Foto's rond Ede-Wageningen

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Foto's rond Ede-Wageningen

Bericht door Cookie »

Het allereerste nieuwe fototopic hier :) .

Vorige week woensdag had ik weer eens een studievrije middag, en aangezien ik verder weinig huiswerk had besloot ik eens richting Ede-Wageningen te fietsen. Aldaar werd wat spul vastgelegd langs de baan: alleen wisselden bewolking en zon elkaar wat af, waardoor sommige foto's donker werden. Maar ach, ben niet ontevreden ;) .

Afbeelding
Een zesje en een viertje VIRM passeren de lens, gelukkig met de zon erbij

Afbeelding
Een goederentreintje van Railion volgde al snel daarna

Afbeelding
Cliché: de hele tijd ervoor scheen de zon, maar net op het fotomoment moest er een wolkje voor :evil:
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Foto's rond Ede-Wageningen

Bericht door Daan »

Fraaie plaatje :) Die goederentrein is best een aparte, daar zitten volgens mij normaal meer staalwagens in, en word normaal gereden door een 1600.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Foto's rond Ede-Wageningen

Bericht door webguy »

Ik moet ook maar eens in m'n achtertuin daar gaan staan... (is nog geen 5 min fietsen voor mij)
Noof
Berichten: 26
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:34

Re: Foto's rond Ede-Wageningen

Bericht door Noof »

Vind die V-IRM erg geslaagd. ^^
DVL Ut / Amf @ ProRail.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Foto's rond Ede-Wageningen

Bericht door BR628 »

Daan schreef:Fraaie plaatje :) Die goederentrein is best een aparte, daar zitten volgens mij normaal meer staalwagens in, en word normaal gereden door een 1600.
Sinds 10-12-07 wordt de Staaltrein uit Beverwijk naar Hagen en de Kalktrein uit Beverwijk naar Flandersbach apart van elkaar gereden. De Staaltrein rijdt doorgaands met een 189'er rechtstreeks naar Duitsland. De Kalktrein (ook wel Flabaka genaamd) rijdt tussen Beverwijk en Arnhem Goederen met een RN6400, vanaf Arnhem Goederen via Emmerich naar Flandersbach met een RN232. De staalwagens die je op de foto ziet, zie je dus bijna nooit met deze trein, wat de reden was dat ze hier wel meerijden, weet ik helaas niet.

Mooie platen verder Trein-o-Fiel!
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Foto's rond Ede-Wageningen

Bericht door dvdhoven »

Die staalwagens zijn regulier in de treinen 57751/57750. Die zijn voor/van Corus Tubes in Arnhem. Ze gaan niet elke dag mee, maar wel geregeld. Als ze er zijn, moet de RN 6400 die wagens plaatsen en eventueel lege wagens ophalen bij Corus Tubes.
Dick van den Hoven
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten