
In de tussentijd kwam onder andere lijn 74 in de tegenrichting en het lokale buurtbusje langs.
Afbeelding

Afbeelding

Met de volgende 74 ging het naar het eindpunt, Doetinchem OV-Station. Daar had ik een uurtje pauze ingepland om het wagenpark een beetje compleet te krijgen.

Afbeelding

Afbeelding

Deze staat wel heel mooi geparkeerd :lol:
Afbeelding

En de stadsdienst.... (A)
Afbeelding

Daarna met de trein naar Arnhem, wat zonder enige verstoring ging :P.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Na een boel plaatjes gemaakt te hebben in Arnhem ging ik met de bus naar Ede.
Afbeelding

Via de s3100 en s9800 kwam in Zoetermeer aan, alwaar ik bus 121 richting Centrum-West nog vast kon leggen voordat de 121 in de tegenrichting aan kwam om mij naar huis te brengen.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Cookie op Wo 28 Jul 2010, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: [img]-tags vervangen door [smallimg]-tags t.b.v. automatisch verkleinen
3e jaars student Geodesie / Geo-Informatie

Mijn website: http://busseninnederland.weebly.com.

Ronald

Re: Pijnackerbus on tour #12: Door het Syntusland en Arnhem

Berichtdoor Ronald » Wo 28 Jul 2010, 22:13

Pijnackerbus schreef:Om 06.15 ging de wekker al (A), op m'n gemakje ontbeten en daarna de spulletjes bij elkaar gezocht.

Om 06.34 verliet ik thuis om naar de bushalte te lopen voor de bus van 06.48.

Toch nog vlot gedaan moet ik zeggen :P

Leuk reisje en verslag trouwens.

Terug naar “OV in Beeld”